Hjælp til projekt; vil I bruge SVG?
Fra : pivnu

Dato : 26-03-03 10:52

Hej,

jeg er i gang med et projekt, hvor jeg skal vejlede i brugen af SVG.
Det siges, at der er flere muligheder i SVG end i Flash (SVG er en ny
standart under W3C til at lave vektorgrafik).

Jeg vil nu gerne høre, om I ville have interesse i SVG? Gider I
overhoved kigge på det (hvorfor/hvorfor ikke)? Er det et
"religions"-spørgsmål?
Kort sagt: mener I, at man kan lokke nuværende brugere af Flash over
til SVG?

Håber, at I vil ligge en lille besked til mig

På forhånd tak!

- Lene

Fra : Michael Jensen [www.~

Dato : 27-03-03 08:20

> jeg er i gang med et projekt, hvor jeg skal vejlede i brugen af SVG.
Kan du vejlede mig, så min browser (IE 6.0) ikke crasher, når jeg skal se en
SVG animation..!?
Jeg har slået cookies, activeX og javascript til, og jeg har downloadet et
plugin på 2.4 MB.

> Det siges, at der er flere muligheder i SVG end i Flash (SVG er en ny
Det er der mange meninger om.
Det handler vist mest om behovet, men her er et par syn på sagen:
http://www.carto.net/papers/svg/comparison_flash_svg.shtml
http://www.square1.nl/TGC-SITE/vector/vector-gallery.htm
http://www.moock.org/webdesign/svg/articles/svg-vs-flash.html
http://radiocomments.userland.com/comments?u=107886&p=33&link=http%3A%2F%2Fr
adio.weblogs.com%2F0107886%2F2002%2F07%2F29.html%23a33

> standart under W3C til at lave vektorgrafik).
Hæ hæ ...
SVG er standard under W3C, men INGEN HAR DET
Flash pluginet er IKKE en standard, men ALLE HAR DET
Bare fordi det er en standard, er der ingen der siger at det er godt :)

> Jeg vil nu gerne høre, om I ville have interesse i SVG? Gider I
> overhoved kigge på det (hvorfor/hvorfor ikke)? Er det et
Selvfølgelig gider vi kigge

> "religions"-spørgsmål?
Det kan der være noget om, men det er nu efter min mening at skyde sig
foden.
Jeg er selv Flash idiot, men derfor vil jeg da gerne have indsigt i hvad SVG
har at tilbyde.

> Kort sagt: mener I, at man kan lokke nuværende brugere af Flash over
> til SVG?
Nej - bestemt ikke på nuværende tidspunkt.
Giv bare én grund til det.

> Håber, at I vil ligge en lille besked til mig
Jeg vil da gerne se dit endelige resultat af dit projekt, når du er færdig.
Du er også velkommen til at sende det til mig, hvis du vil have en Flashers
kritiske øjne på det

> På forhånd tak!
> - Lene

Mvh, Michael Jensen
http://www.FlashFAQ.dk
http://www.Flashfactor.dk

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 27-03-03 20:07

> Kan du vejlede mig, så min browser (IE 6.0) ikke crasher, når jeg skal
> se en SVG animation..!?
> Jeg har slået cookies, activeX og javascript til, og jeg har
> downloadet et plugin på 2.4 MB.

Hehe, næ... det kan jo være lidt svært at sige noget om. Jeg bruger selv
Adobes (http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=46
&platform=Windows). Det er bare installeret og vupti, det virker. Også i
Opera - der skal plugin-filerne dog lige flyttes over i Operas egen folder.
Du har husket at være helt up to date med Windows Update?

Og du har helt ret i, at SVG ikke nødvendigvis er bedre, fordi det er en
standart. Men som alt andet, så skal det jo lige i gang. Jeg kender ikke
selv ret meget til SVG (og lige så lidt til Flash), men det hjælper vel
lidt i løbet af et par uger.

Jeg takker for resten af besvarelserne.

- Lene