Hvilket modem??
Fra : Morten

Dato : 20-03-01 10:29

Jeg skal bruge et ganske almindeligt 56K internt modem! Jeg har dog
efterhånden erfaring med, at man let får fingre i noget skidt! Så vidt jeg
har gennemskuet, er mange af de (billige)modems der dominerer markedet,
soft, win eller riser modems!! Det må det for sådan også gerne være, men det
skal fanme kunne udnytte min forbindelse til fulde. Min søster har fex.
elendige downloadhastigheder pga. "Motorola"-modemet til 171,-. Det er i
virkeligheden også bare et modem med Motorola chipset, men det lyder jo
bedre på prislisterne: Motorola modem: 171,- ;).

Nå, håber du kan hjælpe/har gode erfaringer, med et billigt, men godt 56K
modem.

Mvh
Morten

Fra : Thumb

Dato : 20-03-01 12:50

On Tue, 20 Mar 2001 10:28:56 +0100, "Morten" <stud@zybermail.dk>
wrote:

> [...]
>bedre på prislisterne: Motorola modem: 171,- ;).
>
>Nå, håber du kan hjælpe/har gode erfaringer, med et billigt, men godt 56K

Nu skriver du, at det skal være et internt modem. Det er jeg
imidlertid gået væk fra for længe siden, p.gr.a. irq-problemerne. Et
eksternt modem kræver kun 1 com port's irq, medens et internt kræver 2
irq'er ifølge min bedste overbevisning.

Jeg mener, at næsten alle interne pci modems i dag er winmodems, dvs.
de emulerer selv com porten, som derfor skal være disabled i bios og
fjernet i device manager inden installation.

Jeg købte for få uger siden et internt modem svarende til det motorola
modem du nævner. Det var TekComm's til 179,- med PCTel chipset.

Det kostede mig 2 aftener at få skidtet til at virke. Det meldte 'line
busy' hele tiden. Tricket er: at sætte 2 kommaer foran telefon nummer
og vist nok 4 efter. Så virker det fint, men jeg havde glemt
komma-fidusen. Konnekter med 48 kbits.

Jeg tror, jeg vil anbefale dig:

1) internt modem Aceex. Det er ganske vist ISA, og derfor med meget
hardware i sig. Jeg husker, at det har fået gode anmeldelser. Koster
433,-

2) et eksternt usb modem er meget betjeningsfrit. Hvorfor så ikke
Lasat til 570,-
Jeg kan godt se, at TekComm og NetComm har det samme 200 kr.
billigere, men jeg kender dem ikke.

Jeg bruger selv et Wisecom eksternt modem. Alletiders konnekter med
49.3 kbs altid, måske 48 en sjælden gang. Jeg vil tro, at det er dette
eksterne modem der fås til 445,- fra
http://www.hkautomation.dk/index2.htm

men han skriver det ikke.
Han er iøvrigt meget reel. Du kan måske godt købe hans interne pci
modem til 225,- og prøve det og komme retur med det, hvis det er en
skuffelse. Bare husk at bevare original emballage.

mvh

John

Fra : Thumb

Dato : 20-03-01 14:47

On Tue, 20 Mar 2001 12:50:15 +0100, Thumb <john.knuhtsen@mailzone.com>
wrote:

> [...]
>
>1) internt modem Aceex. Det er ganske vist ISA, og derfor med meget
>hardware i sig. Jeg husker, at det har fået gode anmeldelser. Koster

http://www.midtdata.dk har det interne Aceex modem i pci udgave til
495,-

:-]

mvh

John

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 20-03-01 16:36

> Jeg bruger selv et Wisecom eksternt modem. Alletiders konnekter med
> 49.3 kbs altid, måske 48 en sjælden gang. Jeg vil tro, at det er dette
> eksterne modem der fås til 445,- fra
> http://www.hkautomation.dk/index2.htm

Har selv solgt en del Wisecom 56K modem'er, og der har ikke været andet
end bøvl med dem. Til gengæld er mine erfaringer med Lasat kun positive.

vh.
Peter