Parameteroverførsel fra asp til asp side
Fra : Peter Skensved

Dato : 27-03-03 02:12

Kære forum
Jeg er ved at lave min første asp side, og mangler lidt hjælp.

Jeg har lavet en simpel database over en række personer (herunder
med specifikke oplysninger om disse), samt to asp sider.
Den første er en liste over de navne som findes i databasen,
disse fungerer som links. Den anden viser alle oplysninger om den
enkelte person. Begge sider virker fint, men mit ønske er at når
man trykker på et navn fra listen på den første side, er det kun
oplysningerne for denne person som skal vises på den anden side.

Mit spørgsmål går derfor på hvordan man overfører navnet (første
side), til den anden side, så man fra første side vælger hvilken
record i databasen som skal fremvises.

På forhånd tak.

MVH
Peter Skensved

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-03-03 09:56

Peter Skensved skrev:

> Den første er en liste over de navne som findes i databasen,
> disse fungerer som links. Den anden viser alle oplysninger om
> den enkelte person. Begge sider virker fint,

Hvordan vælger du en person på side to?

> men mit ønske er at når man trykker på et navn fra listen på
> den første side, er det kun oplysningerne for denne person som
> skal vises på den anden side.

En ret almindelig måde at gøre det på er ved hjælp af
querystring.

Din tabel har (forhåbentlig) en primærnøgle af en art (et
id-felt). Dette felt kan bruges til at udvælge en enkelt person.
På side 1 - navnelisten - skal du udover selve navnet også hente
id-værdien i din forespørgsel.

Eksempel:

<%
strSQL = "SELECT personID, navn FROM personer"

Set rs = conn.Execute (strSQL) ' Conn er dit connectionobject
Do While Not rs.EOF
%>
%></a><br /> <%
   rs.movenext
Loop
%>

På side 2 henter du værdien med Request.QueryString("id"). Den kan du
så lægge ind i din sqlsætning:

pID = Request.QueryString("id") & ""
If (Not IsNumeric(pID)) OR pID = "" Then
   pID = 0
End If

strSQL = "SELECT * FROM personer WHERE personID = " &
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-03-03 10:57

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> strSQL = "SELECT * FROM personer WHERE personID = " &

Ups - der mangler lige slutningen på linjen. Der skal stå:

strSQL = "SELECT * FROM personer WHERE personID = " & pID
--
Jens Gyldenkærne Clausen