genforenings reglen
Fra : simon leth jensen

Dato : 25-03-03 19:33

Hej NG

Efterspørgsel på genforening -femminuttersreglen.

Du bruger genforeningen når du har været væk selvføgelig. Når du kommer hjem
fra arbejde, ude med skraldet osv.
Alle hunde har ritualer når de genforenes med ejeren nogen slikker, hopper
kommer med legetøj.Det gør den for at genetablere dens føreskab.
Det du skal gøre er at vende det blinde øje til ikke tale eller røre ved
hunden kort sagt ignorer hunden.
Det er svært.På et tidspundt vil hunden opgive sine ritualer og gå hen og
lægge sig og vudere hvad der er sket.Nogle hunde går hen til ejeren og gør
de samme ting igen, men du skal stadig ikke gøre noget.
Når hunden har lagt sig skal der gå 5 minutter og du kalder på hunden giver
den en godbid.Men hvis hunden kommer i de 5 minutter skal du give den 5 mere
uden kontakt.
Det er kort fortalt men læs bogen.Den er guld værd.
Min hund var hurtig til at lære det hun kommer ikke altid ud til mig når jeg
står op hun ved at hun bliver ignoreret.Men man skal være hård og hele
familien og besøgende skal gøre de øvelser.

Håber du kan bruge det
Hilsen Tina

Fra : Sander s

Dato : 25-03-03 20:19

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> står op hun ved at hun bliver ignoreret.Men man skal være hård og hele
> familien og besøgende skal gøre de øvelser.

Jeg kan ikke rigtigt fange pointen her. Hvad skulle formålet være, ved at
ignorere hunden ?
Jeg kan godt lide, at blive taget imod, af en glad hund, hvis jeg har været
væk. Selvfølgelig skal man finde en balance og ikke overdrive genforeningen,
men jeg synes heller ikke, at man skal ignorere hunden.
Vedr. besøgende kan man lære hunden, at blive til gæsterne er kommet
ordentligt ind og kan hilse.

Jeg vil mene, at hunden vil blive trist og stå uforstående overfor en ejer,
der ikke gider, at hilse.Den hilser ikke, for at genetablere noget føreskab,
men fordi den er glad for, at se dig igen , altså IMO.

Selvfølgelig kan man have en kæmpe hund, der hopper op, når man kommer hjem,
så må man jo lære hunden ikke , at hoppe op under genforeningen. Det samme
hvis det ringer på døren: Hunden bliver i stue / køkken, mens man tager imod
gæster. Evt. lære den kommandoen bliv, så den først, får lov, at hilse, når
folk er kommet ind.

Mvh. Sander

Fra : Ladycatwoman

Dato : 25-03-03 20:55

> Jeg kan ikke rigtigt fange pointen her. Hvad skulle formålet være, ved at
> ignorere hunden ?
klip
> Mvh. Sander

I tilfælde af alene hjemme problemer, kan det faktisk være en løsning at
ignorere hunden til en vis grad, når man kommer hjem.
Så bekræftiger man den nemlig ikke i, at det har været åh så synd for den,
at den har været alene.

Hvis man har problemer med en overglad hund, der hopper op m.m. er mit
forslag dog bare at lukke den ud i haven ( hvis muligt) med det samme.
Det gør jeg, så snart jeg kommer ind. Så har Cujo nemlig brændt det værste
energi af, når han kommer ind igen, og så kan vi tage pænt imod hinanden.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Sander s

Dato : 25-03-03 21:08

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ignorere hunden til en vis grad, når man kommer hjem.
> Så bekræftiger man den nemlig ikke i, at det har været åh så synd for den,

Jeg kan sagtents følge dig her og jeg mener heller ikke, at man skal ynke en
hund med alene hjemme problemer, ligesom man ikke skal opildne, en
overstadig hund, men jeg mener heller ikke, at man skal ignorere hunden
totalt i 5 - 10 minutter.
Hvis din hund kommer luntende glad hen til dig, med sit kødben eller
legetøj, når du har været væk fra den og den ingen alene hjemme problemer
har, hvorfor så ignorere den ? Den vil jo bare sige dav.

Mvh. Sander

Fra : skingur

Dato : 25-03-03 21:43

Jamen, min hund er jo bare glad når jeg kommer hjem og hilser mig efter
alle (hunde)kunstens regler?? Jeg ville da føle mig som et skarn hvis
jeg ikke også hilste ham. Han har IKKE problemer med at være alene
hjemme. Han hyler ganske vist meget, når jeg har været væk længe, men
jeg kan godt leve med det... se evt mit indlæg "dominans 3".

Kh, Christina der bor sammen med verdens gladeste gravhund uden ben...
GRAVHUNDE HAR IKKE BEN, DE HAR POTER!

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 25-03-03 22:28

Altså, han hyler ikke, mens jeg er væk, men når jeg kommer tilbage,
hyler han af glæde!

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus

Dato : 26-03-03 05:48

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Efterspørgsel på genforening -femminuttersreglen.
> Det er kort fortalt men læs bogen.Den er guld værd.

Alle de kære bøger der bliver skrevet, det bliver sværere og sværere at ha'
hund.
Det er sq næsten som med mad, hvad der var sundt i går er usundt i dag.

Claus
Der bare gør som han altid har gjort.

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 26-03-03 08:58

> [...]
> kommer med legetøj.Det gør den for at genetablere dens føreskab.
> Det du skal gøre er at vende det blinde øje til ikke tale eller røre ved

Hej Tina

Er det ikke også det der sker i de vilde hundes flokke, feks når en del af
flokken har været på jagt og kommer hjem, så bliver de modtaget af en mindre
velkomstkomite og bliver hilst velkommen hjem efter alle kunstens regler og
alligevel ignorerer de "hjemvendte" det??
Synes nu nok det er svært at ignorerer Bailey når jeg kommer hjem og han
kommer hen med ørerne helt nede langs nakken, nærmest krybende og med de
største brune hundeøjne man kan forestille sig! :0)
I det tilfælde virker han bare så ynkelig og har bare så meget lyst til at
trøste ham, og et par enkelte gange er det også smuttet hvis jeg kommer hjem
sent om aftenen. :0/

Hilsen Betina (der ikke kan stå for sin superdejlige vaps :0) )

Fra : simon leth jensen

Dato : 26-03-03 19:39

Hej NG

Jeg kan se der er kommet mange synspunkter om dette emne og det er dejligt,
men jeg skrev bare lidt af det jeg havde læst i bogen.
Formålet i at ignorere hunden er at det gør Alfa hunden i en flok også så
det er ikke synd for din hund man menskelig gøre hunden den tænker ikke der
er synd for mig, det ved den ikke og det er ikke synd for den det er dens
instenkt.
Forfatteren i bogen kom ud til mange "problem"hunde og alle fik den opgave
at lave"amichien bounding" hun kunne se at der var mange hunde der var
stresset fordi de skulle passe på det hele og klare alt.Fordi at hunden i
familierne var alfa føreren. Når hun kom ignorede hun hunden og efter et par
minutter kunne hun se at hunden slappede mere af.
Men husk vi skal ikke føre vores tanker ind i hunden.Selvom det er svært.
Hilsen Tina

Fra : René Kofoed

Dato : 28-03-03 21:23

> [...]
> står op hun ved at hun bliver ignoreret.Men man skal være hård og hele
> familien og besøgende skal gøre de øvelser.

Hej Tina.
Hvor er det lige formålet med at have en hund så kommer ind i billedet ???
Mine hunde er glade for at se mig, og jeg er glad for at se dem !!!
Jeg bestemmer hvordan vi siger : Hej. Men de ville da blive trykket hvis
ikke "mor" ville sige :Hej med jer, jeg har også savnet jer!!
Desuden har jeg læst at, slikken i hovedet er en venlig gestus fra hundens
side.
MVH Susanne.