TDC kontra CC Newsserver
Fra : HinCa

Dato : 26-03-03 05:47

Hej Alle

Er der nogle der har erfaringer med de to udbyderer?

Jeg har planer om at skifte fra CC til TDC, mest pga. CC newsserver har en
utrolig dårlig responce tid. Så det tager op imod 30 min. at poste 4mb i en
nyhedsgruppe.
Hvar er jeres erfaringer med TDC ?? Eller har i andre bud på hvem man skal
vælge

Mvh

HinCa

Fra : Larz

Dato : 26-03-03 08:26

HinCa <Myemail@someware.dk> wrote in
> [...]
> poste 4mb i en nyhedsgruppe.
> Hvar er jeres erfaringer med TDC ?? Eller har i andre bud på hvem man

Kender ikke CC...

TDCs nyhedsserver er utrolig latterlig. Den er hastighedsbegrænset til
200Kbps - altså ca. 25KB/s - downstream i hvertfald, har ikke prøvet
upstream - men jeg kan næppe forestille mig at det er bedre.
Nåh ja, og så er de binære posts kun på serveren i 5-48 timer - officielt
er de der i 48 timer, men de forsvinder ofter lang tid før.
Hvis det er News du er ude efter så hold dig LANG fra TDC - men bliv med
din udbyder, er de også dårlige, så vil jeg anbefale dig at bruge en
betalingsnewssserver...

--
-
Lars

Fra : Per

Dato : 26-03-03 09:14

> [...]
> Hvis det er News du er ude efter så hold dig LANG fra TDC - men bliv med
> din udbyder, er de også dårlige, så vil jeg anbefale dig at bruge en

TDC's begrænsning er 25kb om dagen og 55 om aftenen. Du kan også gøre som
jeg og bruge en udenlands udbyder som www.usenetserver.com.

Fra : Klitgaard

Dato : 26-03-03 09:14

"Larz" <lp@your-pants-coder.dk> skrev i en meddelelse

> TDCs nyhedsserver er utrolig latterlig. Den er hastighedsbegrænset til
> 200Kbps - altså ca. 25KB/s - downstream i hvertfald, har ikke prøvet
> upstream - men jeg kan næppe forestille mig at det er bedre.

Ja, efter 17.00 - før ligger max på 60 kb/s

--
- Klitgaard
"Jeg er allergisk overfor alkohol og narkotika. Jeg får udslag i form af

Fra : HinCa

Dato : 26-03-03 17:44

Ja jeg skal bruge news, og egentlig er CC udmærket at DL fra, men lige så
snart man skal UL til news, så tager det pokkers lang tid, og det er jeg
mildest talt MEGET træt af, og derfor bidrager jeg ikke i de binaire
grupper.
Hvis man skal have en betalingsserver, hvor finder jeg en der kører godt og
har de danske binair grupper, og sidst men ikke mindst hvad koster det?

HinCa

Fra : Larz

Dato : 27-03-03 09:25

> [...]
> så snart man skal UL til news, så tager det pokkers lang tid, og det
> er jeg mildest talt MEGET træt af, og derfor bidrager jeg ikke i de

Er du sikker på at det er newsserverens skyld? Har du prøvet at uploade det
samme til en FTP for at se om det giver samme problemer?

--
-

Fra : HinCa

Dato : 28-03-03 05:34

> Er du sikker på at det er newsserverens skyld? Har du prøvet at
> uploade det samme til en FTP for at se om det giver samme problemer?

Ja jeg har prøver at uploade med ftp, og der tager det kun 5-6 min for 4mb
så der er der ingen problemer.

HinCa

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-03-03 23:08

> Ja jeg har prøver at uploade med ftp, og der tager det kun 5-6 min
> for 4mb så der er der ingen problemer.

Der er nogle af de store newsudbydere hvor man kan oprette en account
hvor der er gratis at uploade til newsservere fra.

F.eks.
http://www.teranews.com/

Deres gratis abonnement (50MB download per dag) har følgende
beskrivelse:
No censorship
No logging of your reading
No throttling of your download speed
No connection limits
Anonymous posting
Firewall counter measures
UNLIMITED POSTING!
******************

Så opret en gratis account og brug teranews når du vil poste. Så skulle
der ikke være nogen problemer (og så slipper du for at skulle skifte
til TDC).

Med venlig hilsen
Flemming (som lige er skiftet fra TDC til CC så han kunne lukke
telefonlinjen)

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Henrik Lind

Dato : 29-05-03 19:45

Flemming Joensson wrote:

> Så opret en gratis account og brug teranews når du vil poste. Så skulle
> der ikke være nogen problemer (og så slipper du for at skulle skifte
> til TDC).

Koster et engangs beløb på 3,95 $ , så helt gratis er den ikke.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 27-05-03 20:16

On Wed, 26 Mar 2003 16:44:01 +0000 (UTC), HinCa <Myemail@someware.dk>
wrote:

> [...]
>har de danske binair grupper, og sidst men ikke mindst hvad koster det?

Hvis du bare skal bruge den til at uploade, så prøv www.teranews.com.
De har et gratis abonnement, hvor du må downloade op til 50 MB/dag,
men der er ubegrænset upload.

--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk