amd slukker ved 85 grader?
Fra : Martin Faester

Dato : 25-03-03 18:25

Subject, hvad er det for en AMD der slukker selv?
Jeg har købt en T-bred 2200 og er int. i om den gør det.

Martin Fæster

Fra : Martin K

Dato : 25-03-03 18:32

Martin Faester wrote:
> Subject, hvad er det for en AMD der slukker selv?
> Jeg har købt en T-bred 2200 og er int. i om den gør det.

Alle nye AMD'er burde understøtte det, men bundkortet skal svjh også
understøtte det før det virker...

--
Martin K

Fra : jk

Dato : 25-03-03 20:14

On Tue, 25 Mar 2003 18:25:13 +0100, "Martin Faester"
<mafaeste@worldonline.dk> wrote:

>Subject, hvad er det for en AMD der slukker selv?
>Jeg har købt en T-bred 2200 og er int. i om den gør det.

Man installerer en hardware monitor som følger med bundkortet. Den er
normalt i auto startup, og den kan indstilles med alarmer.

Desuden er der i bios normalt under power settings en hardware monitor
sektion. Der kan man indstille at pc'en slukkes ved en bestemt
temperatur. Jeg pljer at stille den til 65 grader. 85 er da sindsygt,
- selv om det nok er en intern cpu temperatur.
Det havde man da også med super7 og k6-2 på epox bundkort.

Så jeg kan ikke rigtigt se problemet.

Under montagen bør man selvfølgelig tage den første opstart som en
vagthund med hurtige reflekser, der vogter at køleren starter op. For
der har man jo ikke indstillet bios endnu.

mvh

John

Fra : Martin Faester

Dato : 26-03-03 12:22

"jk" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vagthund med hurtige reflekser, der vogter at køleren starter op. For
> der har man jo ikke indstillet bios endnu.

Jeg har et epox 8kta3+ Pro bundkort med award bios, men der er ikke denne
max grad sættelse at se.
Jeg kører dog med MBM5 men jeg mangler stadig en shutdown kommando til den.
Jeg kører WinME.
Lige nu kører jeg med 1400Mhz og i morgen skiftes den til en XP2200 m.
silent Twin.

Martin