Sjøørret fiske på østjylland/Århusområdet
Fra : stale

Dato : 20-03-01 11:01

Er det noen som har noen råd om hvor man skal fiske Sjøørret i dette
området. Vi er to fluefiskere som skal på en 3 dagers tur til århus og har
tenkt å fiske i sjøen ????

Fra : Alex Linaa

Dato : 20-03-01 11:35

"stale" <stale.bjornstad@ostfold.eltele.no> skrev i en meddelelse
> Er det noen som har noen råd om hvor man skal fiske Sjøørret i dette
> området. Vi er to fluefiskere som skal på en 3 dagers tur til århus og har
> tenkt å fiske i sjøen ????

I kan prøve følgende lokaliteter:

"Den permanente" - En badeanstalt 500 meter nord for fiskerihavnen.
Stranden fra 500 meter syd for Moesgård Strand og sydover. Pas på
fredningsbæltet ved Giber Å!

Er I lidt mobile, kan jeg anbefale Kalø Vig, se eventuelt:
http://home4.inet.tele.dk/mbh/lystfisk.htm

Ellers er http://hjem.get2net.dk/ola-p/fiskepladser.htm en fabelagtig side
hvad angår fiskepladser i området.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : warlock

Dato : 20-03-01 11:45

Der er mange forskellige pladser med gode chancer for ørred.
Hvis vinden er i vest er strækningen syd for Århus fra Moesgaard til
Mariendal værd at prøve.
Nord for Den Permanente søbadeanstalt er også en god plads men her er der
ikke så meget plads hvis man vil fiske i week-enden.
Ved østenvind kan man forsøge sig ved Kalø Slotsruin i bunden af Århusbugten
eller i Knebel Vig (hvis der ikke er fisk det ene sted prøver man bare det
andet).
Der findes mange flere spændende steder men disse er nogle af de bedste.
Knæk og Bræk
fluefreak@e-box.dk

Fra : S. Mckinley

Dato : 20-03-01 20:32

Unskyld, men er det ikke fiskeri efter søørred der spørges til?
Altså ren ferskvands ørred.

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 21-03-01 01:47

- nej, sådan hedder det på norsk. Det er jo også samme fisk, når det kommer
til stykket.

Fra : Fishymaster

Dato : 21-03-01 01:07

Ved hobro ligger der en sø hmmm Glenstrup sø ??
Der er fine søørreder i denne...
Fiskekort kan købes i bla. intersport i Hobro hos Jan ??

Fishymaster....