Compaq problem med tastatur og mus.
Fra : Nicolai F. Larsen

Dato : 22-03-03 17:37

Jeg har det problem, at når jeg installerer windows på min compaq, virker
mus og tastatur ikke. Både mus og tastatur virker på en anden maskine og
tastaturet virker, inden wiindows loader. Altså jeg kan godt gå i bios og gå
rundt derinde. Jeg kan også trykke på annuller scandisk, men lige så snart
windows loader, så vil hverken mus eller tastatur. Nogen der har en løsning?

Jeg har prøvet med både den medfølgende Compaq Win98 og WinXP, men lige så
snart man skal indtaste oplysninger, virker de ikke.

??

Nicolai

Fra : Nicolai F. Larsen

Dato : 22-03-03 17:42

"Nicolai F. Larsen" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message

> [...]

> Jeg har prøvet med både den medfølgende Compaq Win98 og WinXP, men lige så
> snart man skal indtaste oplysninger, virker de ikke.

Vil lige tilføje, at det ikke er original tastatur og mus, men det burde det
vel heller ikke være??

> ??
>
> Nicolai

Nicolai

Fra : Nicolai F. Larsen

Dato : 22-03-03 18:05

"Nicolai F. Larsen" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message

Er kommet så langt, at hvis jeg piller musen ud, så kan jeg få tastaturet
til at virke. Men musen virker i den anden maskine. Kan det være PS2 porten
til musen, som er stået af eller?? Og hvis ja, kan man egentlig sætte en mus
til en com eller lpt port?

Nicolai

Fra : Christian Mygind

Dato : 22-03-03 18:21

Nicolai F. Larsen wrote:
>. Kan
> det være PS2 porten til musen, som er stået af eller??

Lyder sådant, når musen virker i en anden maskine.

> Og hvis ja,
> kan man egentlig sætte en mus til en com eller lpt port?

Yep. Sådan gjorde vi gamle nisser før man opfandt ps2-porten. Bemærk dog, at
hvis du vil bruge en com->ps2 adaptor skal musen understøtte dette. Man kan
ikke smide en almindelig ps2-mus i en com-port-adaptor, selvom det ser sådan
ud. Man kan stadig købe nye com-port-mus.

/Chr

Fra : Nicolai F. Larsen

Dato : 22-03-03 20:42

"Christian Mygind" <mygind@FJERNc.dk> wrote in message
> [...]

sådan
> ud. Man kan stadig købe nye com-port-mus.

Jeg fandt ud af, at der var usb port i den. Så jeg tog min egen mus, som er
en usb mus og prøvede den. Og det virkede, så jeg skal bare ud og købe en
usb mus. Men jeg synes da bare det er mærkeligt, at hvis man sætter en mus i
en ødelagt muse ps2 port, at den så får tastaturet til at "fryse". Specielt
fordi, når jeg pillede musen ud, kunne den godt skrive at der ikke blev
registreret en mus.

Nå, jeg løste det.

> /Chr

Nicolai