liste filer?
Fra : RaDion

Dato : 20-03-01 14:15

Kan man liste hvilke filre og biblioteker der ligger på i bestemt bibliotek
på serveren, og så lave en tabel over det på skærmen?
Hvis man kan, hvordan gør man så

Hilsen Radion

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-03-01 14:55

"RaDion" <redcourt@get2net.dk> wrote in message
> Kan man liste hvilke filre og biblioteker der ligger på i bestemt
bibliotek
> på serveren, og så lave en tabel over det på skærmen?

Se på:
<http://www.devguru.com/index.asp?page=/Technologies/vbscript/quickref/files
collection.html>

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : RaDion

Dato : 20-03-01 17:47

Men jeg kunne også godt tænke mig at liste biblioteker. Når man så klikker
på et bibliotek, kommer man så ind i det. Hvordan går jeg det?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-03-01 17:58

"RaDion" <redcourt@get2net.dk> wrote
> Men jeg kunne også godt tænke mig at liste biblioteker. Når man så klikker
> på et bibliotek, kommer man så ind i det. Hvordan går jeg det?

Man starter med at quote[1] ordentligt så folk gider at hjælpe dig

Derefter går man hen og kigger lidt på Folders Collection[2] lidt ligesom du
lige har set Files collection

[1]; <http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>
[2]:
<http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/folderscollection.htm
l>

Fra : RaDion

Dato : 20-03-01 18:35

> [...]
>
> Man starter med at quote[1] ordentligt så folk gider at hjælpe dig
>
> Derefter går man hen og kigger lidt på Folders Collection[2] lidt ligesom

Ja. Men der skal man definere et bibliotek. Vi prøver lige et tænkt
eksempel: I en mappe [dokumenter] Er der 2 undermapper [bruger] og
[administrator]

Når man så klikker på mappen dokumenter får man listet mapperne [bruger] og
[administrator] og når man trykker på dem får man så en liste over
eventuelle filer i biblioteket, som man kan downloade ved at klikke på dem.

Jeg kan ikke rigtigt finde ud at hvordan jeg skal kode det så
filesys.GetFolder("d:\hejboel.dk")

Fra : RaDion

Dato : 20-03-01 18:38

"RaDion" <redcourt@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> skrev i en meddelelse
> klikker

> du

[UNDSKYLD JEG KOM TIL AT SENDE DEN FORIGE BESKED FØR DEN VAR FÆRDIG ]

[...]

Jeg kan ikke rigtigt finde ud at hvordan jeg skal kode det så "Folder" i:
filesys.GetFolder(Folder) bliver den mappe som man trykker på.

Så var den færdig. Håber at der er nogen der kan hjælpe :-=

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-03-01 19:11

"RaDion" <redcourt@get2net.dk> wrote in
<mCMt6.17987$44.1204083@news010.worldonline.dk>:

jeg er faktisk ikke sikker på, at jeg er sikker på, hvad det er du mener ...
men er det sådan noget:

Set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set demofolder = filesys.GetFolder(server.mappath("."))
Set folcoll = demofolder.SubFolders
Response.Write "Folders and files in current folder<br><br>"
For Each subfol in folcoll
Response.Write "<a href=""" & subfol.name & """>" & subfol.name & "</a>
Next

Set demofile = filesys.GetFolder(server.MapPath("."))
Set filecoll = demofile.Files

For Each fil in filecoll
filist = filist & fil.name & "<br>"
Next
Response.Write filist

du kan se det in action på http://asp.stocholm.dk med tilhørende kode.

--
Why don't we go see a play tonight ?
(wife of Abraham Lincoln)

Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : RaDion

Dato : 20-03-01 19:18

"Jesper Stocholm" <usenet@stocholm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Next
>
> Set demofile = filesys.GetFolder(server.MapPath("."))

Det var noget i den retning, men uden alle de oplysninger ( <DIR> og
størrelse osv. )

Men ellers er det på rette vej

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-03-01 20:15

<ObNt6.18013$44.1211337@news010.worldonline.dk>:

>"Jesper Stocholm" <usenet@stocholm.dk> skrev i en meddelelse

>Det var noget i den retning, men uden alle de oplysninger ( <DIR> og
>størrelse osv. )

størrelse ? DIR ? Hvilken fil kigger du på ?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-03-01 20:28

usenet@stocholm.dk (Jesper Stocholm) writes:

> størrelse ? DIR ? Hvilken fil kigger du på ?

Mit bud er han kigger på http://asp.stocholm.dk/

RaDion, prøv at klikke på foldersandfiles.asp på siden.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-03-01 20:32

Thomas Jespersen <thomas@daimi.au.dk> wrote in
<y4nlmq02qbj.fsf@skids.daimi.au.dk>:

>Mit bud er han kigger på http://asp.stocholm.dk/

det er det jeg mener ... der er da ingen af filerne, der genererer disse
informationer.

>RaDion, prøv at klikke på foldersandfiles.asp på siden.

fair nok ... jeg troede, at det var klart hvilken fil det drejede sig om.

Fra : RaDion

Dato : 20-03-01 20:36

> [...]
> informationer.

> fair nok ... jeg troede, at det var klart hvilken fil det drejede sig om.

Tusind tak for de mage svar. Jeg har nu fundet det script jeg vil bruge Det
er flg:

<%
additional = request.querystring("pathh")
folderspec = "/"

if additional & "x" <> "x" then
additional = additional & "/"
folderspec = folderspec & additional
end if

Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fs.GetFolder(server.mappath(folderspec))
Set fd = f.subfolders

response.write "<h2>FOLDERS</h2><blockquote>"
For Each whatever in fd
response.write "<A HREF='"
response.write request.servervariables("script_name")
If Request.Querystring("pathh") = "" Then
response.write "?pathh=" & whatever.name
Else
response.write "?pathh=" & Request.Querystring("pathh") & "/"

& whatever.name
End If

response.write "'>"
response.write whatever.name & " - " & whatever.datecreated
response.write "</A><br>"
Next

response.write "</blockquote><hr>"

response.write "<h2>FILES</h2><blockquote>"

Set fc = f.files

For Each whatever in fc
response.write "<A HREF='"
response.write folderspec & whatever.name

%>

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-03-01 22:24

"RaDion" <redcourt@get2net.dk> wrote in
<ZkOt6.18407$44.1226833@news010.worldonline.dk>:

[sniiip]

det ser da meget interessant ud ... har du et sted, hvor vi kan se det live
?