MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
5min. sluk delay ?? Win98se
Fra : Thomas

Dato : 25-03-03 09:57

Hej.
Der er opstået et problem her på mit system, som jeg ikke kan slippe af med,
og håber derfor nogen har en ide.

Min PC er pludselig blevet ca. 5 min om at slukke. Efter jeg har trykket
"Luk computeren" så går maskinen i sort skærm, min monitor regristerer ingen
signal og går i standby, men selve PC'en forbliver tændt og når der så er
gået ca. 5 min. så slukker den endelig helt.
Uhm..Jeg har forsøgt efter anvisning i en tidligere tråd herinde at hente en
opdatering til Win98se som netop skulle tage sig af et nedluknings problem
som MS har erkendt at have i W98se.
Denne opdatering har dog ikke haft nogen indflydelse på problemet.

Jeg har derefter ændret lidt frem og tilbage i BIOS'en under "power
manegmet" men også her uden resultat.

Er der derfor nogen herinde som kan hjælpe med et par fiduser ??

Thomas.

Fra : Mogens

Dato : 25-03-03 10:07

On Tue, 25 Mar 2003 09:57:04 +0100, "Thomas" <oz1jte@mail.dk> wrote:

>Er der derfor nogen herinde som kan hjælpe med et par fiduser ??

Hej

Jeg har haft det samme problem et par gange og begge gange
kunne det spores til netværksopsætningen. Begge gange
havde maskinen registreret 2 netkort selvom jeg kun havde
et kort i maskinen.

Jeg slettede begge kort i enhedshåndteringen, samt alle
indstillinger til netværk, genstartede og lod Windows finde
kortet og indstallere driverne til det. Det løste problemet på
min maskine, men jeg ved jo selvf. ikke om det er det samme
problem du har. Men prøv at kigge dine netværksopsætninger
efter i sømmene.

mvh Mogens

Fra : Thomas

Dato : 25-03-03 11:41

"Mogens" <nospamher@spamserver.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> min maskine, men jeg ved jo selvf. ikke om det er det samme
> problem du har. Men prøv at kigge dine netværksopsætninger

Hej Mogens.
Checkede enhedshåndtering og konstaterede at der var 2 ting regristeret
under "Netværkskort".
Et opkaldskort og så det forventede VIA Rhine II Fast Ethernet adapter.
Disse blev forsøgsvis fjernet.

Der var desværre ingen ændring efter Windows havde geninstalleret
netværkskortet.......Ægeligt.
Stadig 5 min's delay før sluk.

Men ellers tak for dit tip.

Thomas.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-03-03 10:51

Thomas skrev:

>Min PC er pludselig blevet ca. 5 min om at slukke.

Har du tjekket indstillingerne i Strømstyring (Kontrolpanel)?

--
Bertel

Fra : Thomas

Dato : 25-03-03 12:47

Hej Bertel.

Jeg syntes ikke rigtig jeg her kan finde noget med relavans til mit delay
problem.
Har du nogen mere specifik ide ang. en parameter som med fordel kan ændres
??
Jeg fornemmer kun at der under "Strømstyring" kan defineres noget omkring
dvale og standby tilstand.

Thomas.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-03-03 21:51

Thomas skrev:

>Jeg fornemmer kun at der under "Strømstyring" kan defineres noget omkring
>dvale og standby tilstand.

Jeg har sat min computer op så 'sluk'knappen ikke slukker, men
udløser standby. Den kan også sættes op til at lukke ned efter 5
minutter. Jeg forestillede mig at du måske havde fået lavet noget
lignende.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-03 13:22

kan det være at din harddisk er så rodet at det tager lang tid for at swap
filen er tømt

Fra : DWM

Dato : 26-03-03 08:00

"Thomas" <oz1jte@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> signal og går i standby, men selve PC'en forbliver tændt og når der så er
> gået ca. 5 min. så slukker den endelig helt.

Så vidt jeg husker er der en shutdown fix på MS´s hjemmeside et sted.
Den kan sikkert også hentes igennem windows updaten. Måske den
kunne bruges.

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp

Fra : Thomas

Dato : 26-03-03 11:12

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne bruges.
>
> /Kenneth Iversen
>
> How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:

Hej Kenneth.
Tak for din interesse, men hvis du ser i mit indlæg igen så har jeg faktisk
forsøgt at hente denne update, men det havde desværre ingen vikning på mit
problem.....

Thomas.