"Digitalt videokamera" i Fakta
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 15-03-03 21:29

Jeg har netop fået denne uges Fakta-reklame ind ad døren - og heri
reklameres med et "Digtialt videokamera" til 1299,-

Se evt. http://www.fakta.dk/Tilbudsavis.asp?MenuID=274#

Af teksten fremgår intet særligt brugbart ud over flg.: "1,5" TFT/LCD
farveskærm. Audio/video out for TV-tilslutning (AV kabel medfølger).
Tilslutning til PC via USB kabel (medfølger), incl. batterier og etui."

Hvad er det dog for noget? Og hvad lagrer det billederne på? Man kan ikke
se nogen producent - men er der nogen, der ved, hvad det er? Evt. en URL?

Mange hilsner,

Kasper Hyllested

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-03 22:25

>Jeg har netop fået denne uges Fakta-reklame ind ad døren - og heri
>reklameres med et "Digtialt videokamera" til 1299,-

Det ligner umådeligt et 'legetøjs' model med plastlinse, men jeg kan
da tage fejl, men hvad synes i?

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Madsen

Dato : 15-03-03 23:17

Kasper Hyllested skrev:

> Hvad er det dog for noget? Og hvad lagrer det billederne på? Man
> kan ikke se nogen producent - men er der nogen, der ved, hvad det
> er? Evt. en URL?

Prøv at holde øje med <news:dk.fritid.foto>. Der er en der har spurgt
om det samme. <news:nfNca.127922$Hl6.11481028@news010.worldonline.dk>.

Madsen.

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 15-03-03 23:05

mail.dk writes:
>Det ligner umådeligt et 'legetøjs' model med plastlinse, men jeg kan
>da tage fejl, men hvad synes i?

Man kan nok ikke forvente særlig høj kvalitet til den pris. Det er jeg
helt enig i. Men det jeg er interesseret i er også mest noget legetøj, som
kan bruges til at lave små-videoer til nettet ifm. nogle kurser mv. Men
det væsentligste er egentlig at finde ud af, om det er "trådløst" eller
kræver, at der er USB-kabel til PC konstant. Altså om det er et
videokamera eller et forsøg på et smart webcam.

Jeg har forsøgt at finde info, men når man ikke har et producent-navn, så
er det svært at finde info om det noget sted.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-03-03 07:19

In article <fc.0073fb6b0503ef670073fb6b0503ef67.503ef78@net.dialog.dk>, Kasper Hyllested wrote:
> [...]
> se nogen producent - men er der nogen, der ved, hvad det er? Evt. en URL?

Deres website er nede. Men mit bud er at det er et 500 kr
digitalt kamera med video-optage funktion. De har så
sat linsen på siden af kameraet for at det skal ligne
et videokamra. Kvaliteten er skod, og det er nok med
CMOS i stedet for CCD chip.

Et analogt kamera til de samme penge er nok bedre.

Fra : Nick

Dato : 16-03-03 08:10

Jeg har ikke selv set reklamen endnu, men det lyder som om det er det samme
som i det nye Conrad-katalog.

En brugt polsk kontaktlinse og et RMA webcam fra bongoland, sat sammen for
at æde penlightbatterier.

Hvis det virkelig var så godt, ville du helt sikkert allerede kunne købe det
på hvert gadehjørne. Men det kan du jo ikke... hvorfor mon?

/Nick

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 16-03-03 10:19

> Hvad er det dog for noget? Og hvad lagrer det billederne på? Man kan ikke
> se nogen producent - men er der nogen, der ved, hvad det er? Evt. en URL?

Canons egen hjemmeside f.eks. Jeg ved den er der, men jeg kan ikke lave et
direkte link.

www.canon.dk