Hvordan forbindes USB med bundkort
Fra : Rikke & Tomas Sørens~

Dato : 25-03-03 20:19

Hej

I et kabinet er der forskellige små ledninger til fx. lyd og til tænd/sluk
knappen på pc'en.

Jeg har to ekstra USB porte i siden på mit kabinet og jeg formoder at den
ledning der hører til har følgende stik:
-D
+D
5V
Ground

Men hvordan forbindes de med bundkortet for på bundkortet står der følgende
stik til USB Header:
USB_PWR (den er der to af¨)
P-5
P+5
GND (den er der to af¨)
DUMMY
P-4
P+4

Venlig hilsen Tomas

Fra : Mikkel Westh

Dato : 25-03-03 22:16

"Rikke & Tomas Sørensen" <tomas-rikke@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

Er det et Chieftex kabinet med USB på fronten?
Sådan et har jeg, og havde samme problem med ikke at kunne finde rundt med
ledningerne.
Navnene på stikkene passer ikke med dem der står i mobo'ets manual.
Skrev et indlæg herinde for et par uger siden, men ingen svarede..

/Mikkel

Fra : Aksel Spandet

Dato : 25-03-03 23:00

Check den her side....
http://www.chieftec.com/products/USB/usb.htm

Mvh
Aksel

Fra : Rikke & Tomas Sørens~

Dato : 26-03-03 08:40

Mit kabinet er et Codegen... er der nogen der kender deres webadresse (ej
www.codegen.com)

Fra : Rikke & Tomas Sørens~

Dato : 26-03-03 08:42

Har selv fundet websiden... var lidt for hurtig på aftrækkeren:
http://www.codegengroup.com/

Fra : Rikke & Tomas Sørens~

Dato : 26-03-03 09:55

Jeg har fået mine USB porte til at virke...

Hvis der står det samme på dine stik som mine så ser opstillingen således
ud...

Bundkort: | USB stik:
USb PWR | 5V
P-5 | -D
P+5 | +D
GND | Ground

Iøvrigt fandt jeg ud af de skal sidde i den rækkefølge ledningerne er bundet
sammen, dvs ingen ledninger skal snøres omkring hinanden...

Tomas