Opdatering af frame i asp
Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 26-03-03 09:18

Hejsa NG

Jeg sidder med et problem som jeg håber i kan hjælpe med at løse.

Jeg har en side som består af to frames, menu framet og main framet.
Nu kunne jeg godt tænke mig at reloade indholdet i menu framet.

Det skal laves i asp og ikke i javascript.

Håber i kan hjælpe.

/Kasper

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-03-03 10:37

Kasper Kamp Simonsen <anyone@anywhere.dk> skrev:
> [...]
>Nu kunne jeg godt tænke mig at reloade indholdet i menu framet.
>
>Det skal laves i asp og ikke i javascript.

mon ikke denne artikel kan hjælpe dig med at forestå dit problem:

http://www.asp-faq.dk/article?id=59

Hvis du blot ønsker at reloade indholdet i en .asp-fil, så kan det
gøres
med tilføjelse af en header på siden, som fx

response.addheader "Refresh","1;URL="&Request.ServerVariables
("SCRIPT_NAME")

Der genloader siden scriptet kører på efter 1 sekund.

Hvis jeg har misforstået det helt, så må du forklare lidt nærmere,
hvad
du skal bruge det til.

--
* Jesper Stocholm *
* http://stocholm.dk *

Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 27-03-03 16:04

"Jesper Stocholm" <tdcnospam@stocholm.dk> wrote in message

> mon ikke denne artikel kan hjælpe dig med at forestå dit problem:
>
> http://www.asp-faq.dk/article?id=59

Tak, det løste mit problem.

/Kasper

Fra : Jon Vibe

Dato : 26-03-03 16:43

Hej Kasper

Vil du reloade det fra den anden frame eller bare efter nogen tid?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 26-03-03 21:52

Kasper Kamp Simonsen skrev:
> Det skal laves i asp og ikke i javascript.

Frames foregår på clientsiden og derfor er det ikke muligt at styre dette
fra serversiden, se evt:

<http://www.asp-faq.dk/article/?id=59>

--
Jakob Andersen