TRÅDLØS HUB????
Fra : Roland Vogt

Dato : 25-03-03 14:29

Hej!

jeg har en kabelinternet forbindelse i min antenneforening. Installationen
kræver at man installerer MODEMMET på PC'en og tilslutter dne via USB

Hvordan laver jeg trådløst netværk, så jeg kan bruge min bærbare i HELE
lejligheden?????

Kan man sætte en sender i sin PC?

Jeg har en intern PCI HUB i min stationære PC, som uddeler forbindelsen, men
det kræves ledning.....

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 25-03-03 15:39

> Jeg har en intern PCI HUB i min stationære PC, som uddeler
forbindelsen, men
> det kræves ledning.....

Jeg går ud fra, at du mener en Ethernet Hub. Isåfald kan du erhverve
dig et accesspoint, der skal sættes på hubben via et standard RJ-45 TP
kabel.

En søgning på edbpriser gav accesspoints fra 3com til Zyxel med priser
fra knap kr. 800,- til godt kr. 8.000,-.

Jeg vil på ingen måde udtale mig om sikkerheden i dette setup. Det ved
jeg intet om.

Jan Rasmussen

Fra : Roland Vogt

Dato : 25-03-03 15:54

thanks

Fra : Christian Buhrkall

Dato : 26-03-03 01:12

Roland Vogt wrote:

> [...]
>
> Kan man sætte en sender i sin PC?
>
> Jeg har en intern PCI HUB i min stationære PC, som uddeler forbindelsen, men

Kan du ikke købe en bluetooth enhed til din bærbare og en til dne stationære?

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 26-03-03 14:37

Ikke alt det trådløse netværk, det har en utroligt dårlig "range". Bluetooth
skulle fungere noget bedre - men som sagt, trådløst netværk indendøre, i
andre rum end hvor Access Point'et står, har jeg ingen gode erfaringer med.

/ Troels

Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-03-03 20:14

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message
> Ikke alt det trådløse netværk, det har en utroligt dårlig "range".
Bluetooth
> skulle fungere noget bedre - men som sagt, trådløst netværk indendøre, i

Næppe til dette formål. Bluetooth rækker max. 10 meter i følge standarden
(Jeg aner ikke om det i virkeligheden kan række længere). Desuden tvivler
jeg på at hastigheden over Bluetooth kommer bare op i nærheden af WLAN.

--
Mvh.

Michael Nielsen
http://www.mnielsen.dk
- Det kræver ca. 4 millioner blomster for at lave et kilo honning!