php.ini performance ?
Fra : sv-e

Dato : 26-03-03 08:31

Hej NG
Er her nogle kloge hoveder som kan fortælle mig hvordan jeg sætter min
php.ini optimalt, jeg vil køre phpgroupware, og den er lidt langsom.
Den er installeret på en e-smith 5.5,350Mhz,128MB RAM.

vh
sv-e

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-03-03 10:17

sv-e wrote:

> Er her nogle kloge hoveder som kan fortælle mig hvordan jeg sætter min
> php.ini optimalt

Brug den php.ini-recommended, der følger med kildekodeudgaven af PHP.

Dog vil jeg sige, at php.ini ikke gør den store forskel. Jo, at slå
f.eks. magic_quotes_gpc og register_globals fra gør det nok hurtigere,
men vi taler om næsten ikke-målbare tider her.

Hvis phpgroupware er langsom, kan der være mange andre grunde til det:

1. Overbelastet SQL-server
2. Ekstrem dårlig kode (websider er normalt så hurtigt kørte, at man
skal kode *rigtig* dårligt for virkelig at opleve en dårlig hastighed)
3. Overbelastet Apache
4. Dårlig båndbredde hos dig eller udbyderen

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/

Fra : sv-e

Dato : 26-03-03 12:01

On Wed, 26 Mar 2003 10:16:46 +0100, Jonas Koch Bentzen wrote:
> [...]
> 3. Overbelastet Apache
> 4. Dårlig båndbredde hos dig eller udbyderen
Hej
Ad 1:   Phpgroupware er den eneste db som der reelt er aktivitet på.
Ad 2:   Indtil videre har jeg kun brugt standard koden som phpgroupware
   kommer med.
Ad 3:   Apache trækker een hjemmeside, som kun er til test, ingen
   undersider, to subdomains som kun har adgang af ca. en håndful mennesker
   samlet.
Ad 4:   Når jeg bruger groupwaren, er jeg på Lan, men har ellers 1024/256
   linie.

   Måske skal der 128 MB RAM mere i maskinen?

vh
sv-e

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-03-03 12:41

sv-e wrote:

>    Måske skal der 128 MB RAM mere i maskinen?

Ikke nødvendigt. 128 MB RAM skulle sagtens kunne klare det, du beskriver
(og langt mere).

Kan du komme med uddybende kommentarer mht., hvordan det er langsomt?
Indlæses noget af siden, hvorefter det tager lang tid at indlæse resten,
eller er det sådan, at der bare er en blank side i lang tid, og så
kommer hele siden lige pludselig?

Jeg næsten garantere dig for, at problemet *ikke* er php.ini.

Fra : sv-e

Dato : 26-03-03 14:16

On Wed, 26 Mar 2003 12:40:50 +0100, Jonas Koch Bentzen wrote:
> Jeg næsten garantere dig for, at problemet *ikke* er php.ini.

Hej
Det tror jeg på, der var næsten ikke mere plads på den disk hvor det
ligger, har flyttet lidt rundt, og nu ser der straks lidt bedre ud

vh
sv-e