Alene hjemme
Fra : Camilla

Dato : 27-03-03 10:19

Min kæreste og jeg har længe overvejet at anskaffe os en hund. Nu er
vi flyttet i hus og har derfor rammerne til en hund. Det eneste der
bekymre os nu er, at vi begge arbejder, og hunden vil derfor skulle
være alene hjemme på hverdage. Vi kunne derfor godt tænke os at høre
folks mening om, hvor længe man kan lade en hund være alene hjemme.
Hvad er jeres erfaringer/holdninger??
Venlig hilsen Camilla

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 27-03-03 10:33

Hej Camilla

Jeg mener for så vidt det er vigtigere at have tid til hunden frem for
at have et hus til den. Vi har en rottweiler i en lejlighed og det er
ikke noget problem. Det stillede selvsagt lidt større krav inden hun
blev renlig, men det var heldigvis i en periode hvor jeg arbejdede
hjemmefra.

Når man er udearbejdende er det vigtigt at overveje om man så vil
reservere alle aftnerne til hunden og lige så vigtigt er det at overveje
racen så man ikke får en hyperaktiv eller usikker hund der har svært ved
at være alene af den ene eller den anden grund.

Held og lykke

/Kim

Fra : skingur

Dato : 27-03-03 17:26

> Hej Camilla
Selvfølgelig ville det være dejligt, hvis man som hundeejer ikke
behøvede at gå på arbejde i 8 timer hver dag.... Men sådan er det ikke,
og derfor skal hunden trænes til det. Og det kan den godt - hvis ikke,
ville 99 ud af 100 hunde være udsat for daglig misrøgt hver eneste dag.
(og nogle af dem er, med det er ikke denne tråd handler om! Hundevenner,
der færdes her, har mere mellem ørene end som så!!!) Men man kan ikke
bare gå fra den fra day one - men det ved du sikkert godt.
8 timer er det maksimale, jeg lader min hund være alene - og jeg tæller
fra det øjeblik, jeg lukker hoveddøren til jeg åbner den igen. Slækker
man på den regel bliver det for nemt at tænke "ahhr, 8 timer... så kan
den også 9 eller 10 en gang imellem".
Derfor - 8 timer maks. eller hundesitter. Overvej allerede nu, hvem der
kan hundesitte ind i mellem, for det bliver HELT SIKKERT nødvendigt, for
af og til skal man noget om aftenen eller i weekenden. Før vi flyttede
havde vi en aftale med vores genbo, der også havde hund, om at den der
kom først hjem, hentede dne andens hund. Det fungerede rigtig godt. Hvis
I bor et sted med børn og unge (eller pensionister, der ikke magter at
have en hel hund selv!), så tjek dem lidt nærmere ud og overvej, om en
af dem ville kunne bestikkes til at gå med den de dage - evt hver dag -
hvis det kniber.
Lån alt hvad du kan af hundebøger! Eller spørg igen her!
kh, Christina

http://www.kandu.dk/