Svar fra dyrlægen ang. killingers død
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 26-03-03 22:26

Hej

Desværre døde de sidste killinger idag Den sidste døde mens dyrlægen var
her, det skete på ca. 5 min. han undersøgte hende og hun var frisk og så gik
der kun kort tid mens han snakkede med mig om Putte, så døde hun ?

Vi fik så svar fra dyrlægen som havde killingerne med til opduktion og
blodprøve fra Putte, så han ringede kl.17.
Putte må have spist en form for blomster, enten vintergækker eller lign. det
er derfor hendes dejlige killinger er døde, måske kan hun have fået fat i
nogen af de løg til påskeliljer eller anden form for blomster løg som
desværre ligger begravet i jorden uden i kattegården selv om vi har
gennemgået den mange gange nu.

Så han tror hun først har lagt sig på dem når de var døde.

Håber andre er gjordt opmærksomme på problemet som jeg faktisk ikke viste
var så stort, så derfor har jeg ikke gjordt så meget ud af at fjerne hver
enkelt lille blomst i kattegården må jeg indrømme, men det sker nu. Vi har
jo ikek tidligere set at de har været interesseret i de blomster som de kan
nå uden for hegnet da der jo er græs i kattegården, og jeg ved der i gården
ligger blomster løg, da der har været et kæmope bed med forskllige blomster,
men vi har gjordt hvad vi kunne for at få dem alle o, men det er så desværre
ikke lykkeds helt

Dyrlægen forklarede at hun har kastet op pga. det og ikke hårbollene som jeg
troede, sidst hun var ude var lør/søn så de har fået det med mælken deres 1
døgn jo. som han også sagde så dræber det ikke en kat på 4 kg, men der skal
ikke meget til en killing på 80-90 gr. så det har været meget dyrer
lærepenge må vi sande.

Han beroligede os med at risikoen for at Kirsis killinger havde fået noget
var minimal da de kun har pattet en enkelt gang ved hende og hun som sagt er
forgiftet i weekenden og det derfor ikke skulle være i mælken mere og de
vejer også 4 x så meget som hendes egne killinger.
Men for en sikkerheds skyld er hun nu alene på 1.sal så de andre ikke patter
ved hende, og mine større killinge ikke skulle finde på at få den ide også.

Er glad for at vi nu ved besked.

MVH
Gitte S. Eriksen
www.sacala.dk

Fra : Elwarth

Dato : 26-03-03 22:59

Hej Gitte
Selvom I lige nu selvfølgelig står med en stor sorg og skuffelse, så må det
alligevel være en lettelse at vide, at Putte ikke har ligget killingerne
ihjel. Så er der håb for fremtiden.
Hvordan tager hun, at killingerne er væk? Stakkels mis.

Venligst
Dorthe

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-03-03 23:03

Gitte S. Eriksen wrote:

> Er glad for at vi nu ved besked.

hej Gitte...

hvor er det dog en tragisk historie... men jeg er dog glad for at i har fået
klar besked og ikke fortsat går i uvished..... jeg håber på at i snart er
oven på igen og at Putte ikke sørger for voldsomt....

i har min dybeste medfølelse....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Kate

Dato : 26-03-03 23:23

Hvor er det dog trist, Gitte. Kan godt forstå du bliver bekymret for de
andre killinger.

Jeg håber Putte hurtigt kommer ovenpå igen og at i kan komme jer over
den skrækkelige oplevelse.

Godt dyrlægen kunne finde ud af hvad der var galt, for selvom det er
slemt nok så har i da fået udelukket at det skyldtes at Putte er en
dårlig mor.

Trøstende hilsner

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : maz

Dato : 27-03-03 00:36

"Gitte S. Eriksen" < wrote in message
> Desværre døde de sidste killinger idag

Det er skrækkeligt, Gitte. Der er jo ikke rigtig så meget, der hjælper her
midt i sorgen. Føler virkelig med jer. Men det er dog rart, at I har fået
vished om dødsårsagen, og at det ikke var Putte, der havde ligget dem ihjel.
Nogen gange kan man bare ikke gardere sig 100% mod naturens luner.... I har
bestemt gjort hvad I kunne for Putte og killingerne.

Trøstespin fra Maria og Zeus

Fra : Birgitte

Dato : 27-03-03 01:18

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
patter
> ved hende, og mine større killinge ikke skulle finde på at få den ide

Hej Gitte
Altså hvor ulykken dog vælten ned over Jer for tiden
Jeg føler virkelig med dig, og jeg avde gjort det samme som du, nemligat få
undersøgt alle muligheder for killingernes død.
Dette gøres kun via obduktion.
Masser af trøstende hilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-03-03 01:18

In article <3e821af2$0$42571$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Gitte S.
Eriksen <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote:

> Desværre døde de sidste killinger idag

Åh nej, hvor trist!
Hvad siger man dog.. jeg vidste godt at løgplanter er giftige for
katte, men jeg havde ikke tænkt på at det kunne udskilles i mælken til
killingene. Jeg tror jeg vil tilføje en advarsel om det på min side om
giftige planter - for andre, fremtidige killingers skyld.
Hvor er det bare synd! Stakkels lille mormis! Jeg sender nus til hende
og et stort knus til dig...

Fra : Line Wolff

Dato : 27-03-03 08:24

> Desværre døde de sidste killinger idag Den sidste døde mens

Hvor er det forfærdeligt... hvor må det være skrækkeligt at miste de små,
jeg føler virkelig med jer og mormissen. Knus og trøstespind fra Line og
misserne.

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 27-03-03 11:19

Hej Gitte

Åh, hvor er det altså frygtelig trist med de små mivere
Men i det mindste er det godt, at I har fundet årsagen, og at Putte ikke er
"skyldig" i at være en dårlig mor.

Og så har vi nok alle lært noget af din historie, for selvom jeg vidste at
blomsterløg er farlige, er der sikkert ikke mange af os, der helt vidste
HVOR farlige, og da slet ikke at det kan påvirke diende killinger så
grusomt.

Mange tanker fra
Mette