Problemer med Notatfelt
Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 25-03-03 16:09

Hej eksperter..

jeg har et underligt problem jeg ikke er stødt ind i før.

Jeg kan ikke hente noget tekst fra et notatfelt i en accessdatabase. Jeg får
bare smidt Null i hovedet. Hvis jeg ændrer feltet fra notat til tekst er der
ingen problemer med at hente.

Er der nogen der har en ide til hvad der er galt??

\Hejboel

Fra : Torben Brandt

Dato : 25-03-03 16:39

Henrik Hejbøl Jensen wrote:
> [...]
> ingen problemer med at hente.
>
> Er der nogen der har en ide til hvad der er galt??

Et problem jeg ofte støder ind i er, at man kun kan bruge værdien af et
notat-felt én gang:
Response.Write rs("notat") <- skriver værdien ud
Response.Write rs("notat") <- skriver null ud

I stedet skal du gemme værdien i en variabel:
notatfelt = rs("notat")
Response.Write notatfelt <- skriver værdien ud
Response.Write notatfelt <- skriver værdien ud

/Torben

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 25-03-03 17:04

[...]

Det var lige præcis hvad der var galt... tusind tak. det anede jeg slet ikke
:)

mvh .HEnrik

Fra : Jakob Andersen

Dato : 26-03-03 21:45

Henrik Hejbøl Jensen skrev:
> Jeg kan ikke hente noget tekst fra et notatfelt i en accessdatabase. Jeg får
> bare smidt Null i hovedet. Hvis jeg ændrer feltet fra notat til tekst er der
> ingen problemer med at hente.

Der er nogle gange problemer med notatfelter og store tekstfelter hvis man
ikke sørger for at disse er sidst i feltlisten i SQL forespørgslen, altså:

SELECT minInt, minFloat, mitNotat FROM <table>;

--
Jakob Andersen