støvsugning af cpu-køler
Fra : ChrisStoffer

Dato : 23-03-03 16:29

Kan man godt tage in-a-box køleren af på en Pentium4 2.53, og hvordan gør
man det (er der ting jeg skal tænke på eller passe ekstra meget på når jeg
gør det)? Der er to klips som man kan løfte op men jeg er lidt usikker på
hvordan man skal sætte den på igen og om det rent faktisk er muligt at få
den af. Der sidder en del støv i køle rillerne på cpu`en og det er umuligt
at få det ud på andre måder en hvis jeg kan få køleren af.

Mvh
Christian

Fra : Leony

Dato : 23-03-03 16:53

"ChrisStoffer" <stofferdreng17@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> faktisk er muligt at få den af. Der sidder en del støv i køle
> rillerne på cpu`en og det er umuligt at få det ud på andre måder en

Du kan sagtens tage køleren af. Løft de 2 klips og træk køleren af.
Rens og hvad du ellers har lyst til.
Derefter renser du den for rester af den termiske pude eller gamle pasta
som der sidder tilbage (cpu'en skal også renses).
Du kan rense med acetone og tørre efter med sprit.
Derpå påfører du et meget tyndt lag nyt kølepasta, sætter køleren på
plads og trykker de 2 klips ned.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : ChrisStoffer

Dato : 23-03-03 18:33

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> [...]

> Du kan rense med acetone og tørre efter med sprit.
> Derpå påfører du et meget tyndt lag nyt kølepasta, sætter køleren på

Tak for det =O) Hvad for noget kølepasta er bedst og må man gerne ligge sin
computer ned?

Mvh
Christian

Fra : Peter Holm

Dato : 23-03-03 21:11

"ChrisStoffer" <stofferdreng17@yahoo.dk> wrote in message

> "Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> Tak for det =O) Hvad for noget kølepasta er bedst

Artic-silver
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724727893
(men mindre kan også gøre det)

> og må man gerne ligge sin
> computer ned?

Ja.

Peter

Fra : Leony

Dato : 24-03-03 15:13

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Artic-silver

Det er i hvert dyrest

> (men mindre kan også gøre det)

Helt sikkert.

Fra : CS

Dato : 23-03-03 21:58

> [...]
> Du kan rense med acetone og tørre efter med sprit.
> Derpå påfører du et meget tyndt lag nyt kølepasta, sætter køleren på

Var det ikke nemmere at købe noget trykluft på dåse, og ad den vej rense
køleren?

- CS