Medion fra Aldi, 1. test
Fra : Peter Konner

Dato : 26-03-03 20:38

Jeg har lige købt den nye Medion 8008XL fra Aldi til 9499,-

Det første indtryk er, at maskinen burde koste ca. 11.000,-
Plastickvaliteten på fronten er en ANELSE for ringe, men det hele virker.

M/B er et MS 6701
3 PCI-slots, heraf 2 ledige (der sidder et tuner-kort i det 3.)
1 AGP-slot, der er optaget af grafikkortet.

Genialt blæsersystem !

2 ledige båse til HD, ingen ledige 5,25"

Spørg i løbet af aftenen (mens PC'en er åben *S*), så vil jeg gerne suppl.

Mvh
Peter
www.PointFigure.Dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-03-03 21:25

"Peter Konner" <konner@pc.dk> crashed Echelon writing

> Genialt blæsersystem !

> Spørg i løbet af aftenen (mens PC'en er åben *S*), så vil jeg gerne
> suppl.

En del har nævnt blæsersystemet, men hvad dælen er det der gør det
genialt?!

Er det bare nogle lownoise blæsere på køleprofiler eller noget helt andet?

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Konner

Dato : 26-03-03 21:40

> [...]
> genialt?!
>
> Er det bare nogle lownoise blæsere på køleprofiler eller noget helt andet?

Hej Bjarke,

Blæseren er monteret horisontalt ovenpå en stor køleprofil (ca. 50mm i
højden) - og det er der vel ikke så meget revolutionerende i.

Luften trækkes dog DIREKTE ind gennem siden af kabinettet gennem et
fintmasket net, og den siger virkelig ikke meget ift. min "gamle"
PackardBell med en ekstra LILLE blæser.

Jeg har ikke checket, om blæseren til grafikkortet har kørt endnu - det tror
jeg dog ikke.

/Peter

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 27-03-03 13:59

Peter Konner wrote:

> [...]
>
> Luften trækkes dog DIREKTE ind gennem siden af kabinettet gennem et
> fintmasket net, og den siger virkelig ikke meget ift. min "gamle"

Tillykke med den!

Kan du ikke smide nogle billeder af dyret ind i dk.binaer?

Venlig hilsen
Anders

Fra : Per Bundgaard Larsen~

Dato : 26-03-03 21:59

Tillykke med det nye dyr

Kan du uddybe "Genialt blæsersystem !"

(Svogeren købte en i efteråret og den er tyst som graven, men jeg har
ikke fået lov at lette på låget)

Fra : Peter Konner

Dato : 26-03-03 22:08

"Per Bundgaard Larsen, Kildevang" <pbl@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tillykke med det nye dyr
>
> Kan du uddybe "Genialt blæsersystem !"
>
> (Svogeren købte en i efteråret og den er tyst som graven, men jeg har
> ikke fået lov at lette på låget)

Se mit svar ovenfor

HVORFOR det er så stille, kan jeg ikke forklare, men det er det altså !

Øvrige specs:
250W PSU (vist lige i underkanten)
2 Ram-pladser, heraf en ledig (max. 2GB).
Kablerne ligger pænt, men Connect-modulets kabler fylder ret meget på tværs
af bundkortet.
Det ene IDE-kabel er (desværre) ikke langt nok, til at man kan smide en
ekstra HD i - det er netop dette, jeg hekser med i øjeblikket (i alt 240GB =
2 x 120GB)

/Peter

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-03-03 11:15

> Øvrige specs:
> 250W PSU (vist lige i underkanten)

Hmm, gfx kortet (kan ikke lige huske om det var en Radeon9600TX eller
9800TX), kræver det ikke ekstra strøm end det AGP porten lige kunne klare
ligesom 9500 og 9700?

Er TX'eren en skrabet udgave (ved godt denne hører hjemme i gfx gruppen).

Det undrer mig i hvert fald at det kun er en 250W PSU når 9500 og 9700
kræver mindst 300W PSU, og kan endda have problemer med dette, når man
samtidig har maskinen proppet med ekstra grej (ved ikke om de mindre 9100
og 9000 også kræver min 300W PSU).

--
Bjarke Andersen