P4 3.066 og temperatur
Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 21-03-03 16:21

Hejsa,

Jeg har anskaffet mig sådan en fin P4 på 3.066GHz, men jeg kan ikke helt
finde ud af om temperaturen er i orden. Den idler på omkring 40 grader og
hopper helt op på den anden siden af 60 grader under full load. Kan det
være rigtigt?

Fra : TJ

Dato : 23-03-03 10:06

> finde ud af om temperaturen er i orden. Den idler på omkring 40 grader og
> hopper helt op på den anden siden af 60 grader under full load. Kan det
> være rigtigt?

Min p4 3.006@3381 ligger normalt mellem 38-40 grader ved normalt brug, ved
full load 55grader

hilsen
Tom

Fra : Frontier

Dato : 23-03-03 23:19

Hejsa :)

On Sun, 23 Mar 2003 10:06:26 +0100, "TJ" <Falkevej@os.dk> wrote:

>Min p4 3.006@3381 ligger normalt mellem 38-40 grader ved normalt brug, ved
>full load 55grader

Hvilket motherboard anvender i? Nogle Asus P4PE's er væsentlig varmere
end andre mærker/modeller.

/Frontier

Fra : Leony

Dato : 24-03-03 15:23

"Frontier" <spameater@frontier.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle Asus P4PE's er væsentlig varmere
> end andre mærker/modeller.

Mon ikke det snarere skyldes at sensorerne ikke er de mest præcise på
denne jord.
Har oplevet et temperaturfald på 10 grader efter en BIOSopdatering på et
Asus CUV4X.
Har læst om andre som har oplevet det samme på andre Asusboards.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 22-03-03 15:19

"Søren Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> helt finde ud af om temperaturen er i orden. Den idler på omkring 40
> grader og hopper helt op på den anden siden af 60 grader under full

Hvor meget er den over 60 grader?
Hvis computeren er stabil, så er der intet at være nervøs for.
Hvis du lige har samlet den, så skal kølepastaen eller den termiske pad
lige køres lidt til, det tager som regel 1 uge eller 2. Når den er kørt
til og varmeoverførslen er optimal skullle du gerne opleve et lille fald
i temperaturen.