MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Køre flere ens prog. samtidig?
Fra : Morten

Dato : 27-03-03 07:40

Hejsa

Er det muligt på en eller anden måde, evt. med et ekstra program - at have
flere eksemplarer af samme program åbne samtidig ?

Jeg ved at man med nogle prog. bare kan åbne dem 2 gange (som med en
browser), men dette prog. er en af dem der bare bliver highlighted ("valgt
som vindue") når man forsøger at åbne det igen...

/Morten

Fra : IzNoGoUd

Dato : 27-03-03 08:13

On Thu, 27 Mar 2003 07:40:17 +0100, "Morten"
<NOSPAM-post@simonsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>browser), men dette prog. er en af dem der bare bliver highlighted ("valgt
>som vindue") når man forsøger at åbne det igen...
Det ville være utrolig nemt for os hvis du skrev hvilket program det
drejer sig om, det her er for svært. Nå men jeg forsøger aligevel.

Hvis det er Agent så skal du lave et mappe mere og henvise til denne
mappe med en genvej på denne måde kan du køre med flere Agenter.

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.

Fra : Morten

Dato : 27-03-03 11:54

"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 27 Mar 2003 07:40:17 +0100, "Morten"
> <NOSPAM-post@simonsen.mail.dk> wrote:
>
> Det ville være utrolig nemt for os hvis du skrev hvilket program det
> drejer sig om, det her er for svært. Nå men jeg forsøger aligevel.

Programmet hedder InstantCopy, og er til at brænde cd'ere med.
http://www.pinnaclesys.com/

> Hvis det er Agent så skal du lave et mappe mere og henvise til denne
> mappe med en genvej på denne måde kan du køre med flere Agenter.

Jeg har prøvet at ligge programmet i 2 forskellige mapper, og også at starte
med en genvej til exe filen, men det hjælper ikke

Fra : Leony

Dato : 27-03-03 15:03

"Morten" <NOSPAM-post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Programmet hedder InstantCopy, og er til at brænde cd'ere med.
> http://www.pinnaclesys.com/

Mon ikke det er fordi at programmet kun kan brænde en cd/dvd af gangen,
det kun kan åbnes en gang.
Af ren nysgerrighed kunne det være interessant at vide hvorfor du vil
have det åbent 2 gange (kan umiddelbart kun gætte på at det er for at
brænde flere cd'ere af gangen - Nero understøtter 2 brændere).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Morten

Dato : 27-03-03 15:11

> [...]
> have det åbent 2 gange (kan umiddelbart kun gætte på at det er for at
> brænde flere cd'ere af gangen - Nero understøtter 2 brændere).

Jamen programmet kan også bruges til bare at lave images, så det er ikke
engang nødvendigt at have en brænder for at bruge det ... det jeg skal bruge
det til, er at stå og konvatere film om natten, 1 film tager cirka 2 timer,
så derfor ville jeg have flere processor kørende samtidig, så den kunne køre
hele natten, i stedet for kun 2 timer hver nat...

Fra : Leony

Dato : 27-03-03 17:45

> [...]
> tager cirka 2 timer, så derfor ville jeg have flere processor kørende
> samtidig, så den kunne køre hele natten, i stedet for kun 2 timer

Det er jo ret smart.

Fra : Leo.E

Dato : 27-03-03 11:41

"Morten" <NOSPAM-post@simonsen.mail.dk> wrote in message news:<b5u6ce$94b$1@sunsite.dk>...
> [...]
> browser), men dette prog. er en af dem der bare bliver highlighted ("valgt
> som vindue") når man forsøger at åbne det igen...

Hej
Nu ved jeg ikke helt hvad slags du tænker på
men Windows Commander fra: www.downseek.com
er måske det du har brug for.
Hilsen: Leo

Fra : Poul Elgaard-Jørgens~

Dato : 27-03-03 12:47

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> wrote in message
> Nu ved jeg ikke helt hvad slags du tænker på
> men Windows Commander fra: www.downseek.com
> er måske det du har brug for.

Windows Commander har skiftet navn til Total Commander - hent nyeste version
her:
http://www.ghisler.com/

Poul

Fra : Morten

Dato : 27-03-03 13:30

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Nu ved jeg ikke helt hvad slags du tænker på
> men Windows Commander fra: www.downseek.com
> er måske det du har brug for.

Er windows commander ikke et fil håndterings program ?...

Jeg kan ikke selv se at det skulle kunne noget jeg har brug for i denne
sammenhæng, men ret mig hvis jeg tager fejl

Fra : kennybear

Dato : 27-03-03 14:56

"Morten" skrev d. 27-03-03 13:30 dette indlæg :

> [...]
>
> Jeg kan ikke selv se at det skulle kunne noget jeg har brug for i
denne
> sammenhæng, men ret mig hvis jeg tager fejl

Jo det er så, og det bedste af slagsen hvis du spørger mig men det
du søger er det et program som fx. dem der gør en i stand til at køre
flere styresystemer på samme tid bare inde fra windows af? er det noget
lignende det?

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten

Dato : 27-03-03 15:09

"kennybear" <kennybear.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du søger er det et program som fx. dem der gør en i stand til at køre
> flere styresystemer på samme tid bare inde fra windows af? er det noget

Jeg søger bare EN eller anden måde at have samme program kørende i flere
eksemplarer... om det kræver 2 styresystemer ved jeg ikke ...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-03-03 16:41

Morten wrote:
> Jeg søger bare EN eller anden måde at have samme
> program kørende i flere eksemplarer... om det kræver
> 2 styresystemer ved jeg ikke ...

Måske der findes et andet program der kan det samme
som InstantCopy, der kan have 2 simultane processor
kørende. Jeg prøvede lige med CloneCD, det kunne
godt. Jeg er bare ikke klar over om det er et alm.
image du vil lave!

Eller måske bare 2 forskellige programmer!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Morten

Dato : 27-03-03 16:51

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Måske der findes et andet program der kan det samme
> som InstantCopy, der kan have 2 simultane processor
> kørende.

Det er der ikke ... InstantCopy kan omkode DVD film og skære i kvaliteten
osv. og stadig gemme og omkode menuer og alt det der... og jeg har ikke hørt
om andre der kan det

Fra : Leo.E

Dato : 27-03-03 21:09

"Morten" <NOSPAM-post@simonsen.mail.dk> wrote in message news:<b5uqs9$68$1@sunsite.dk>...
> "Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er windows commander ikke et fil håndterings program ?...
Jo også det, blandt andet kan det spille musikfiler og vise billeder
samtidig med at du læser en fil eller laver et dokument. Indrømmet,
det med film ved jeg ikke
Hilsen: Leo

Fra : Anders Lund

Dato : 27-03-03 21:36

Leo.E wrote:
> Jo også det, blandt andet kan det spille musikfiler og vise billeder
> samtidig med at du læser en fil eller laver et dokument. Indrømmet,
> det med film ved jeg ikke

Nu tror jeg at det var ment til nogle mere bestemte programmer. Fx således
at man kunne have Windows Media Player åben flere gange. Når du åbner en
film ved at dobbelt klikke på den, åbnes den i WMP. Dobbelt klikker du så på
en anden film, så stoppes den første film og nummer 2 film bliver vist i
stedet.
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Martin S.

Dato : 28-03-03 01:01

> [...]
("valgt
> som vindue") når man forsøger at åbne det igen...

Kunne du ikke installere det igen i et andet bibliotek og så køre det
derfra samtidig med det primært installerede ?

Martin

Fra : J. Jensen

Dato : 28-03-03 14:48

> [...]
> browser), men dette prog. er en af dem der bare bliver highlighted ("valgt
> som vindue") når man forsøger at åbne det igen...

Som du skriver så prøv at have flere mapper med programmet i.
/InstantCopy/
/InstantCopy1/

Den første starter du normalt.
I den anden mappe skal du højreklikke på .exe filen og vælge 'kør som/run
as' og vælge en anden bruger med admin rettigheder (opret evt. en bruger til
formålet).
Angiv password og programmet burde starte i et nyt vindue.

Har lige lavet en test med programmet "Agent" som er nævnt andetsteds i
tråden og umiddelbart virker det fint.

Jesper

Fra : J. Jensen

Dato : 28-03-03 14:53

Du skal naturligvis huske at ændre indstillinger for temp filer og hvad der
ellers måtte være af indstillinger i den nye kopi af programmet, sådan at
det ikke bruger samme harddisk område som det oprindelige program.

Jesper