Fejl i bundkort eller CPU?
Fra : Rikke & Tomas Sørens~

Dato : 21-03-03 08:21

Hej

Jeg har for første gang bygget en computer fra bunden og det forløb
engentlig smertefrit indtil jeg skulle til at installere programmer, så gik
den i sort hele tiden. Jeg forsøgte at flytte Jumper i FSB fra 133MHz til
100 MHz og nu kører den fejlfrit, men det gør også at pc'en går fra AMD XP
2100+ til 1500+.

En forhandler mente at det kunne være enten bundkort , CPU eller ram der er
noget i vejen med.

De ram jeg satte i brugte jeg i forvejen i min gamle computer så det kan vel
ikke være dem der er noget i vejen med?

Men hvad er mest sandsynligt... er det cpu'en eller bundkortet der er
problemer med???

Hardware:
ASRock K7VT2 Soc. A Via KT266A/8235 DDRLAN
AMD Athlon XP 2100+
CPU køler Socket A op til 2200+
128 mb Sd-ram

Venlig hilsen
Tomas Sørensen

Fra : Per N

Dato : 21-03-03 08:32

On Fri, 21 Mar 2003 08:20:55 +0100, "Rikke & Tomas Sørensen"
<tomas-rikke@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>noget i vejen med.
>
>De ram jeg satte i brugte jeg i forvejen i min gamle computer så det kan vel

Er du sikker på at din RAM er SD-133 RAM og ikke SD-100 ?

Symptomerne kunne nemlig type på at din RAM ikke er
beregnet til 133 MHz

mvh Per

Fra : Rikke & Tomas Sørens~

Dato : 21-03-03 09:03

Rammene er PC-133 128 mb SD-ram 168 pin

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 21-03-03 09:06

Rikke & Tomas Sørensen wrote:
> De ram jeg satte i brugte jeg i forvejen i min gamle computer så det
> kan vel ikke være dem der er noget i vejen med?

Som min navnebror skrev i sit svar, så kan det meget vel være din gamle ram,
der ikke kan køre 133 Mhz.

Du skal formentlig under alle omstændigheder ud og anskaffe mere RAM, da
128 MB er alt for lidt til så kraftig en maskine, så du kunne prøve at
købe noget PC133 RAM og teste kun med det

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>