Benchmark?
Fra : Jimmy

Dato : 24-03-03 00:45

Hej

Jeg overvejer at købe mig en Cyrix VIA 1000 Mhz til min WinXP filserver.

Jeg har dog hørt mange steder fra, at den ikke er god til processorkrævende
opgaver.

Hvor kan man se en benchmark af processoren?
Og evt. hvilke områder den så *er* god til.

Mvh
Jimmy

Fra : Leony

Dato : 24-03-03 19:32

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg overvejer at købe mig en Cyrix VIA 1000 Mhz til min WinXP
> filserver.
> Hvor kan man se en benchmark af processoren?
> Og evt. hvilke områder den så *er* god til.

Du kan se en benchmark af en VIA Eden 800 MHz her:
http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_via_eden/
og det er ikke imponerende.
Hvordan 1000 MHz'en er tør jeg ikke sige, jeg har ikke lige kunnet finde
nogle benchmarks med Google.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jimmy

Dato : 24-03-03 20:13

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan se en benchmark af en VIA Eden 800 MHz her:
> http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_via_eden/
> og det er ikke imponerende.

Nej det ser skidt ud!
Den bliver dog anbefalet mange steder til mp3/Divx-afspiller.
Sidstnævnte kræver da en del beregninger.

Grunden til at jeg vil udskifte min P3 667 er at jeg ønsker et passivt kølet
system.
Da det blot er filserver burde det kunne lade sig gøre med en langsommere
processor end lige P3'en, hvorfor VIA faldt i min smag.

> Hvordan 1000 MHz'en er tør jeg ikke sige, jeg har ikke lige kunnet finde
> nogle benchmarks med Google.

Heller ikke her, men mon ikke det er nogenlunde det samme...

Tak for svaret.
Jeg må nok hellere se om jeg kan finde mig en passivt kølet P-II 350 Mhz,
som sad i min tidligere filserver.

Mvh
Jimmy

Fra : Leony

Dato : 25-03-03 13:50

> Den bliver dog anbefalet mange steder til mp3/Divx-afspiller.
> Sidstnævnte kræver da en del beregninger.

Det lykkedes også at tweake den til at køre DivX flydende i testen, så
det er ikke helt ved siden af.

> [...]
> Da det blot er filserver burde det kunne lade sig gøre med en
> langsommere processor end lige P3'en, hvorfor VIA faldt i min smag.

Det burde ikke blive et problem med VIA'en.

> Jeg må nok hellere se om jeg kan finde mig en passivt kølet P-II 350
> Mhz, som sad i min tidligere filserver.

Evt et større profil end det du har nu og/eller større blæser.