Billede fra videokort er s/h på tv
Fra : Lars Arvø

Dato : 20-03-03 09:42

Hej
Håber i kan hjælpe mig. Jeg har nu fået videosiganl ud af mit videokort i
pc'en, men lige meget hvad jeg gør, er billede på tv eller ext. video
monitor s/h. Jeg har både prøvet med jack stik og det lillle runde med 4
ben.
Hvad kan der være galt. Mit videokort er et Asus V7100/pro
Mvh Lars

Fra : Jesper Haukrogh

Dato : 20-03-03 10:07

Du skal sørge for at dit grafikkort er indstillet til PAL (istedet for NTSC
eller SECAM). Dette kan du muligvis gøre i BIOS'en eller under Egenskaber
for Skærm -> Indstillinger -> Avanceret...

Det lille runde stik med 4 ben er et S-video stik - dit TV skal så
indstilles til at vise S-video-signalet. Hvis det ikke kan det, bliver
billedet sort/hvidt. Man kan vist få et lille adapterstik fra Sandberg (.dk
tror jeg), med indbygget colorfix (eller hvad det nu hedder), som kan samle
farverne. Hvis du er til hjemmebyg, kan du evt. kigge på
http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html , selvom kvaliteten
ikke er helt så højt. Den skulle dog være høj nok til, at du kan finde ud af
om det er der, fejlen ligger.

Mvh
Jesper

Fra : Lars Arvø

Dato : 20-03-03 10:21

Hej Jesper.
Mit grafikkort er sat til PAL, og i NVIDEA er signalet også sat til PAL. Jeg
har prøvet det lille stik fra Sandberg, da jeg har deres lange kabel, hvor
stikket er sammen med. Det hjalp ikke. Er til hjemmebyg, har i snart 26 år
arbejdet som EDB tekniker og programmør. Jeg må prøve noget mere, tak for
rådet.

Fra : Madsen

Dato : 20-03-03 13:12

Lars Arvø skrev:

> Jeg må prøve noget mere, tak for rådet.

Prøv evt. et kig i <news:dk.edb.hardware.grafikkort>.
Der er lignende spørgsmål oppe og vende flere gange om ugen.

Madsen.

Fra : Lars Arvø

Dato : 20-03-03 13:31

Hej Madsen.
Tak for info, jeg smutter derover og ser om der er noget spændende.
Mvh Lars

Fra : Madsen

Dato : 20-03-03 13:47

Lars Arvø skrev:

> Tak for info, jeg smutter derover og ser om der er noget spændende.

Ok. Jeg har i hvert tilfælde læst mange indlæg derovre som omhandler
dette. Hvis du ikke lige kan finde noget via din nyhedsserver, så kan
Google Groups.
<http://www.google.com/groups?as_q=sort/hvid&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.edb.hardware.grafikkort&lr=&as_scoring=d&hl=da>

Madsen.