Postkort på hjemmeside
Fra : kimweltz

Dato : 25-03-03 17:43

Jeg vil gerne kunne sende postkort fra min hjemmeside, jeg har
valgt at det skal foregå sådan, at jeg bare bruger "Anbefal side"
koden, og så kan folk skrive lidt og sende mailen, men den skal
ikke poppe op i outlook som den nedenunder gør, jeg har ændret
action til min udbyders, men den popper stadig op i outlook ?
Hvad er der galt?

sådan ser koden ud:

<head>
<title>Anbefal side via e-mail</title>

<script type="text/javascript">
<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.html.dk -->
<!-- Start

var ok;
function checkEpostAdresse(field) {
// Nedenstående udtryk skal stå på én linie
var okEpost =
field.value.match(/\b(^(\S+@).+((\.com)|(\.net)|(\.edu)|(\.mil)|(
\.gov)|(\.org)|(\.info)|(\..{2,2}))$)\b/gi);
if (okEpost) {
ok = true;
}
else {
alert('E-mail adressen skal være gyldig');
field.focus();
field.select();
ok = false;
}
}

u = window.location;
// Her skrives e-mailens subject
m = "Check denne side jeg har fundet....";
function mailThisUrl() {
ok = false
checkEpostAdresse(document.sendEpost.address);
if (ok) {
// Nedenstående udtryk skal stå på én linie
window.location =
"mailto:"+document.sendEpost.address.value+"?subject="+m+"&body="
+document.title+" "+u;
}
}
// Slut -->
</script>

</head>

<form name="sendEpost"
action="http://scripts.wannafind.dk/form2mail.asp">
<h1>Anbefal denne side</h1>
<input type="text" name="address" size="25" />
<input type="button" value="Send anbefaling"
onClick="mailThisUrl();" /></p>
</form>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Liselotte Mathiasen

Dato : 29-03-03 04:36

Hejsa Kim!

Uden nogensinde at have påstået at være verdensmester i Javascript,
befinder dit problem med standard mailprogrammet i sætningen:

window.location =
"mailto:"+document.sendEpost.address.value+"?subject="+m+"&body="+do
cument.title+" "+u;

Der er helt sikkert mere, som hænger sammen med netop den linje

Husk hvad mailto gør i forbindelse med <form
action="mailto:jajajaja@jaj.dk"> og <a href="mailto:blabla">

Liselotte/DM/AATS