maksimal størrelse til en SMSQL 7 database
Fra : Michael Petersen

Dato : 24-03-03 15:43

Er der en maksimal størrelse en database kan have i Enterprise manager? Kan
man f.eks. have 10.000.000. koloner uden problemer og hvordan kan man
optimer den til at køre lidt hurtigere.
Hvis databasen ikke kan indeholde 10.000.000 muligheder, hvad kan man så
lave? For dem som er nysgeri, så er det til samtlige kombinationer til lotto
(8.347.680 muligheder)

--
Med venlig hilsen/Best regards
Michael Petersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-03-03 19:02

> [...]
> Hvis databasen ikke kan indeholde 10.000.000 muligheder, hvad kan man så
> lave? For dem som er nysgeri, så er det til samtlige kombinationer til

Antallet af records i en tabel er begrænset af den mængde plads, som
databaseserveren har til rådighed. Den annonceserver, som jeg arbejder med,
indsætter hver måned omkring 30 mio. records i en tabel, og dataene bliver
liggende i 6 mdr. Det fungerer uden problemer. Det skal lige siges, at denne
tabel kun gennemlæses een gang i døgnet, og den læser og analyserer kun data
for det sidste døgn (ca. 1 mio. records.)

Jeg kan ikke lige huske, om der er begrænsninger på størrelsen af
databasefilerne fra SQL Server 7 Standard til Enterprise Edition.

--
Mvh. Jesper