( dk.fritid.kreativ ) Blomsterbarn af kart~
Fra : marian

Dato : 24-03-03 22:35

Dette er en meget enkel dukke som kan laves af et barn.
Materialer
15 cm kartet uld på tykkelse med en finger.
filt 6 * 12 cm
filt stykker til kronblade
brodèrgarn

fremgangsmåde
Bind ulden på midten af ulden.
knuden er dukkens hoved.
vælg ansigts siden.
lav en kappe ved at rynke længden på filten.
rynk den sammen omkring halsen på dukken.
sy en blomsterhat som fæstnes til hovedet.

på bordet eller skabet kan lægges et stykke lysegrønt silke eller blødt
gennemsigtigt stof og lidt gult måske.
et par krystaller og lys i stage samt små dukker omkring.måske en forårs
gren.
så er det også forår inde.

Venligst marian

--
And the ones who were dancing were thourght to be insane, by those who could
not hear the music

www.maliox.tk www.mop.aab-net.dk

Fra : skingur

Dato : 25-03-03 22:00

"marian" skrev d. 24-03-03 22:35 dette indlæg :

Hej Marian
ved du tilfældigvis noget om filt? Jeg er nemlig begyndt at gemme alle
de hår, jeg børster af vores norske skovkatte... Jeg har også adgang til
14 fældende islændere, jeg også tænkte om man kunne lave filt af...
Nogle råd???

kh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : marian

Dato : 25-03-03 22:19

--

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de hår, jeg børster af vores norske skovkatte... Jeg har også adgang til
> 14 fældende islændere, jeg også tænkte om man kunne lave filt af...

Hej Christina, jeg har en opskrift på filtede indesko, hvis du vil have
opskriften kan jeg sende en email til dig med den som vedhæftet fil. det er
word jeg har den i, med billeder af hvordan det gøres.
mon ikke du kan flette kattehår og hestehår ind i det, så det giver andre
farver og struktur.
Sammen med fåreuld .
Der kan jo også bruges hår i collager og malerier, du kan også bruge det til
smykker , og som tråd (hestens halehår)
som hår til dukker og fyld i dukkerne.
eller i puder men der skat jo meget til.
Venlig hilsen Marian

Fra : skingur

Dato : 25-03-03 22:38

http://www.kandu.dk/

Fra : Henning

Dato : 26-03-03 21:30

"marian" <marian@aab-net.dk> skrev i en meddelelse

> Der kan jo også bruges hår i collager og malerier, du kan også bruge
> det til smykker , og som tråd (hestens halehår)

Min fætter har flere smykker lavet af vores formødres/tanter/mostre/
fastres hår, da vores mormor for mange år siden kom på plegehjem
og ikke længere kunne pleje sit lår-lange hår, fik han hendes fletninger
og har lavet et par "filigran-smykker" af lidt af det.
Omkring 1900 tallet var det vist ret almindeligt, at kvinder gav deres
kæreste et hårsmykke, de selv havde lavet af deres eget hår, en
ret kreativ måde at give en lok af sit hår på

Som hobby arbejder han med intarsia og laver de flotteste motiver
på borde og skabe eller bare som billeder til at hænge på væggen.
http://www.intarsia-wood.dk/moeb1-dk.htm Det er godt nok ikke
noget han har lavet, men det han laver, er tilsvarende, eller nok mere
ala malerier Han stammer fra en Fransk møbelsnedker og dekupør
familie ( dekupør er en der laver intarsia )

MVH
Henning