Kan det her køre sammen?
Fra : Torben

Dato : 25-03-03 10:33

Hej NG.

Jeg har pt. dette setup:

AMD Thunderbird 1.4
2x512 PC133 SDRAM PQI
Soltek SL75-KAV

Jeg overvejer at købe en Athlon Thoroughbred XP 2400+.
Vil den kunne køre på mit MB, og sammen med de RAM blokke jeg har pt. ?

Jeg ved godt at jeg burde få noget hurtigere/bedre RAM, men har ikke råd
lige i øjeblikket.

På forhånd tak.

--
Best Regards / Venlig Hilsen:
Torben

Fra : Christian Mygind

Dato : 25-03-03 10:46

Torben wrote:
[cut]
> Soltek SL75-KAV
>
> Jeg overvejer at købe en Athlon Thoroughbred XP 2400+.
> Vil den kunne køre på mit MB, og sammen med de RAM blokke jeg har pt.
> ?

Soltek siger:

" SL-75KAV supports Athlon XP 2200+, 2400+ and 2600+ if its PCB version is
later than F1. Please update the BIOS to Q11 or later. Presently, only PCB
Version F1 or later of SL-75KAV supports Processor AMD XP. PCB Version F5
is the latest engineering version of SL-75KAV. The older versions of this
mainboard Ax to Ex will have compatibility problem with AMD XP due to some
circuitry specification problem with AMD requirements.
Each Soltek mainboard is marked with an engineering PCB Version, which can
be easily found at the left upper corner of the board."
-> http://www.soltek.com.tw/English/faq/images_faq/75KAV_F5.jpg

Så svaret bliver "ja", hvis dit bundkort er version F1 eller senere, jfr.
linket og du flasher din BIOS til nyeste version - der dog skal modificeres
af Solteks egen selvmodsigende udsagn "According to our test team, SL-75KAV
supports AMD Soket A CPU up to 2200+ (for Thorough 0.13 Micron), But it need
to Fl or later of PCB version.If this PCB version belongs to before F1. Such
as AX or EX. it only up to 1.4GHz (for Athlon) and 1.3GHz (for Duron)."

Du kan læse historien på http://www.soltek.com.tw/English/faq/75KAV.html -
selvom sitet er hamrende ustabilt.

/Chr

Fra : Torben

Dato : 25-03-03 11:06

Christian Mygind wrote:
-snip-

> [...]
> this PCB version belongs to before F1. Such as AX or EX. it only up
> to 1.4GHz (for Athlon) and 1.3GHz (for Duron)."

Hmm. Ja det er ret modsigende.
Mit er et F5, så det må vel være senere end F1. (?)

Fra : Christian Mygind

Dato : 25-03-03 13:39

Torben wrote:

> Hmm. Ja det er ret modsigende.
> Mit er et F5, så det må vel være senere end F1. (?)

Gu' er det så

Oplysningerne på sitet ang. KAV75 forekommer mig ikke voldsomt opdaterede -
det har nok være max. de havde testet, da de skrev artiklen. Har du F5 tror
jeg ikke at du får noget problem - heller ikke med en XP 2400+. Husk dog at
flashe din BIOS først. Den afhjælper flere ting på det bundkort - jeg kunne
f.eks ikke få mit GF4TI-kort til at virke før jeg opgraderede til nyeste
version. Jeg kører med en 1800+ på samme board uden problemer.

/Chr

Fra : Torben

Dato : 25-03-03 14:17

Christian Mygind wrote:

> [...]
> GF4TI-kort til at virke før jeg opgraderede til nyeste version. Jeg
> kører med en 1800+ på samme board uden problemer.

Takker :)

Jeg har lige flashet den, uden problemer.
Nu skal jeg bare vente til d.1, så der er penge til en 2400+ ;)

Fra : Torben

Dato : 25-03-03 14:38

Christian Mygind wrote:
-SNIP-
> Jeg kører med en 1800+ på samme board uden problemer.

Hej igen Christiian.
Kan vi kun bruge PC133 ram på vores Soltek SL-75KAV board?

Jeg syntes ikke jeg kunne finde et svar på Solteks HP.

Undskyld min uvindenhed, og på forhånd tak for din hjælp.

Fra : Christian Mygind

Dato : 25-03-03 15:17

Torben wrote:

> Kan vi kun bruge PC133 ram på vores Soltek SL-75KAV board?

Nej - du kan også bruge PC100 - men du kan ikke bruge nyere typer. Kortet
understøtter kun SDRAM.

/Chr