billeder i mape og sti i database
Fra : pepss

Dato : 26-03-03 15:09

jeg læste i et tidliger indlæg at man skulle gemme billeder i
mape og stien i database:

> Mht. Billleder så kan man godt lægge billeder i en DB ved hjælp
af >felttypen
> OLE-Object (i Access) det er dog ikke tilrådeligt at gøre det
på >denne måde
> da DB'en hurtigt vil komme til at fylde ekstremt meget -
istedet >lægger man
> stien til billedet ind og har så billedet i en mape på
serveren.
> Mvh
> Lasse

Jeg har lige et tillægs spørsmål til det.
jeg er ved at lave en side hvor man skal kunne oploade billeder.
min pland var så at gemme billederne i en database men jeg kan jo
godt se at det ikke er det rigtige! men hvordan gør man lige det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jimmy

Dato : 26-03-03 16:54

Hej

Hvordan man gemmer billederne i en database eller hvordan man gemmer stien i
databasen?

Sidstnævnte er lidt avanceret, men du skal bruge noget funktionalitet der
knytter sig til en komponent, der så igen skal være installeret på serveren.
Selv bruger jeg SAFileUp, som virker upåklageligt. Jeg synes et eller andet
sted ikke at det er helt nemt, men det er en nem måde at uploade filer til
dit website, frem for at gøre det selv. Check med det sted du har web hotel
for at finde ud af om du kan gøre det.

Dernæst skal du sørge for at der er skrive adgang i det katalog du gemmer
dine filer i, og skal de kunne læses igen skal du også have læse adgang i
samme katalog. Det er nærmest umuligt at få hvis du bliver hostet af f.eks.
TeleDK (eller hvad det nu efterhånden hedder).

Sidst men ikke mindst skal du sørge for at gemme stien i Databasen, og så
bruge det felt til at hente billederne frem på web sitet.

Du kan prøve at søge på activedeveloper omkring safileup, der står også
hvordan du skal gøre. Ellers er der et link her:

http://activedeveloper.dk/komponenter/default.asp?mode=komponent&id=10

--

Jimmy

Fra : pepss

Dato : 26-03-03 17:51

Jimmy wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Du kan prøve at søge på activedeveloper omkring safileup, der står også
> hvordan du skal gøre. Ellers er der et link her:

takker for dit svar! *S*
ja jeg kan godt se det er lidt avanceret! iser fordi jeg har en pland om selv
at skulle ha en server til at stå........ men du skal ha tak for dit svar!