Join med 3 tabeller
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-03-03 15:58

Hej gruppe

Jeg er ret ny i joins'enes verden, og har brug for lidt hjælp til at joine 3
tabeller.
Opbygningen af tabellerne er således:

AdReports.Advertisers
ID (int)
AdvertiserName (varchar, 100)
Username (varchar, 50)
Password (varchar, 50)

AdReports.Campaigns
ID (int)
AdvertiserId (int)
CampaignName (varchar, 150)

AdReports.Creatives
ID (int)
CampaignId (int)
CreativeName (int)

AdReports.AdStats
CreativeId (int)
DateReport (datetime)
AdViews (int)
AdClicks (int)

Annoncørerne logger ind i et webinterface, hvor de bliver præsenteret med
deres kampagner. Nu vil jeg gerne have, at der ud for hver kampagne på
forsiden står, hvor mange adviews og adclicks den enkelte kampagne har haft
totalt. Hvordan skal min query se ud, for at dette kan lade sig gøre?

Håber der er nogen som kan hjælpe

--
Mvh. Jesper

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 24-03-03 11:37

On Sun, 23 Mar 2003 15:58:21 +0100, "Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk>
wrote:

> [...]
>forsiden står, hvor mange adviews og adclicks den enkelte kampagne har haft
>totalt. Hvordan skal min query se ud, for at dette kan lade sig gøre?

Noget i retning af

SELECT CampaignName, Sum(AdViews), Sum(AdClicks)
FROM (Campaigns LEFT JOIN Creatives ON Campaigns.ID =
Creatives.CampaignID) LEFT JOIN AdStats ON Creatives.ID =
AdStats.CreativeID
WHERE AdvertiserID = 42
GROUP BY CampaignName

--
Nis Jørgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-03-03 19:32

Hej Nis

> [...]
> FROM (Campaigns LEFT JOIN Creatives ON Campaigns.ID =
> Creatives.CampaignID) LEFT JOIN AdStats ON Creatives.ID =

Det virkede perfekt med kun få rettelser. Tusind tak

--
Mvh. Jesper