Hvor retter man Timeout fejl?
Fra : Michael Petersen

Dato : 25-03-03 13:52

Jeg for en timeout, når jeg køre en asp fil (som virker, men der er bare
meget den skal lave, får den kommer frem), som den skal lægge til en MSSQL
database, jeg bruger Enterprise Manager.

Error Type:
Active Server Pages, ASP 0113 (0x80004005)
The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can
change this limit by specifying a new value for the property
Server.ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration
tools.
/MAIN/lotto/lav_kolloner_master.asp

Hvor kan man retteTimeout?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-03-03 14:18

Michael Petersen skrev:

> Jeg for en timeout, når jeg køre en asp fil (som virker, men
> der er bare meget den skal lave, får den kommer frem), som den
> skal lægge til en MSSQL database, jeg bruger Enterprise
> Manager.

ASP-scriptet benytter ikke Enterprice Manager.

> Error Type:
> Active Server Pages, ASP 0113 (0x80004005)
> The maximum amount of time for a script to execute was
> exceeded.

Det er ASP-fortolkeren der kommer med fejlmeddelelsen der betyder
at asp-scriptet får timeout (ikke SQL-serveren).

Der gives også et løsningsforslag:

> You can change this limit by specifying a new value
> for the property Server.ScriptTimeout

Indsæt for eksempel:

<% Server.ScriptTimeOut = 3600 %>
- for at få sat timeoutværdien til en time (3600 sekunder = 60
minutter á 60 sekunder)

Se også fx <http://www.asp-help.com/objects/intr246s.asp>

Den anden mulighed:

> or by changing the value
> in the IIS administration tools.
> /MAIN/lotto/lav_kolloner_master.asp

- kræver for det første at du har adgang til at ændre
indstillingerne på IIS-niveau, og vil samtidig betyde at alle andre
scripts også får forhøjet timeoutværdien. Det er sjældent en god
ide.

Dit spørgsmål handler ikke om databaser som sådan men i stedet om
asp. Jeg sætter opfølgning til den relevante gruppe.

FUT: <news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp>
Svar på dette indlæg henvises til nævnte gruppe og kan kun ses der
Se evt. <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Ole

Dato : 09-04-03 08:23

"Michael Petersen" <michael@hifi-import.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> change this limit by specifying a new value for the property
> Server.ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration

Som skrevet står i fejlmeddelsen:

I dit asp-fil skriver du flg inden du sender dit SQL

dim currrentTimeout
currrentTimeout = server.scriptTimeout
server.scriptTimeout = 300 ' 300 sekunder = 5 min

efter dit SQL-kald reetablerer du den originale timeoutværdi:

server.scriptTimeout = currrentTimeout

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-04-03 12:40

Ole skrev:

> Som skrevet står i fejlmeddelsen:

(som det altid er en god ide at læse).

> efter dit SQL-kald reetablerer du den originale timeoutværdi:
>
> server.scriptTimeout = currrentTimeout

Det er ikke nødvendigt. Server.ScriptTimeout påvirker kun den
aktuelle side.

FUT: <news:dk.edb.webdesign.serverside.asp>