A7V333 VARMME!!!!!!!!
Fra : Black Rose

Dato : 25-03-03 15:16

Ja sidder nu I lang tid med disse specs

Athlon +1800 XP (Palmolino Core) tror jeg nok
A7V333 (med alt tilbehør)
768 Kingston Ram
Radeon 9100 128 MB (lige købt 2 dage siden)
Global Win TAK58 med begge blæsere tændt
Lukket hightower kabinet
2x hdd
1xcdrom
1xkabinet blæser (suger kold luft ind)

Tidligere have jeg en Alpha 6035 MC kølerprofil I til CPU'en og tempen var
det med lukket kabinet ca.75 grader.....slet ikke sjovt, så derfor købte jeg
globalwin, fordi den var billig. Nu er det bare sådan at temperaturen er på
60-65 lukket kabinet, og alle blæserne er tændt..Burde temperaturen ikke
falde en DEL? Er det bare mig eller tyder alt på at mit MB er total grusomt
fucked med dens temperaturmåler?
Jeg mener ikke det er CPU cooleren eftersom den har kunne klare xp2400+ med
en temp på 35-45 grader hos tomshardware, dog var det en anden CPU og model
men alligevel vil hastigheden nok udlignes.
Jeg kan huske jeg fandt en site for 1 år siden eller ligende om lige præcis
dette problem, og om der var noget man kunne gøre....Jeg har hørt at "nogle"
modeller har denne fejl, men kan man ikke fikse det på en eller anden måde?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-03-03 15:36

Black Rose skrev :
> [...]

"nogle"
> modeller har denne fejl, men kan man ikke fikse det på en eller anden

Afhænger af hvilken bios version du har. Min faldt ialt knap 20 grader i
løbet af Bios 1003-1011.
Men tag det alvorligt og find en anden måde at aflæse temperaturen på.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Black Rose

Dato : 25-03-03 22:04

Bios version 1016.....still same crap....
"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:3e806936$0$32007$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Gert Vest

Dato : 30-03-03 08:53

"Black Rose" <michael_artych@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

"nogle"
> modeller har denne fejl, men kan man ikke fikse det på en eller anden

Min ligger omkring 50-60 grader afhængit af vejr, vind og belastning.
Jeg har dog kabinetcooleren til at suge luften ud. Prøv at vend blæseren og
se hvad der sker.
Den XP2400 du taler om, er sikkert en T-bred. De udvikler ikke så meget
varme.

GV

Fra : Black Rose

Dato : 30-03-03 15:46

Jaaaa.....der har du ret......sag lige også og tjekkede en chart på Athlon
Processorer, med lidt regning kan man finde ud af hvor meget sådan en
processor giver I varme..