Scanner valg - HP eller CANON ?
Fra : Sven

Dato : 21-03-03 12:57

Hej.
Er stærkt utilfreds med min CANON D1250U2 scanner. Pauser på mellem 11 og 32
sekunder inden scanningen påbegyndes pga "Adjusting the lamp". Selve
scanningen er hurtig nok, men den er længe om at komme igang, dette gælder
både ved preview og scanning.

Har derfor kigget på CANON 5000F og på HP 4500C. Hvilken kan anbefales uf
fra flg. kriterier:

USB2 (har begge)

Ingen (eller så kort som overhovedet muligt) "opvarmningstid", skal begynde
scanning når jeg trykker SCAN. (Sjovt nok, så opgiver INGEN af
scannerfabrikanterne denne opvarmingstid, men som regel kun Previw tid excl
denne opvarming, samt antal linier pr sekund EFTER scanningen er gået igang)

Arbejde godt sammen med WindowsXP

Arbejde godt sammen med PSP7,04

Lave et godt stykke arbejde i høje opløsninger, da jeg udprinter en del A3
fotos.

Vil I give mig nogle ledetråde?

På forhånd tak.

Sven

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-03-03 13:17

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Vil I give mig nogle ledetråde?

I min verden er der 3 scannere:
Epson, Epson og Epson :)

Så en Epson Perfection 1660 er min anbefaling.
Har USB2
XP og PSP er intet problem.
Opvarmningstiden har været kort på de 2 jeg har haft:
1200 Photo og 1640 SU så mon ikke der gælder
den nye også.
Epson scannere er altid blevet rost for kvaliteten
på scan, og jeg kan da kun selv sige at jeg er
imponeret over hvor meget scanner man får
for prisen (ca. 1500 for 1660'eren jvf edbpriser.dk)
produktlink:
http://www.epson.dk/products/imaging/scanner/perf1660/index.htm
--
Peter J

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 21-03-03 14:32

Peter Jensen wrote:

> Så en Epson Perfection 1660 er min anbefaling.

Virker den også under Linux?
Vi er jo nogen der er vokset fra Microsofts legetøjs OS

--
/kenne
Jo tidligere du kommer bagud, jo mere tid har du til at indhente det

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-03-03 14:41

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Virker den også under Linux?

aner det ikke - der blev spurgt til windows XP.
Jeg har ikke en dyt forstand på hardwareopsætning på Linux,
men der findes ikke drivere tilsyneladende.

> Vi er jo nogen der er vokset fra Microsofts legetøjs OS

legetøjs OS ?? Det vidste jeg ikke de lavede
--
Peter J

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 08-04-03 16:47

Kenneth Kristensen <kenne@control.auc.dk> wrote in message news:<3E7B1446.18196734@control.auc.dk>...

> Virker den også under Linux?

Det skulle den gerne gøre. Den står i vertfald som stable på:

http://www.mostang.com/sane/sane-mfgs.html

Fra : Sven

Dato : 21-03-03 22:25

> [...]
> på scan, og jeg kan da kun selv sige at jeg er
> imponeret over hvor meget scanner man får
> for prisen (ca. 1500 for 1660'eren jvf edbpriser.dk)

Hmm, ja sådan en Epson lyder nu ikke helt tosset.
Ved du noget om Preview tid?
Larmer den?

Sven

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-03-03 14:46

> [...]
> både ved preview og scanning.
> Ingen (eller så kort som overhovedet muligt) "opvarmningstid", skal

Du bør nok kigge efter en scanner med koldkatodelampe - den kræver svjv ikke
opvarmning. Om kvaliteten så er lige så god, ved jeg dog ikke.

mvh
Kim Jensen

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-03-03 14:46

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-03-03 16:10

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> skrev i en meddelelse
> Du bør nok kigge efter en scanner med koldkatodelampe - den kræver svjv
ikke
> opvarmning. Om kvaliteten så er lige så god, ved jeg dog ikke.

Jeg kan da lige indskyde at Epson Perfection 1660
som jeg omtalte tidligere netop er en koldkatode scanner.
--
Peter J