Umotiveret reboot
Fra : Christian Eldam

Dato : 15-03-03 16:52

Hej,

Jeg har haft lidt problemer med min hardware på det sidste... startede med,
at jeg kom til at ødelægge min CPU, da jeg skulle skifte køler.
Har siden købt en ny cpu (amd athlon xp 1800+, 1667Mhz - min gamle var
1533Mhz) og pillet alle dele ud af computeren, renset dem, og sat dem i
igen.
WinXP er så kommet med en hel del blå skærme, som jeg håbede en
geninstallation ville fixe.
Det gjorde den også og xp kører usædvanligt glimrende pånær, at den
genstarter ganske uopfordret fra tid til anden.
Nogen forslag til, hvad det kan skyldes (typisk skyldes..)?
Har hørt, at det kan skyldes, at cpu'en bliver for varm og min køler er vist
max beregnet til Amd Athlon XP 1800+ (1533Mhz), men den nye 1800+ er
tilsynelanden på 1667Mhz...

Mvh,

Christian

Fra : Leony

Dato : 16-03-03 11:16

"Christian Eldam" <ace@novonordisk.com> skrev i en meddelelse

> Det gjorde den også og xp kører usædvanligt glimrende pånær, at den
> genstarter ganske uopfordret fra tid til anden.

Hvis du slår automatisk genstart ved fejl fra, så får du en fejlmeddelse
som
kan bruges til fejlfinding. Du gør følgende:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
Avanceret ->
tryk på Indstillinger i Start og genoprettelse -> fjern hakket i
Genstart
automatisk.

På denne side kan du se en del af de fejl som Windows kan give + en evt
løsning(er):
http://www.aumha.org/kbestop.htm

Hvis der er yderligere spørgsmål så er det en god ide at stille dem i:
da alle Windowsbrugerne sidder her, så chancer for svar er store.

> Nogen forslag til, hvad det kan skyldes (typisk skyldes..)?

Som regel skyldes genstarter:
Antivirusprogram
Dårlige drivere
Defekt hardware (oftest RAm eller PSU)
Inkompatibelt software

> Har hørt, at det kan skyldes, at cpu'en bliver for varm og min køler
> er vist max beregnet til Amd Athlon XP 1800+ (1533Mhz), men den nye
> 1800+ er tilsynelanden på 1667Mhz...

Du kan tjekke temperaturen med Motherboard Monitor eller Speedfan:
http://mbm.livewiredev.com/
http://www.almico.com/speedfan.php

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod: