pyhha
Fra : Bettina

Dato : 20-03-01 08:44

Så skete der endelig fremskridt.
Jeg har haft store problemer med at lære min lille øjesten på snart 6
måneder at dække. Alle de andre på "holdet" til hundetræning havde rørende
nemt ved at få deres hunde til at lægge sig ned i et forsøg på at få den guf
mor/far havde i hånden, men Mocka droppede forsøget efter ca. 30 sekunder,-
og uden på noget tidspunkt at lægge sig ned for at se om det ville hjælpe
noget.
Kors, hvor var det frustrerende, for udover det synes jeg jo selv hun er
ganske klog og dygtig osv.
Men min kære træner foreslog så, at jeg skulle prøve at fange hende i det,
de ganske få gange hun lægger sig ned helt frivilligt, dvs som regel i sin
kurv.
Så hver aften har jeg stået klar med hundekiks ved siden af hendes kurv, sat
mig med hånden knyttet og ned i gulvet som trænere sagde jeg skulle. Når
Mocka så har droppet at prøve på at få den hundekiks og bare lægger sig ned
i sin kurv, får hun belønningen og rosen.
I meget lang tid fattede hun overhovedet ikke hvad det gik ud på,. men
ENDELIG igår aftes lykkedes det hende sørme at regne det ud...at når jeg sad
sådan skulle hun lægge sig ned...neeeeeej, hvor var jeg stolt

hvor er det dog rart når ens anstrengelser giver pote, selvom det kan tage
sin tid.....og hvor kan vi hunde og mennesker dog have svært ved at forstå
hinanden nogen gange.

Bettina

Fra : Kosmonauten

Dato : 20-03-01 11:47

"Bettina" <bep@bankinvest.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sin tid.....og hvor kan vi hunde og mennesker dog have svært ved at forstå

Hej Bettina,
det kan du have ret i ;c)
Hvis bare man har tålmodigheden så skal det nok komme.
Det er nok godt at vi ikke altid "forstår" hinanden, tænk hvis vi kunne
"læse" vores hunds tanker, kors vi ville nok blive overrasket ;c)
Klaps & Godbid's hilsen til Mocka.
Med Net og hundetosset hilsner
Martin & Laika.

Fra : Catja & Flemming

Dato : 20-03-01 12:08

Hej Bettina

*ssssssss*
Dejligt at høre om dine fremskridt og ikke mindst om din "vej" til målet.

Med Kærlige Hunde-hilsner
Catja

Fra : Ann K.

Dato : 21-03-01 00:08

Hej Bettina.
Jeps - pragtfuldt når vovse endelig fatter, hvad det hele går ud på!!!
Og hvor er det dejligt at høre om en fornuftig træner, der ikke bare har
"rådet" dig til at tvinge hende!
Mvh Ann - der idag har belønnet Dise for at lade være med at jage ialt 9
cykler ))) To af dem stod hun bare og kiggede på, mens de kørte forbi
(prale,prale

Fra : x Vuf x

Dato : 21-03-01 09:44

Wed, 21 Mar 2001 00:08:26 +0100, Ann K. wrote:

>Mvh Ann - der idag har belønnet Dise for at lade være med at jage ialt 9
>cykler ))) To af dem stod hun bare og kiggede på, mens de kørte forbi
>(prale,prale

Hvad gjorde hun ved resten? Gravede ned? *G*

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : Ann K.

Dato : 22-03-01 00:20

Hejsa.

>Hvad gjorde hun ved resten? Gravede ned? *G*

<> Hi, hi, næææhhh _det_ ville blive for bøvlet!!! Desuden er vestvolden
fredet, man må sandelig ikke bare kaste sine gamle vrag fra sig!!! *sss*
Men hun gøede ad de første 4, observerede de næste to og var fuldkommen
opslugt i fjollet ræsen med en bold + legekammerat ved de sidste tre... Her
kan man tale om fremskridt... i sidste uge ville hun højt gøende have jagtet
hver eneste cykel hun fik øje på.
Og idag har været næsten lige så god... kun én cykel "ædt"
Mvh Ann

Fra : x Vuf x

Dato : 22-03-01 20:42

Thu, 22 Mar 2001 00:20:28 +0100, Ann K. wrote:

>Hi, hi, næææhhh _det_ ville blive for bøvlet!!! Desuden er vestvolden
>fredet, man må sandelig ikke bare kaste sine gamle vrag fra sig!!! *sss*

Nå jamen så må man huske at få manden med sig hjem efter gåtur... *G*

> [...]
>hver eneste cykel hun fik øje på.
>Og idag har været næsten lige så god... kun én cykel "ædt"

Det er altid rart, når ens opdragelsesmetoder lader til at virke...

Fra : Anders

Dato : 23-03-01 07:05

Hej Ann.

Hvad skyldes denne fremgang, hvad har du fortaget dig for at løse problemet.
Fortæl, fortæl..... Det kan være at andre, kan lære af dine erfaringer.

Mvh
Anders

Fra : Ann K.

Dato : 24-03-01 00:15

Hej Anders.

Jamen jeg har da bare stået op på et gudsforladt tidspunkt kl 7.30... gået
ca 100 meter og stillet mig (bevæbnet med klikker og guf!!!) og vovse op ved
Slotherrensvej... klar til at tage i mod morgenmyldretiden med alle dens
cykler
Dise har så selv måttet finde ud af hvordan pokker hun skal få mig til at
klikke og evt give guf... I starten klikkede jeg for at hun i det mindste
ikke forsøgte at hive mig afsted efter cyklen, så for at hun stod stille
mens hun gøede, så for at hun holdt sin mund... og nu er jeg begyndt at
klikke for at hun bliver pænt siddende/gående ved siden af mig mens cyklen
kører forbi... Målet er at jeg vil kunne klikke for at hun "slet ikke ser"
cyklen...
Et langt sejt træk - indtil videre har det taget mig et par uger at nå
hertil... uanset hvor godt og hurtigt Dise ellers har reageret på
klikkertræningen... Cykler _er_ bare noget af det sjoveste at jagte!!!! Og
Dise får af og til "tilbagefald" *suk* Så gælder det bare om at gå et par
skridt tilbage i træningen og belønne for det inden kravene igen øges...
Hæ, skal med på lufteturen i Hareskoven på søndag... nu håber jeg så
inderligt at Dise vil have en af sine gode dage ))

Mvh Ann