Skal det være Intel eller AMD?
Fra : Jeppe

Dato : 25-03-03 22:11

Jeg skal have opgarderet pc'en og er nået frem til 2 konfigurationer, der
hver for sig får fine anmeldelser, men hvad jeg vælge? Er der nogle der har
erfaringer med følgende:
1. ASUS PEP4 + P42,4GHz FSB533
2. NForce2(soltek eller ASUS) AMD T.Bred 2400Ghz

Ram'en skal vel være DDR 2700 og grafikkortet er købt - et Radeon 9700(ikke
pro)

Kan du evt. anbefale det ene frem for det andet?

Mvh
Jeppe

Fra : Martin K

Dato : 25-03-03 22:11

Jeppe wrote:
> 1. ASUS PEP4 + P42,4GHz FSB533
> 2. NForce2(soltek eller ASUS) AMD T.Bred 2400Ghz

> Kan du evt. anbefale det ene frem for det andet?

Der er kun eet valg: Intel. Jeg kører godt nok selv med AMD, men selvom jeg
har været glødende AMD fanatiker i flere år, må jeg efterhånden se at Intel
er hurtigst. Men bestemt ikke bedst til prisen!

--
Martin K

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-03 22:22

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> [...]
Intel
> er hurtigst. Men bestemt ikke bedst til prisen!

Nope.

måske når vi kommer op til Intel <3000Mhz. Men ikke ellers.
Da Benchmark2003 kom ud, postede alle deres resultater. Alle dem med samme
grafikkort, samme antal ram (eller større og bedre end mig) og samme cpu
hastighed eller højere (bare Intel), fik lavere score end jeg.

Det må kun tyde på en ting.

Fra : Jens Chr.

Dato : 25-03-03 22:22

> [...]
9700(ikke
> pro)
>
> Kan du evt. anbefale det ene frem for det andet?

Hej Jeppe
Du kan i denne måneds alt om data læse en stor test af en P4 3 GHz og en AMD
3000+, og her giver Intel et ordentlig lag tæsk til AMD i både program og i
spil tests. Så jeg vil anbefale dig at købe en P4.

MVH

Jens Chr

Fra : Martin Faester

Dato : 26-03-03 12:26

"Jens Chr." <Wont@tell.you> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3000+, og her giver Intel et ordentlig lag tæsk til AMD i både program og
> spil tests. Så jeg vil anbefale dig at købe en P4.

Jeg ser nu helst på om chippen har flere instruktioner end den anden. Så gør
det i mit eget tilfælde ikke noget at den bliver nogle grader varmere og er
150Mhz langsommere - sidste mærker man ikke rigtig når man kommer op på
1400Mhz og over.

Martin

Fra : MaRk

Dato : 25-03-03 22:27

Hvad koster de her hver især? incl køling.

Mvh
Mark

Fra : Anders

Dato : 26-03-03 01:23

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> Hvad koster de her hver især? incl køling.

P4 2,4B fbs 533 koster omkring 1450,- Incl standart køler

Skal du have en bedere køler kan jeg varmt anbefale Thermal Take Spark 7
koster ca 330,-

/Anders

Fra : Nicolai

Dato : 26-03-03 13:50

P4PE er markedste bedste imho.

læs selv med på www.asusboards.com

Det kort er genialt.

Fra : Aragorn

Dato : 26-03-03 23:15

Jeg er har lige skiftet fra ASUS nForce2 XP2100+, til Intel 845E 2,4GHz
533fsb, hold k. hvor det rykker. VÆLG INTEL!!!