HP Deskjet 870cxi til at smide væk?
Fra : BHR

Dato : 16-03-03 17:29

Jeg har fået en HP870cxi blækprinter.
Den kører hen i venstre side med patronerne når jeg tænder den. Det sker med
stor fart, så det lyder forkert når den standser. Inden denne kørsel har den
kørt lidt frem og tilbage i højre side.

Er den blot til at kassere?

Fra : Bent Grin

Dato : 16-03-03 18:08

"BHR" <bhr@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> stor fart, så det lyder forkert når den standser. Inden denne kørsel har

Hmmm. Jeg var ude for noget lignende med min 890C. Prøv at åbne låget og kig
indenfor. Der skulle gerne være et næsten gennemsigtigt plastbånd som går
fra venstre til højre. Prøv at tage en fugtig klud og tør den af. Det
virkede for mig.

Tippet fandt jeg inde på HP's hjemmeside - der er ret mange tips hvis
tingene ikke fungerer.

Mvh Bent

Fra : wass up

Dato : 16-03-03 18:24

> [...]
med
> stor fart, så det lyder forkert når den standser. Inden denne kørsel har
Ta strømmen. åben låget, flyt slæden væk fra venstre side, kig efter en
grå/sort tap der går henover et hvidt gear.
Tappen har en hajfinne ovenpå og skal ligge plant og løst.
Den har sikker bare skubbet sig op og skal bare rykkes på plads. vrik lidt i
tappen til den ligger plant.
Så skulle den være i orden igen

Fra : Per N

Dato : 16-03-03 20:44

On Sun, 16 Mar 2003 18:23:50 +0100, "wass up" <satanc@softhome.net>
wrote:

> [...]
>Tappen har en hajfinne ovenpå og skal ligge plant og løst.
>Den har sikker bare skubbet sig op og skal bare rykkes på plads. vrik lidt i

Jeg har brugt samme trick på både en HP 850
og en HP 690 som var gået i stykker. Det er
et meget almindeligt problem på HP printere,
men et som heldigvis er nemt at ordne.

mvh Per

Fra : BHR

Dato : 16-03-03 22:42

Tak for gode råd!

Det virkede - nu kan den printe, men desværre tager den ikke fat i papiret.
Hvis jeg selv skubber lidt i starten fører den selv papiret videre og
begynder at printe. Findes der også et godt råd mod dette problem?

Fra : Bent Grin

Dato : 17-03-03 00:00

> [...]
> Hvis jeg selv skubber lidt i starten fører den selv papiret videre og
> begynder at printe. Findes der også et godt råd mod dette problem?

Hmmm. Kiggede lidt på HP's hjemmeside. De er nu ret gode til selvhjælp.
http://h20015.www2.hp.com/nav/sitedirector?pageType=doc&td=printers&docName=
bpd09177&lc=en

Håber at det hjælper.

Mvh Bent

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-03-03 19:50

In dk.edb.hardware, Bent Grin <bob@REMOVEBENTgrin.dk> says...
> Hmmm. Kiggede lidt på HP's hjemmeside. De er nu ret gode til selvhjælp.
> [...]

Det har ihvertfald givet min 850C renaissance
Tak herfra...!

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Wass Up

Dato : 17-03-03 07:09

"BHR" <bhr@email.dk> wrote in message news:b52r2s$c10$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Hvis jeg selv skubber lidt i starten fører den selv papiret videre og
> begynder at printe. Findes der også et godt råd mod dette problem?

Sandpapir ?!?!?
ta et stykke sandpapir (korn 200-250 tror jeg nok) 15-20 cm langt, fjern
papirbakken.
HOLD RIGTIGT GODT FAST I SANDPAPIRET, og læg den anden ende af sandpapiret
ved en af de 3 ruller der sidder i printeren, Print et eller andet ,
printeren skulle så gerne ta fat i sandpapiret, hold godt fast og la den ta
et par cm.
Når printeren melder om papir stop tryk på fortsæt knappen og kør et miniuts
tid på hver rulle.
Målet med det her er at sandpapiret skulle skrabe det yderste lag gummi af.
Kør 15-20 sider blanke papirer for at fjerne gummifnulleret

Fra : Per N

Dato : 17-03-03 21:19

On Mon, 17 Mar 2003 07:09:12 +0100, "Wass Up" <Satanc@softhome.net>
wrote:

>Sandpapir ?!?!?

En fugtig, fnugfri klud kan ofte gøre det.
Det ville jeg ihvertfald prøve først, inden jeg tog
så drastiske metoder som sandpapir i brug.

mvh Per