Syning af hætte til stempelkande
Fra : Karoline Larsen

Dato : 25-03-03 09:14

Hej
Jeg står og skal lave en eller anden form for "the"hætte eller lignende
varmer til en alm stor bodum-stempelkande.

Jeg havde forestillet mig en hætte med en oval som top og så lige sider ned,
eller måske bare et stykke (en firkant) der sættes rundt om kandens side, og
bindes sammen med nogle bånd ved hanken.

Er der nogle der har en ide til hvordan den bedst kan udformes?

mvh Karoline

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-03-03 10:11

"Karoline Larsen" <SLETDETTEklarsen@post.cybercity.dk> writes:

> [...]
> bindes sammen med nogle bånd ved hanken.
>
> Er der nogle der har en ide til hvordan den bedst kan udformes?

Jeg ville gå efter den sidste ide, men jeg hader også at sy ting der
er runde, det krøller altid for mig.

Men to stykker sødt stof i rette størrelse, et stykke pladevat eller
en af de røde/gule/blå engangskarklude og noget kantbånd skulle kunne
gøre det.

Klip stoffet så det passer med kandens omkreds + 1/2 cm, læg dem
sammen med isoleringen imellem og sy "tern" henover det, altså så det
bliver en slags quiltning. Sy kantbånd på og sy bændler i samme bånd
som kantbåndet.

I mange hobbyforretninger kan du købe patchworkstof i de størrelser du
skal bruge. Det er billigere end at købe en halv meter et eller andet,
som man alligevel ikke får brugt. Og så er der et større udvalg i mønstre.

Hvis du syer med to forskellige stykker stof, kan du jo bare vende
den, så har du lidt afveksling.

Nemt, hurtigt og billigt.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : jysch

Dato : 25-03-03 12:38

Hej Karoline!

> Jeg står og skal lave en eller anden form for "the"hætte eller
lignende
> varmer til en alm stor bodum-stempelkande.

Jeg fik et link til en design side igår http://www.designgaver.dk/ -
hvis du går ind under tekstiler til bordet - så kan du finde hætter til
Bodum-kander.

Måske kan det give dig ideer.

Mange hilsner
Jysch

http://www.kandu.dk/

Fra : Karoline Larsen

Dato : 29-03-03 08:10

Tak for inspirationen
Resultatet blev en teltformet hætte syet sammen af fire sider.
Ideen med at binde et firkantet stykke om kanden ville sikkert have set pænt
ud, men jeg blev enig med mig selv om at den nok ville afgive varmen for
hurtigt.

mvh Karoline