Funktion retunerer forkert -Virkelig mærke~
Fra : Søren

Dato : 27-03-03 12:08

Jeg har et KÆMPE problem, med at få en funktion til at retunere
det rigtige resultat i en løkke. Funktionen virker fint når den
kaldes udenfor løkker, men indenfor retunerer den alle værdier
ens.

<%
Function erWeekend(datTidNu) ' Retunerer True hvis det er
weekend, False hvis det er alm. hverdag

Dim intUgeDag 'Hvilken ugedag i ugen

datTidNu = now()

'[Finder hvilken ugedag]
intUgeDag = int(datTidNu) mod 7

Select case intUgeDag
   Case 0:erWeekend = True 'Lørdag"
   Case 1:erWeekend = True 'Søndag"
   Case 2:erWeekend = False 'Mandag"
   Case 3:erWeekend = False 'Tirsdag"
   Case 4:erWeekend = False 'Onsdag"
   Case 5:erWeekend = False 'Torsdag"
   Case 6:erWeekend = False 'Fredag"
End Select
End Function
%>

Denne funktion virker fint, så længe den kun kaldes en enkelt
gang.
Problemet er når funktionen indgår i en løkke:

<%
Dim testDato
For i=0 to 30
testDato = DateAdd("d",i,Date)

Response.Write "Er " & "<b>" & testDato & "</b>" & " en
weekend-dag? " & test_erWeekend(testDato) & "<br>"

Next
%>

Her udskrives alle 30 FALSE. Hvad mere mærkeligt er, så bliver
alle det samme som hvad den første bliver. Tester man fra en dato
der ligger i en weekend, så bliver alle TRUE.

Er 27-03-2003 en weekend-dag? Falsk 'Denne er korrekt
Er 28-03-2003 en weekend-dag? Falsk 'Denne er korrekt
Er 29-03-2003 en weekend-dag? Falsk 'Forkert
Er 30-03-2003 en weekend-dag? Falsk
Er 31-03-2003 en weekend-dag? Falsk
Er 01-04-2003 en weekend-dag? Falsk
...osv.

HJÆLP MIG NOGEN!
Dette er bare én af mange forsøg på at opnå denne funktionalitet.
Alle giver samme fejl!

Venligste hilsner
Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Hintzmann

Dato : 27-03-03 12:30

"Søren" <sa@c.dk> skrev i en meddelelse news:b5um2k$r2a$1@sunsite.dk...
[snip]

> <%
> Function erWeekend(datTidNu) ' Retunerer True hvis det er
> weekend, False hvis det er alm. hverdag
>
> Dim intUgeDag 'Hvilken ugedag i ugen
>
> datTidNu = now()

Hej Søren

I funktionen erWeekend() overskriver du parameteret "datTidNu" med now(),
derfor får du samme resultat hver gang.

Hintzmann

Fra : Søren

Dato : 27-03-03 16:45