p4 2.4 fsb533 varme ?
Fra : sharky

Dato : 20-03-03 22:43

Hej,

Hvor varm bliver subj. med Intels egen køler ?

På forhånd tak.

Fra : danni plougmann

Dato : 20-03-03 23:04

min ikke OC P4 2.4 533 fsb c1 stepping ligger på pmkting 24 - 25 grader når
den står og laver ingenting
og omkring 35-36 når den bliver presset
min temp er målt med asus pcprobe.

Fra : sharky

Dato : 20-03-03 23:36

> min ikke OC P4 2.4 533 fsb c1 stepping ligger på pmkting 24 - 25 grader
> [...]

ok, måske jeg skulle skifte til den i stedet for min AMD 1600+ XP som bliver
60 grader ved ikke at lave noget. Det er jo vildt at den skal være så varm.

Fra : Leony

Dato : 21-03-03 16:26

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ok, måske jeg skulle skifte til den i stedet for min AMD 1600+ XP som
> bliver 60 grader ved ikke at lave noget. Det er jo vildt at den skal
> være så varm.

Det ville dog ikke koste noget at tjekke om køleren er ordentligt
monteret om der er skidt i blæseren osv.
Hvis din computer ikke er ustabil, så har den høje temperatur ingen
betydning og du behøver derfor ikke bekymre dig om den, endsige bruge
4000 kr på et nyt system bare fordi din processor bliver 60 grader, med
mindre du selvfølgelig har råd til det og gerne vil skifte.
Endvidere kan det siges at Asusboards er kendt for at måle lidt højere
temps end godt er, endvidere er der jo også chancen for at proben måler
forkert. Har du prøvet at sætte en finger på profilet? Hvor varmt føles
det hvis du har, kan du sætte en finger på og holde den der i længere
tid?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-03-03 11:23

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote in

> min ikke OC P4 2.4 533 fsb c1 stepping ligger på pmkting 24 - 25
> grader når den står og laver ingenting
> og omkring 35-36 når den bliver presset
> min temp er målt med asus pcprobe.

Min ikke OC 2.4 533 stepping C1 (sSpec SL6EF) bliver 42-43C ved ikke at
lave noget i WinXP, og 54C når den arbejder på højtryk. Grunden er at
jeg ikke har specielt godt airflow i mit kabinet da det er foret ret
godt med Magic Fleece for at fjerne støjen. De 42 hhv. 54C kan CPU'en
fint klare - først ved full-load temperaturer på 65C man for alvor skal
til at overveje om der skal ekstra køling på. Jeg bruger én Papst 12dB
på CPU og én 12dB Papst der puster luft ud af kabinettet øverst i
bagenden. Samt en 26dB der kører meget langsomt grundet den er styret
af temperaturen i PSU'en - så den larmer ikke mere end 12dB blæserne.

Mit grafikkort er kølet med en heatpipe inden i kabinettet og selvom
kabinettemp. ligger omkring 35C så klarer den fint når jeg spiller
Battlefield 1942 i 2-3 timer ad gangen.

Jeg skiftede fra et T-bird 1.2GHz system til dette og er MEGET glad for
skiftet. Man kan køle en P4 med nogle meget stille blæsere og stadig
overclocke hvis det er det man vil :)

Flemming

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Martin San.

Dato : 21-03-03 18:01

sharky wrote:
> Hvor varm bliver subj. med Intels egen køler ?

Min er fra 27-35 grader uden OC.
Målt med ITE (proggy fulgte med til Soltek bundkortet).

/Martin