nText i MSSQL
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 24-03-03 10:42

Jeg har fulgt en tidligere anvisning om at sætte mit felt til nText såfremt
jeg havde brug for at den skulle kunne indeholde laaaaang tekst.

Meeen.... den viser kun (og kan kun indeholde) en kort tekst på omkring 255
tegn (har ikke talt efter).

Jeg trækker teksten ud i en ASP side.

Jeg gør det, at jeg i Enterprise Manager indtaster teksten direkte i feltet
i tabellen og efter en hvis mængde tekst kan jeg så ikke skrive mere.

Hvad gør jeg forkert?

Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-03-03 11:01

Kasper Katzmann skrev:

[ntext]

> Meeen.... den viser kun (og kan kun indeholde) en kort tekst
> på omkring 255 tegn (har ikke talt efter).

Det er ikke korrekt.

> Jeg gør det, at jeg i Enterprise Manager indtaster teksten
> direkte i feltet i tabellen og efter en hvis mængde tekst kan
> jeg så ikke skrive mere.

Det er muligt at interfacet i Enterprice manager kun understøtter
255 tegn (hvis man har lange tekster i et text- eller ntext-felt
viser EM pseudoværdien "<long text>").

Du kan indtaste længere værdier via en Access-frontend eller via en
ASP-side. Du kan også indsætte længere værdier via SQL - her er der
dog også en øvre grænse så vidt jeg husker - noget større end 255,
men formentlig mindre end 8000 (der er maksstørrelsen for en
række). Access (som frontend) og en asp-form har ikke disse
begrænsninger.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 25-03-03 13:55

Jens Gyldenkærne Clausen skrev
> Kasper Katzmann skrev:
>
> [ntext]

> Det er ikke korrekt.

Som sædvanlig.... fuldstændigt korrekt (altså at det ikke er lorrekt

Endnu en gang...BINGO
En ASP side og vupti så var den der.

Tusind tak for hjælpen.

Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Allan Kok

Dato : 24-03-03 18:33

Kasper Katzmann wrote:
> [...]
>
> Jeg gør det, at jeg i Enterprise Manager indtaster teksten direkte i
> feltet i tabellen og efter en hvis mængde tekst kan jeg så ikke

Jeg har samme problem fra PHP. Jeg har løst det på følgende måde i min
SELECT:
CONVERT(text, t_varebeskrivelse.Beskrivelse) AS Beskrivelse

MVH
Allan