Tv Out Problem.
Fra : PsykoFrans

Dato : 25-03-03 16:56

Jeg har prøvet at sætte mit fjernsyn til min computer via tv out. Men der er
kun sort/hvid på fjernsynet.¨
Det er et SVHS kabel og mit fjernsyn understøtter SVHS, så alle
forudsætninger burde være på plads, ud over min viden.

Håber på hurtig hjælp.

--
PsykoFrans

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 25-03-03 17:06

"PsykoFrans" <psyko@MOVEadslhome.dk> skrev:

> [...]
> Det er et SVHS kabel og mit fjernsyn understøtter SVHS, så alle
> forudsætninger burde være på plads, ud over min viden.

Har du indstillet indgangen på fjernsynes til at køre S-Video (S-VHS)?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 25-03-03 17:33

"PsykoFrans" <psyko@MOVEadslhome.dk> wrote in message
> Jeg har prøvet at sætte mit fjernsyn til min computer via tv out. Men der
er
> kun sort/hvid på fjernsynet.¨

Det kan være fordi tv-out er indstillet til NTSC (eller er det NTCS?). Prøv
at indstille den til PAL i bios eller andet sted og se hvad der sker.

Tue

Fra : PsykoFrans

Dato : 25-03-03 17:48

Nu spørger jeg sikker dumt, men hvordan kommer man ind i BIOS. Jeg er lidt
grøn hvad sådan noget angår.
"Tue Vestergaard" <tue.vestergaard@nospamskjoldhoej.dk> skrev i en
meddelelse news:b5q0hv$2ckn$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 25-03-03 17:52

"PsykoFrans" <psyko@MOVEadslhome.dk> skrev:

> Nu spørger jeg sikker dumt, men hvordan kommer man ind i BIOS. Jeg
> er lidt grøn hvad sådan noget angår.

Du skal næppe vælge PAL eller NTSC i bios men formentligt i driveren
til dit grafikkort. Hvilket grafikkort har du?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : PsykoFrans

Dato : 25-03-03 18:12

> Du skal næppe vælge PAL eller NTSC i bios men formentligt i driveren
> til dit grafikkort. Hvilket grafikkort har du?

Jeg har 64 MB, delt. Det er det som står i specifikationerne for min
computer. Amitech FreeNote 4250. Håber det kan hjælpe, så i kan hjælpe mig.

Fra : Christian Mygind

Dato : 26-03-03 10:25

PsykoFrans wrote:

> Jeg har 64 MB, delt. Det er det som står i specifikationerne for min
> computer. Amitech FreeNote 4250. Håber det kan hjælpe, så i kan
> hjælpe mig.

For at få adgang til indstillingerne for dit grafikkort (og derved din
tv-out) højreklikker du på skærmen > vælger "egenskaber" > fanebladet
"indstillinger" > knappen "avanceret" > og finder det faneblad, der
omhandler din tv-out. Du skal, som nævnt i tråden, sikre dig, at dit TV
modtager signalet korrekt samt sætte dit tv-out til at sende signale i PAL,
modsat NTSC, som er standarden i f.eks. USA.

/Chr

Fra : David T. Metz

Dato : 26-03-03 12:59

Christian Mygind skriblede:

> For at få adgang til indstillingerne for dit grafikkort (og derved din
> tv-out) højreklikker du på skærmen >

Skærmen=skrivebordet - et tomt sted.

David

http://flash.to/oe-quotefix/