Sætte style i Mozilla
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-03-03 11:39

Jeg kan tilsyneladende ikke ændre højden på et element i Mozilla.
Koden herunder virker i Internet Explorer og Opera 7 (Opera 6 giver
andre problemer - det får sin egen tråd).

   var obj = document.getElementById("hojrespalte");
   obj.style.height = height;

Se evt. siderne her: <http://www.damu.dk/ungopera/ws/>.

Hvad skal der til for at Mozilla kan være med?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-03-03 11:56

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

> [...]
> andre problemer - det får sin egen tråd).
>
>    var obj = document.getElementById("hojrespalte");

Her er "height" et tal. Der *skal* en enhed på CSS-længder. Lav det om
til
obj.style.height = height + "px";

> Hvad skal der til for at Mozilla kan være med?

Korrekt kode :)

Husk at sætte baggrundsfarven på siden til hvid hvis det er det den skal
være. Min er ikke hvid.
/L
POST

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-03-03 12:40

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> Her er "height" et tal. Der *skal* en enhed på CSS-længder.

Naturligvis.

> Korrekt kode :)

Ingen overraskelse. Det virker fint nu.

> Husk at sætte baggrundsfarven på siden til hvid hvis det er
> det den skal være. Min er ikke hvid.

Der er hverken color eller background-color på body-elementet. Hvis
folk har det til andre farver end hvid og sort er det fint nok. Det
eneste tilfælde hvor siden måske vil se noget mærkelig ud er hvis
en bruger har den samme lyseblå baggrund på body som der er på a-
elementerne i menuen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-03-03 12:52

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> Her er "height" et tal. Der *skal* en enhed på CSS-længder.
> Lav det om til
> obj.style.height = height + "px";

Det virker fint i Mozilla, IE og Opera 7 - men Opera 6 kløjs
alvorligt i den. Det viser sig at så snart man sætter en enhed på
værdien sætter Opera 6 højden til 0!

Skal jeg browsersniffe for at slippe uden om problemet - og er der
andre browsere der skal have en tilsvarende behandling?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-03-03 13:28

> [...]

> værdien sætter Opera 6 højden til 0!
>
> Skal jeg browsersniffe for at slippe uden om problemet -

Det er jeg bange for. Skam sig, O6! Du kan evt. bruge eksistensen af
"window.opera" til at test for om det er en Opera du har fat i.

> og er der andre browsere der skal have en tilsvarende behandling?

Det ved jeg desværre ikke. Jeg ville ikke være overrasket hvis
Netscape 4 havde lignende problemer.

/L

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-03-03 23:53

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:

> Skal jeg browsersniffe for at slippe uden om problemet?

Ikke nødvendigvis. Jeg har været ude for at Opera ikke viser
enkelte ting hvis css ligger i en en css-fil. Derfor har jeg været
nødt til at indføre

style="display:block;padding:3px;"

i a, bare for at Opera kunne forstå det - altså som inline css - og
resten af definitionerne i den eksterne del.

Det er godt nok helt netscape4-agtigt, men det fungerer.

Prøv dig frem!

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Thomas Dybdahl osv

Dato : 29-03-03 22:05

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
>
> Skal jeg browsersniffe for at slippe uden om problemet - og er der
> andre browsere der skal have en tilsvarende behandling?

hmm... Prøv at give dit object en min-height. Så for du i hvert fald
ikke 0

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-03-03 14:04

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> Du kan evt. bruge eksistensen af "window.opera"
> til at test for om det er en Opera du har fat i.

Fint nok - men jeg skal jo også skelne mellem Opera 7 og Opera 6
(det er utvivlsomt banalt, men jeg er nybegynder
indenfor browsersnifning).

> Det ved jeg desværre ikke. Jeg ville ikke være overrasket hvis
> Netscape 4 havde lignende problemer.

Det betyder ikke noget i dette tilfælde. Den spalte som skal
højdejusteres kan slet ikke ses (som spalte altså) i NN4.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-03-03 14:16

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

> Fint nok - men jeg skal jo også skelne mellem Opera 7 og Opera 6
> (det er utvivlsomt banalt, men jeg er nybegynder
> indenfor browsersnifning).

Når man ved det er Opera, så kan man nøjes med at tjekke enten
navigator.userAgent.indexOf("Opera 7")>=0
eller bare eksistensen af
document.createComment
(som ikke findes i Opera'er før version 7).

Altså Opera-pre-7 kan gengendes som
(window.opera && !document.createComment)
(7-9-13, browsersniffing er snavs og så videre)

/L

Fra : Stig Nygaard

Dato : 27-03-03 18:40

Hej Lasse

Lasse Reichstein Nielsen wrote:
> [...]
> eller bare eksistensen af
> document.createComment
> (som ikke findes i Opera'er før version 7).

I sådan en situation bruges naturligvis altid den metode som også er
forberedt for kommende versionsnumre af Opera.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-03-03 19:13

Stig Nygaard <stig@REMOVE-THISrockland.dk> writes:

> I sådan en situation bruges naturligvis altid den metode som også er
> forberedt for kommende versionsnumre af Opera.

Klart. Det er blot svært at spå, specielt om fremtiden. Jeg ville
holde på at (window.opera && !window.createElement) er det mest
fremtidssikre. Der er så mange måder at fiffle med userAgent-strengen,
at jeg ikke ville stole på at der vil stå "Opera 8" når næste version
efterligner IE6.5.

/L

Fra : Stig Nygaard

Dato : 27-03-03 19:37

Hej Lasse

> [...]
> fremtidssikre. Der er så mange måder at fiffle med userAgent-strengen,
> at jeg ikke ville stole på at der vil stå "Opera 8" når næste version

Det var også sådan jeg forestillede mig.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-03-03 12:12