" Farlige Rottweilere "
Fra : Coppi

Dato : 24-03-03 18:22

Hej gruppe.

Kom endelig ikke på besøg herude, vi har nemlig 2 meget farlige hunde,
virkelig farlige.

Vi bor på landet og har et par herefordkøer med kalve, dem " ser " hundene
ikke, men i dag var en af kalvene løbet udenfor hegnet og jeg kunne bare
ikke få ham ind.

Nå, det kunne jo være hundene kunne hjælpe, jeg lukkede dem ud, de lå
udenfor og dovnede i solen og så kom den dumme kalv spadsende over
gårdspladsen. Det var alligevel for meget for den gamle, hun startede i fuld
firspring hen imod kalven og Coppi skulle selvfølgelig også blande sig.
Såh !!! Tænkte jeg, nu bliver der balade. Men nej, kalven har jo været vant
til, at de hopper rundt og gør, så han blev bare stående og gloede på dem.
Den slags øjenkontakt er åbenbart for meget, for begge hunde blev stående og
kikkede lidt og da kalven så oven i købet begyndte, at gå hen imod dem,
tja...., så kunne det da også være lige meget.

Så...., den der med, at Rottweilere er meget farlige, ja......, den skal man
længere end herud på landet med.

Coppi

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 24-03-03 22:04

Det er da godt nok nogle vilde "bæster" du har ;0)
Må altså have set temlig sjovt ud!!

Hilsen Betina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 25-03-03 08:08

Så må jeg også lige fortælle om min "dræberkamphund" da vi i går endnu
engang var på besøg hos en ven hvor der både er hund og kat, gemte
katten sig ikke som den plejer at gøre i et skab så min hund ikke
opdager den. Men den blev bare sidende oppe på spisebordet og stirede
ned da de 2 hunde legede på gulvet, min hund fik øje på katten og
nærmede sig langsomt med logrende hale, imens vi alle så til, og jeg
var parat til at tage fat i ham, da jeg jo ikke vidste hvordan han
ville reagere på en kat, men da han var helt tæt på katten, daskede
den ham over snuden med poten, og heldigvis logrede han bare endnu
mere pga det, men jeg sagde til ham at den nok ikke gad at lege med
ham, og så legede han bare videre med sin hundeven igen bare en
lille "dræberhundehistorie"

Gad vide om Ekstra Bladet vil købe historien, de kan jo trykke den ved
siden af den "blodige"rotweilerhistorie .-)

Fra : Poul Jacobsen

Dato : 25-03-03 15:37

Nu er en ko altså ikke et menneske. Mennesker har for vane når der kommer
hunde inden for deres område at vende rundt og desværre løbe fra stedet. Det
sender et signal inde i hunden og den vil angribe. Det kan ingen ikke lave
om på, for det er hundens natur. Det er selvfølgelig ikke alle hunde der går
efter halsen nogle løber bare ved siden af og gør men rottweileren har en
anden psyke og vil angribe uanset hvad.
Samme problem havde jeg med min schæfer som blev aflivet af samme grund.

Tau

Fra : Jeannette Sjoberg

Dato : 26-03-03 08:49

Hej Tau...

Hvad er det dog for noget vrøvl!

Jeg har da aldrig hørt noget så ensporet. Fordi din Schæferhund har haft en
skavank er det da ikke ensbetydende med at alle ROTTWEILERE har dén skavank.
Og heller ikke Schæfere for den sags skyld.
Der er da ingen hunde med en normal adfærd der angriber umotiveret - det vil
aldrig ske!
Enten har din hund haft en fejl med sig fra sine forældre, eller også har du
behandlet hunden forkert. Så kan du jo selv vælge.
At der så er mange Rottweilere der ikke indeholder det de giver udtryk for,
KAN resultere i at de angriber fordi de ikke stoler på sig selv, og at
deres menneske ikke har formået at være leder for hunden, så den kan føle
sig tryk.
Det er forøvrigt de færreste hundeejere det selv har psyken og evnen til at
være flokleder. Desværre!

Jeannette.
www.bouvier.dk

Fra : bettina

Dato : 26-03-03 09:01

"Poul Jacobsen" <jyskkranservice@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> anden psyke og vil angribe uanset hvad.
> Samme problem havde jeg med min schæfer som blev aflivet af samme grund.

Sikke noget sludder. Hvis man endelig skulle tale om, at rottweileren ville
angribe fordi det er dens natur, så ville den gå efter benene "efter dens
natur", da den jo oprindeligt er avlet som ko-hyrdehund.

Bettina

Fra : P.N.

Dato : 29-03-03 18:19

"Coppi" <annie321@privat.dk> wrote in message
> [...]
> virkelig farlige.

> Så...., den der med, at Rottweilere er meget farlige, ja......, den skal

Ja når det gælder Rottweilere så hører vi altid fra de ejere der ikke har
adfærdsproblemer med deres hunde.
Men mærkligt nok hører vi aldrig fra dem hvis Rottweilere viser aggresioner
mod foreks børn og mindre hunde.

P.N.

Fra : René Kofoed

Dato : 29-03-03 20:17

> [...]
> adfærdsproblemer med deres hunde.
> Men mærkligt nok hører vi aldrig fra dem hvis Rottweilere viser

Hej P.N.
Lige et spørgsmål !!
Hvordan er det nu lige at, en hund udvikler aggresioner overfor eks børn og
andre hunde ???
Skal der ikke have været en påvirkning, af negativ karakter????
MVH Susanne.

Fra : P.N.

Dato : 29-03-03 23:05

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> wrote in message

> [...]
og
> andre hunde ???
> Skal der ikke have været en påvirkning, af negativ karakter????

Jamen det er slet ikke det der er til debat her. Det vi ser her, er et dyr
der i mange tilfælde er særdeles farligt for sine omgivelser. Så ser vi
individer der gudhjælpemig påstår, at dyret er helt ufarligt. Ja der er tale
om forfulgte uskyldigheder. Tak for kaffe siger jeg bare.
P.N.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-03-03 00:20

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen det er slet ikke det der er til debat her. Det vi ser her, er et dyr
> der i mange tilfælde er særdeles farligt for sine omgivelser.

Hvor har du dog det fra???

>Så ser vi
> individer der gudhjælpemig påstår, at dyret er helt ufarligt.

Jamen en normal rottie er skam helt ufarlig, min erfaring er endda, at det
er den allerbedste børnehund.

>Ja der er tale
> om forfulgte uskyldigheder.

Det er der faktisk en hel del om, at rottien så desværre tiltrækker de
forkerte ejere, skal vel ikke komme rottien til skade.

>Tak for kaffe siger jeg bare.

Selv tak

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 30-03-03 01:15

Rotten er da en skøn hund!!!

Min Dagplejemor (da jeg var barn) har haft Rotter så længe jeg kan huske, og
ingen af dem har lagt an til at være bidske!
Små børn (inkl. mig selv) har kravlet og klappet på hundene, ja selv medens
de har haft kødben

Så Ja jeg kan kun give ret i at, Rotten kun er bidsk hvis den kommer i de
forkerte hænder!

/Mette

Fra : P.N.

Dato : 30-03-03 11:00

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> "P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor har du dog det fra???

Undskyld men er der ikke noget om at når man har en rottiehvalp så skál du
gå med den til hundetræning ?.
fordi den forkert opdraget kan blive farlig for sine omgivelser.

> Jamen en normal rottie er skam helt ufarlig, min erfaring er endda, at det
> er den allerbedste børnehund.

Jamen det siger ejere af Pitbull Terriere osse. Men korrekt opdraget er den
helt sikkert ufarlig. Men det er ikke pointen her.

> Det er der faktisk en hel del om, at rottien så desværre tiltrækker de
> forkerte ejere, skal vel ikke komme rottien til skade.

Både ja og nej. Har man en hund som rottien skal man som et minimum erkende
dens potientale og ikke tale om at det er andres skyld. Den er farlig for
sine omgivelser, forkert opdraget helt sikkert.
Omvendt er uden tvivl ufarlig hvis den er opdraget korrekt. Det er i mine
øjne sandheden her.
P.N.
www.bichon.ws

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-03-03 18:12

> Undskyld men er der ikke noget om at når man har en rottiehvalp så skál du
> gå med den til hundetræning ?.

Nej det er der ikke, hvad jeg kalder almindelig sund fornuft er såmænd nok.

> fordi den forkert opdraget kan blive farlig for sine omgivelser.

Det kan alle racer jo.

> Jamen det siger ejere af Pitbull Terriere osse. Men korrekt opdraget er
den
> helt sikkert ufarlig.

Ja helt afgjort

>Men det er ikke pointen her.

Hvad er da pointen?

> Både ja og nej. Har man en hund som rottien skal man som et minimum
erkende
> dens potientale og ikke tale om at det er andres skyld.

Det er rigtigt

>Den er farlig for
> sine omgivelser, forkert opdraget helt sikkert.

Men det kan alle racer jo blive, selv en chihuahua.

> Omvendt er uden tvivl ufarlig hvis den er opdraget korrekt. Det er i mine
> øjne sandheden her.

P.N. havde jeg hjerte til at behandle hunde så dårligt, kunne jeg let gøre
en bichon lige så farlig som en pitt bull (ja bichonerne har lidt mindre
mund, men ellers).

Alt det her med at nogle racer er farlige er i mine øjne noget sludder, får
alle racer et minimum af opdragelse og behandles venligt, er ingen racer
farlige.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : P.N.

Dato : 31-03-03 00:08

> "P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej det er der ikke,

Det var pokkers jeg kender ellers en der har rottie, han siger at man skal
går til hundetræning med Hvalpen.

> Alt det her med at nogle racer er farlige er i mine øjne noget sludder,
får
> alle racer et minimum af opdragelse og behandles venligt, er ingen racer
> farlige.

Jamen det er ligesom når våbentilhængere hævder at det ikke er våbnene der
er skyld i at folk kommer til skade.
Men derimod skødesløse mennesker. Det er ikke et argument at hunden er
ufarlig når bare den er korrekt opdraget.. Jeg har engang set et hunde
slagsmål på Amager strand, her kom to hunde op og slås, en mand ville trække
sit tæppe væk og en spinkel jagthund fik ved et uheld bidt ham i hånden, den
klippede en finger af som ingenting. Hvordan havde hans hånd set ud, hvis
det havde været en stor Rottweiler der fik fat i hans hånd.
Anyway jeg mener sgu seriøst at der bør være forbud mod de hundetyper der
forårsager skader på mennesker.
Jeg er ikke ekspert og jeg kan ikke sige at rottien bør forbydes, men jeg
køber ikke al det snak om at "hunden er ok" det er bare nogle idioter der
ikke kan finde ud af det med opdragelsen.

P.N.

Fra : Claus

Dato : 31-03-03 05:01

> [...]
> køber ikke al det snak om at "hunden er ok" det er bare nogle idioter der
> ikke kan finde ud af det med opdragelsen.

Det bliver sq da en dejlig verden. Hvis alt der er farligt skal forbydes,

vi skal ikke gå på arbejde= arbejdsskader
Ingen biler på gaden
ingen ride heste
osv
og tænk på at for et par år siden var den hunde race med flest bid skader
Golden Rotterne bider ikke mere end andre racer, skaderne bliver bare
større.

Claus.
Der ikke vil leve i et samfund hvor man bare forbyder alt fordi der er nogle
få fjolser der ikke kan opføre sig ordentligt..

Fra : P.N.

Dato : 31-03-03 11:07

"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> wrote in message

> "P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Rotterne bider ikke mere end andre racer, skaderne bliver bare
> større.

Jamen det er jo osse et godt argument for at forbyde racen. Jeg mener ikke
at man nødvendigvis behøver at forbyde racen. Men hvis ejerne af racen end
ikke vil stå ved at den er potientelt farlig, hvor er vi så henne ?. Visse
typer hunde er som skydevåben, forkert brugt er de en katastrofe. Derfor er
det indlysende at der må laves regler ala dem vi har omkring skydevåben. Er
ejeren åbentlys sindssyg og bider hunden naboerne og er stærkt aggressiv, så
fjern hunden før folk kommer til skade. Det er det jeg beder om. Når jeg nu
tænker over det, så kommer jeg i tanke om at i det nabolag hvor jeg bor, der
havde
vi for år tilbage to rottweilere der strejfede om og der var faktisk
mennesker og hunde der kom slemt til skade. Mens politiet ikke kunne gøre
ejeren eller hundene nogetsomhelst. Det er helt uaceptabelt.
P.N.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 31-03-03 11:24

> Jamen det er jo osse et godt argument for at forbyde racen. Jeg mener ikke
> at man nødvendigvis behøver at forbyde racen. Men hvis ejerne af racen end
> ikke vil stå ved at den er potientelt farlig, hvor er vi så henne ?.

Vist er rottien potentiel farlig, men ikke farligere end andre racer.

> [...]
Er
> ejeren åbentlys sindssyg og bider hunden naboerne og er stærkt aggressiv,

Det løser jo ikke problemet! den sindsyge ejer anskaffer jo bare en ny hund.

> [...]
> mennesker og hunde der kom slemt til skade. Mens politiet ikke kunne gøre
> ejeren eller hundene nogetsomhelst. Det er helt uaceptabelt.

Enig!!!! Men her er det igen ejeren, der svigter sit ansvar, og ham der
burde fratages retten til at have hund.

Du sammenligner med skydevåben. Men hvis morderen ingen skydevåben har,
bruger han/hun jo bare kniv eller strangulerer offeret. Resultatet er
alligevel et myrdet menneske.

For øvrigt kan en chihuahua vel være lige så farlig for en baby som du siger
rottien er for voksne.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-03-03 14:20

> [...]

> mennesker og hunde der kom slemt til skade. Mens politiet ikke kunne gøre
> ejeren eller hundene nogetsomhelst. Det er helt uaceptabelt.

Det lyder for mig som noget sludder, hvis hundene har løbet frit omkring, og
skadet mennesker og dyr, så har politiet alle dage kunnet gøre noget. Så
den har jeg lidt svært ved at acceptere. Man skal jo lige tilføje, at ved
personskade, impliceres politiet altid, og slemt til skade, plejer da at
implicere ambulance, og så er politi obligatorisk, ellers er vi da helt
tilbage i stenalderen.

M.V.H.....Benny..

Fra : P.N.

Dato : 31-03-03 17:45

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> skadet mennesker og dyr, så har politiet alle dage kunnet gøre noget. Så
> den har jeg lidt svært ved at acceptere.

Det har du svært ved at acceptere ?, følger du med i de sager hvor hunde er
blevet aflivet. Det sker kun i de mest ekstreme tilfælde, og efter en ny
skærpet lov der er trådt i kraft fornylig og det eksempel jeg nævnte var
flere år gammelt.

P.N..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-04-03 15:04

> [...]

> blevet aflivet. Det sker kun i de mest ekstreme tilfælde, og efter en ny
> skærpet lov der er trådt i kraft fornylig og det eksempel jeg nævnte var

Jeg tror ikke du læste mit indlæg. Det må virkeligt være mange år siden.

M.V.H....Benny..

Fra : Claus

Dato : 31-03-03 15:46

> [...]

> mennesker og hunde der kom slemt til skade. Mens politiet ikke kunne gøre
> ejeren eller hundene nogetsomhelst. Det er helt uaceptabelt.

hej P.N.

I din iver efter at forbyde en hunde race sprang du lige lidt let hen over
de andre ting jeg nævnte

der er ingen tvivl om, biler dræber mange flere end hunde herhjemme, vil du
oxo forbyde biler.

Claus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-03-03 15:45

"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> escribió

> der er ingen tvivl om, biler dræber mange flere end hunde
herhjemme, vil du
> oxo forbyde biler.

Næh, men man skal da bestå en køreprøve for at kunne køre i bil, det
ville IMHO ikke være nogen dårlig idøe at få indført noget lignende
for folk der gerne vil have hund.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Claus

Dato : 31-03-03 17:11

> Næh, men man skal da bestå en køreprøve for at kunne køre i bil, det
> ville IMHO ikke være nogen dårlig idøe at få indført noget lignende
> for folk der gerne vil have hund.

Hej lars

Og alle trafik drab bliver lavet af folk uden køre kort.??.

Jeg har bare så svært ved at forstå, folk der tror at alle probs. kan løses
med forbud eller alle farlige ting skal forbydes.
Hvad er der ivejen med at udvise lidt omtanke og straffe dem der glemmer det
?

Claus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-04-03 07:45

"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> escribió en el mensaje

> Hej lars
>
> Og alle trafik drab bliver lavet af folk uden køre kort.??.

Nej, men vil du påstå at det at man skal bestå en køreprøve ikke
nedsætter antallet af traffik drab væsentligt?

> Hvad er der ivejen med at udvise lidt omtanke og straffe dem der
glemmer det

Problemet med straf, er at den først kan udøves _efter_ skaden er
sket. Hvorfor ikke forebygge ved at give et obligatorisk kursus til
fremtidige hundeejere?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 01-04-03 08:46

Hej Lars

Jeg vil gerne høre lidt om hvordan du forestiller dig at sådan et kursus
skulle foregår/organiseres?

Det har været oppe at vende nogle gange, og det er ikke fordi jeg ikke
kan se det smarte ved det. Jeg mener bare man drukner i problemer og
administration.

/Kim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-04-03 10:38

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> escribió

> [...]
ikke
> kan se det smarte ved det. Jeg mener bare man drukner i problemer

Ganske som at tage kørekort f.eks. Jeg tror da ikke det ville være de
store problemer i at man skulle sætte sig ind i et par ting omkring
hunde for at få et hundeførebevis. Der kunne indgå ting som f.eks
lovgivning, opdræt, fodring og helbred.
Hvis det kan fungere at have et kørekort, kan jeg ikke se hvorfor det
ikke skulle fungere at have et "hundekort"
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 01-04-03 11:13

Kære Lars

Hvor mange i husstanden skal tage kørekortet?
Er der nogen minimumsalder?
Hvor mange kørekort skal der være (kører jagt,- hyrde- og kamphunde på
samme kort)?
Hvem og hvordan skal der føres kontrol?
Skal gamle hundefører tvinges igennem et sådant begynderkursus?

Ser med spænding frem til dine svar.

/Kim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-04-03 13:58

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> escribió en el mensaje

> Hvor mange i husstanden skal tage kørekortet?

Mindst 1 person på bopælen skal fuldfære kurset

> Er der nogen minimumsalder?

Ja, f.eks 15 år.

> Hvor mange kørekort skal der være (kører jagt,- hyrde- og kamphunde

> samme kort)?

Jeg mener kun 1 kort er nødvendigt, da det jo ikke bør gives for at
lære ejeren alt om hunde, men for at sikre et minimum af kendskab før
en hund anskaffes.

> Hvem og hvordan skal der føres kontrol?

På samme måde som der føres kontrol med kørekort.

> Skal gamle hundefører tvinges igennem et sådant begynderkursus?

nej, alternativt svar: ja

> Ser med spænding frem til dine svar.

Jeg har ikke alle svarene, men det kan da sikkert diskuteres. Mine
svar er ikke definitive, men foreslag til hvordan det kan gøres.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : René Løwenneck

Dato : 01-04-03 15:41

Hej Lars !

> "Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> escribió en el mensaje
>
> nej, alternativt svar: ja

Nå, man er nok radikal, hva' )

> Jeg har ikke alle svarene, men det kan da sikkert diskuteres. Mine
> svar er ikke definitive, men foreslag til hvordan det kan gøres.

Jamen åbenhed er da også det bedste )

René Løweneck
www.loweneck.dk
www.lowesite.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-04-03 08:25

"René Løwenneck" <rene@loweneck.dk> escribió

> Nå, man er nok radikal, hva' )

Hehe, jeg kunne ikke lade være

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 02-04-03 11:12

Hej Lars

Så politiet skal stoppe hundefører og kræve at se deres hundekørekort?
Men hvordan nu det når det ikke nødvendigvis er den der lufter hunden der
har taget kørekortet? Mener du vitterligt at det de samme ting som man
skal fokusere på når man har en border collie og en bulldog? Hvis
kørekortet bliver så generel, bliver det så ikke værdiløst?

/Kim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-04-03 12:30

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> escribió

> Hej Lars
>
> Så politiet skal stoppe hundefører og kræve at se deres
hundekørekort?

skal? Nej, men "kan"

> Men hvordan nu det når det ikke nødvendigvis er den der lufter
hunden der
> har taget kørekortet?

Man kan så efterfølgende vise politiet et gyldigt hundekørekort på
politistationen, men i denne computerverdenvi lever i hvor alle hunde
har chip eller tatovering og således er registrerede i en database
med ejer et eller andet sted, ville det da være meget nemmere at lave
et opslag i den database for at se om ejeren er i besidelse af et
sådant kort.

> Mener du vitterligt at det de samme ting som man
> skal fokusere på når man har en border collie og en bulldog?

Naturligvis, da det ideen med et sådant kørekort er at sikre ejeren
et grundlæggende kendskab til hunde og ikke at gøre ham/hende til
prof opdrætter.

> Hvis
> kørekortet bliver så generel, bliver det så ikke værdiløst?

Nej, men det har jeg jo forklaret.

Kim, hvis du ikke gider at citere ordentligt må jeg indrømme at jeg
ikke gider at diskutere med dig, så med mindre du fremover forbedre
din ikke eksisterende citatteknik, vil jeg ignorere dine indlæg.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 08-04-03 11:14

Hej Lars

Jeg ændrer ikke min citatpraksis - ikke til noget der er værre end det
jeg gør i hvert fald så diskussionen stopper nok her.

Lad mig dog lige stille et sidste spørgsmål af pragmatisk karakter. Vi
lever i dag i et samfund hvor hærværk og tyveri ofte behandles på den
måde at politiet sender en kvittering på anmeldelsen hvorefter der ingen
efterforskning foregår - Hvor er det vi skal skære de resurser det vil
kræve at oprette de foranstaltninger der måske - måske, kan forhindre to
- tre bideskader om året?

/Kim

Fra : René Løwenneck

Dato : 01-04-03 13:25

> [...]
> Hvis det kan fungere at have et kørekort, kan jeg ikke se hvorfor det
> ikke skulle fungere at have et "hundekort"

Hvad så, hvis hunden får hvalpe; - skal man så have et "hunde-hænger kort" ?

Sorry, could'nt help it )

René Løweneck
www.loweneck.dk
www.lowesite.dk

Fra : Asta Nielsen

Dato : 31-03-03 19:33

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:b69383$2rv0o$1@ID-78557.news.dfncis.de...

> [...]
> mennesker og hunde der kom slemt til skade. Mens politiet ikke kunne gøre
> ejeren eller hundene nogetsomhelst. Det er helt uaceptabelt.

ALLE hunde kan blive lige så farlige som skydevåben! Nogle har måske potentiale for den slags. Det er et spørgsmål om hvordan man
opdrager sin hund, eller et hvilket som helst andet dyr.
Personligt mener jeg at det er for nemt at anskaffe sig et kæledyr, netop fordi visse mennesker ikke aner hvad de går ind til, eller
synes at det er "sejt", at have en aggressiv hund.
M.h.t. de 2 rottweilere du nævnte, så er du jo fuldstændig underordnet hvilken en race det er. Hvis en hund render rundt på f.eks.
en villavej, uden at være under opsyn, så ser jeg det som et udtryk for at ejeren ikke har styr på sin hund -ihvertfald hvis det
sker gentagende gange. I en anden tråd der hedder "Min er blevet bidt", er der en vis hund der er blevet bidt af en omstrejfende
schäfer. Så jeg synes at det er et dårligt eksempel du har brugt.

Mvh
Asta

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 31-03-03 08:40

Hej P.N.

Kunne du ikke fremlægge noget dokumentation for alle dine påstande eller i det
mindste en argumentation? Jeg mener hvor er den statistik der siger at
Rottweileren er farligere end golden retrieveren? eller jagthunden som du har
set bide fingeren af en mand?

Min erfaring med bideskader (og tilstået, den er ikke ret stor) er at hunden
bider af angst eller frustration hvilket forholdsvis sjælden forekommer ved
selvsikre og viljestærke hunde. Jeg har i øvrigt aldrig set en hund med
forsvarstræning lave en bideskade.

/Kim

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 31-03-03 08:32

Hej P.N.

Du påstår hen i vejret at nogle Rottweilere udvikler aggressioner, så bliver du
spurgt om den slags sker af sig selv og så svare du tilsyneladende fornærmet at
det ikke er det debatten handler om? Ja, undskyld frue, men er det ikke netop
det diskussionen handler om?

/Kim

Fra : P.N.

Dato : 31-03-03 10:43

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> wrote in message
> [...]
fornærmet at
> det ikke er det debatten handler om? Ja, undskyld frue, men er det ikke

Jamen du har jo ikke læst det jeg skrev og hvis du har, har du ikke fattet
en pind.

P.N.

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 31-03-03 10:51

Kære P.N.

Nu kan jeg jo godt lide at holde en vis kammertone selv om det i visse
tilfælde er svært, og derfor vil jeg også bede dig om at undlade at fortælle
mig hvad jeg har læst og hvad jeg har fattet og ikke fattet. Det er vist
almindelig takt og tone!

Dernæst så vil jeg endnu en gang gerne spørge til de præmisser du opstille til
den dom du fælder over en hel race. Hvis jeg forstår dig rigtigt, og ret mig
endelig hvis jeg misforstår, så skriver du at nogle Rottweilere bliver
aggressive, og så spørges der om du mener det sker af sig selv - det mener
jeg, er da et meget godt spørgsmål som i øvrigt stadig står ubesvaret.

/Kim

Fra : René Kofoed

Dato : 04-04-03 09:52

Hej Kim.
TAK!!
MVH Susanne.

Fra : René Kofoed

Dato : 04-04-03 09:52

Hej P.N.
Hvorfor svarer du ikke på mit spørgsmål ??
Jeg tror, uden at vide det, at de fleste "bid" sker i private hjem. Hvorfor
mon??
Hvorfor skal en hund finder sig i at, ungen trækker den i halen ? hiver den
i ørene ? prikker den i øjnene ??
Havde det været en kat der havde sagt fra ved at, kradse, JA, så havde
ungen, bare fået af vide : Du kan behandle den ordentligt !!!
Hvad er forskellen?? Jo, en kat må sige fra, men det må hunden ikke !!!
Alle disse debatter og forklaringer ville være helt overflødige, vis vi alle
levede efter dyrværnsloven : Du må ikke påføre dyret UNØDIG smerte og
GENE!!!!!
MVH Susanne.

Fra : P.N.

Dato : 05-04-03 22:26

> Hej P.N.
> Hvorfor svarer du ikke på mit spørgsmål ??

Jamen hvad er dit spørgsmål ?.

P.N.

Fra : René Kofoed

Dato : 06-04-03 11:52

> [...]

andre hunde ???
Skal der ikke have været en påvirkning, af negativ karakter????

Det var mit spørgsmål !!
Min mening er : Er børnene hundevenlige, er hundene også børnevenlige !!!

God søndag, til alle.
MVH Susanne.

Fra : P.N.

Dato : 07-04-03 23:55

> [...]
og
> andre hunde ???
> Skal der ikke have været en påvirkning, af negativ karakter????

Det har jeg slet ikke taget stilling til. Det der er min anke er at de ejere
af Rotweilere der skriver her i gruppen mener at det er omverdenen der har
misforstået det hele, eller selv er skyld i evt hundebid. Det er med andre
ord ikke ejerne der har et problem, men samfundet omkring jer. Jeg mener at
hvis i var ansvarlige ville i se på hvordan man kan undgå at foreks at
uegnede personer kommer til at eje en Rotweiler. Men det er egentligt
nytteløst at skrive med jer, for i mener at alt er såre godt og der er jo
ingen der kommer galt afsted.
P.N.

Fra : René Løwenneck

Dato : 08-04-03 06:41

> Men det er egentligt
> nytteløst at skrive med jer, for i mener at alt er såre godt og der er jo
> ingen der kommer galt afsted.

Glimrende ! Så stop skriverierne, sælg computeren og tag på safari i
junglen.

Fra : Ella

Dato : 08-04-03 09:25

"P.N." <pip160@hotmail.com> wrote in message news:<b6suq6$86ng6$1@ID-78557.news.dfncis.de>...

> [...]
> uegnede personer kommer til at eje en Rotweiler. Men det er egentligt
> nytteløst at skrive med jer, for i mener at alt er såre godt og der er jo

Nu vil jeg som ikke er ejer af en Rotweiler lige blande mig lidt i den
her debat. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke er helt stolt over
situationen hvis en Rotweiler er løs og løber hen mod mig, men dette
skyldes udelukkende mine FORDOMME, da jeg aldrig er blevet
bidt/overfaldet etc af sådan en hund. Det er jeg til gengæld af en
labrador, et labradorkryds og en cocker spaniel. Det har midlertidig
ikke gjort mig så bange, men jeg foretrækker da at folk har styr på
deres hunde, og at de ikke får lov at løbe hen til folk (=mig), som
ikke kender dem. Og her kommer hele essensen af mit indlæg. Du
angriber rottweilerne. Jeg kan følge dig så langt at man som hundeejer
har et ansvar for at ens hund er under kontrol og er velsocialiseret!
Men det gælder da íkke kun for denne race, som du tydeligt har set dig
ond på. Selv har jeg oplevet gentagne gange at min hund (i snor og på
plads) bliver angrebet af små hunde (som jeg kan se er hvad du har)i
flexliner. Disse ejere mener åbenbart at det er helt ok at deres lille
monster flyver frem i flexlinen - for hvilken skade kan disse små
hunde gøre på min store.......!! Det hele handler om at vi som
hundeejere har respekt for andre! Har styr på vores hunde, og
respektere at ikke alle er specielt glade for at hilse på vores hund
eller at den hilser på andre folks hunde. Selvfølgelig findes der
idioter til hundeejere indenfor alle racer (jvf. mit eksempel med
flexlinen!), og det er en skam. For de få ødelægger det for resten!

Mvh Ella

Fra : P.N.

Dato : 08-04-03 13:14

"Ella" <kanto@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
> skyldes udelukkende mine FORDOMME,

> Men det gælder da íkke kun for denne race, som du tydeligt har set dig

Jamen jeg har ikke set mig specielt ond på Rotweilere, min anke gælder alle
store hunderacer.
Jeg svarede oprindeligt på indlægget neden under.

From: "P.N." <pip160@hotmail.com>
Newsgroups: dk.fritid.dyr.hund
Subject: Re: " Farlige Rottweilere "
Date: Sat, 29 Mar 2003 18:18:37 +0100

Fra : Ella

Dato : 08-04-03 22:32

"P.N." <pip160@hotmail.com> wrote in message news:<b6udkg$91lfk$1@ID-78557.news.dfncis.de>...

> Jamen jeg har ikke set mig specielt ond på Rotweilere, min anke gælder alle
> store hunderacer.

Alle hunde UANSET størrelse skal socialiseres, og det er hundeejerens
ansvar at hunden ikke er til skade eller gene for andre dyr og
mennesker!

> Jeg svarede oprindeligt på indlægget neden under.
>
> Men mærkligt nok hører vi aldrig fra dem hvis Rottweilere viser aggresioner
> mod foreks børn og mindre hunde.
>
> P.N.

De folk som skriver i disse forum'er kan måske tænkes at være folk,
som har en interesse i hunde, som gerne vil snakke, drøfte og dele
erfaring med andre hundejere Og ikke dem som har købt den som
potensforlænger etc. I stedet for at hakke på personen, som skrev det
første indlæg, så glæd dig da på hendes vegne over at hun har fået
velsocialiseret og opdraget sin hund godt! Hvordan ville dine små
hunde ha' reageret hvis naboens kanin/etc. havde befundet sig foran
dem. Med risiko for at være lige så fordomsfuld som du, vil jeg komme
med den påstand at mange (!) hundeejere af små hunde ikke har
ulejliget sig med at socialisere dem. Hvis dine hunde er nogle af dem,
som jeg har omtalt i mit forrige indlæg, så kan jeg sige dig, at det
ikke er befordrende for en stor hund ALTID at få en lille hund farende
i mod sig gøende!

Mvh Ella

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 08-04-03 11:28

Hej P.N.

Tillad mig at stille to spørgsmål:

1. Hvordan kan du være tilhænger af at forbyde noget som du ikke ved er farlig
uden en negativ påvirkning?

2. Jeg synes at fornemme at du mener vi er naive fordi vi ikke mener at der er
brug for stramninger i hundeloven. Du henviser til de mange til skadekommende,
og så er det at jeg kom til at undre mig. På forsikringsoplysnings hjemmeside
kan man se at antallet af hundeskader er stærkt faldende og har været det i ti
år. Jeg skrev til dem for at få at vide om der findes statistik på hvilke hunde
der lave hvilke skader - det havde de ikke, men foreslog i stedet DKK. De kan
imidlertid heller ikke fremvise statistik, hverken på at Rottweileren er
farligere end andre eller at bideskader er et stort problem. Dernæst søgte jeg
på polinfo (en elektronisk database over alle avisartikler siden ...... 1992
tror jeg nok) som jeg via universitetsbiblioteket har adgang til. Her var der
heller ingen statistik at finde. Tværtimod stod der i en artikel fra
Ekstrabladet at bideskader var en så lille del af skaderne at det ikke var værd
at nævne. Derfor vil jeg gerne vide om du har adgang til noget statistik eller
andre oplysninger der siger at der er mange til skadekommende?

/Kim

Fra : P.N.

Dato : 08-04-03 13:43

> Hej P.N.
>
> Tillad mig at stille to spørgsmål:
>
> 1. Hvordan kan du være tilhænger af at forbyde noget som du ikke ved er
farlig
> uden en negativ påvirkning?

Det er sagen uvedkommende. Specielt for den der blev bidt.

> 2. Jeg synes at fornemme at du mener vi er naive fordi vi ikke mener at
der er
> brug for stramninger i hundeloven. Du henviser til de mange til
skadekommende,

Hvor ser du at jeg henviser til de mange tilskadekommende ?.

> [...]
> imidlertid heller ikke fremvise statistik, hverken på at Rottweileren er
> farligere end andre eller at bideskader er et stort problem.

Jeg går tit forbi en have med en Rotweiler, ejeren og naboen til hunden som
jeg har snakket med mener at hunden er det rareste væsen der findes. Når jeg
går forbi med mine hunde går den totalt amok. Det samme gør den Rotweiler
der sidder i den dyrehandel hvor jeg køber hundemad og ejeren hævder at den
rasende hund er ganske ufarlig !!. Forleden stak en mand en hånd igennem
hegnet hvor jeg går forbi, Rotweileren bed manden i hånden og brækkede en
knogle. Manden der blev bidt anmeldte ikke sin skade. Han figurerer ikke i
statistikken. Det viser at hunden opleves forskelligt alt efter hvem du
spørger.
P.N.

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 08-04-03 13:49

Kære P.N.

Forstå mig ret - jeg forsøger på ingen måde at negligere bideskaderne. Det kan
da være utroligt ubehageligt at blive bidt, men proportionerne, P. N.,
proportionerne .......

/Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-04-03 11:33

> [...]
> statistikken. Det viser at hunden opleves forskelligt alt efter hvem du

Hej P.N.

Hvor mange år gammel er denne skade så. Nu skrev du jo godt nok forleden,
så lige hvordan den skal forstås, ved jeg ikke. De sidste alvorlige skader
du snakkede om, lå jo før en lov, som i hvert fald er mindst 15 år gammel.
Men han anmeldte ikke skaden siger du, som jeg også forklarede dig sidst.
Personskade, skal anmeldes, og da du siger han brækkede en knogle, så går
han altså til en skadestue, og der lyver han så åbenbart om sin skade, da
lægens ellers er forpligtet til at indberette skaden. Så tager vi det altså
også for givet, at lægen er så dum, så han ikke kan se det er et hundebid.
Helt ærligt, er jeg den eneste her, der har en skarp lugt af urent trav ????

M.V.H.....Benny..

Fra : P.N.

Dato : 14-04-03 19:06

> [...]

> han altså til en skadestue, og der lyver han så åbenbart om sin skade, da
> lægens ellers er forpligtet til at indberette skaden.

Jamen hvem siger at han lyver ?. Hvem siger at lægen ikke indberetter skaden
?.

Så tager vi det altså
> også for givet, at lægen er så dum, så han ikke kan se det er et hundebid.
> Helt ærligt, er jeg den eneste her, der har en skarp lugt af urent trav
????

Kære Benny, jeg forstår ikke hvad det er du vil ?.
P.N.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-04-03 16:33

Hej P.N.

Siden du var så velinformeret, at du vidste der var knoglebrud, så gik jeg
da ud fra, at du havde noget mere at byde på. Men det var der jo åbenbart
ikke. Det var nu også et meget dårligt eksempel at fiske frem, så jeg går
sådan set ud fra, at du har meget lidt grund til at have din uvilje mod
store hunde. Så hvad der har gjort at du tilsyneladende ikke kan li' dem,
det ved jeg ikke, men ligefrem nogen grund til at forbyde dem, syntes jeg
ikke du kommer med. Du lyder faktisk lidt som mit postbud, som flygtede fra
min hund. Der var sådan set kun et problem, hunden var i Østrig, og der går
hun næppe med post.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pnicolay

Dato : 09-04-03 17:39

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev:

> farlig

Ignorer ham, P.N har en lang og veldokumenteret
historie med psykiske problemer og lider af
både skitso og forfølgelses vanvid, og det
er efterhånden lidt af et problem for de af os
på usenet der har de samme initialer som ham

/Pnic

Fra : René Kofoed

Dato : 09-04-03 20:50

> [...]
Forleden stak en mand en hånd igennem
> hegnet hvor jeg går forbi, Rotweileren bed manden i hånden og brækkede en
Hej P.N.
Første spørgsmål, er bestemt ikke sagen uvedkommende!! Det er din forklaring
på, hvorfor det kan ske!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det næste er jo helt ÅBENLYST, mandens EGEN skyld.
Hvor dum må man(d) være i dagens DK, uden at man(d) bliver straffet for
det???

Jeg er selv blevet bidt 2 gange, AF SMÅ HUNDE !!!!!!!!, og det har været min
egen skyld!!!

Desuden til din info, er jeg ikke ejer af en Rotte, men en labradorblanding
og en schæfer.
Labben er reserveret over for fremmede, derfor ingen problemer med hende.
Schæferen er en meget stor hvalp på 8 måneder, som er så glad for alt med
puls!!! Men hvis du tror du kan lege med ham, så tro om igen. Så er det
betinget af, at du kender ham, for han er hurtig, og nem at tænde.
Min ansvar ligger i, at sørge for, at "slukknappen" virker!!!!! Men hvis
folk vil opføre sig så snotdumt, som ovenstående eksempel, ja så fred være
med dem, de var blevet advaret af mig først!!!!
Altså er pointen : Tænk dig om, eller spørg ejeren af hunden, om det er
iorden, at du snakker/leger med hunden!!!!

MVH Susanne.

Fra : P.N.

Dato : 14-04-03 18:32

> Hej P.N.
> Første spørgsmål, er bestemt ikke sagen uvedkommende!! Det er din
forklaring
> på, hvorfor det kan ske!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hunden er meget agressiv, det er den slags hunde ofte efter hvad jeg har
hørt.

> [...]
> det???
>
> Jeg er selv blevet bidt 2 gange, AF SMÅ HUNDE !!!!!!!!, og det har været

Jamen det har jeg da aldrig benægtet.

> [...]
> Altså er pointen : Tænk dig om, eller spørg ejeren af hunden, om det er
> iorden, at du snakker/leger med hunden!!!!

Jamen jeg leger ikke med store agressive hunde, Hvis nogen spørger mig, så
vil jeg vil have dem forbudt ved lov, for at beskytte almenvældet.
P.N.

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 15-04-03 11:25

Kære P.N.

Nu ved jeg godt at vi alle sammen bruger fordomme for at få vores verdner til at
hænge sammen; vi kan jo ikke have en kvalificeret mening om alle de ting vi må
forholdes os til. Men du mener altså at de to-tre episoder du har hørt om eller
har været i nærheden af at opleve, giver dig rigelig grundlag til at forbyde
hvad tusindvis af mennesker intet problem har med? Tværtimod er der tusindvis af
mennesker der har meget fornøjelse af det. Et problem som er så lille at hverken
Forsikringsoplysningen eller DKK har brugt krudt på at analysere det? Hvis det i
øvrigt er almenvældet du vil 'beskytte' (og jeg mener der er væsentlig større
farer man burde tage fat i først; f.eks. idioti), bør du så ikke dokumentere at
der vitterligt er et problem?

/Kim

Fra : P.N.

Dato : 16-04-03 09:01

> [...]
større
> farer man burde tage fat i først; f.eks. idioti), bør du så ikke

Se nu er jeg blevet bombarderet med agressive indlæg, fra læsere der mildt
sagt ikke respekterer mine holdninger til store hunde. Men mine holdninger
til store hunde bliver ikke ligefrem bedre af, at man nu begynder med
mudderkastning og personangreb, der i den grad er under bæltestedet. Hvis i
vil have en mere nuanceret debat, kunne i til start begynde med jer selv. Og
prøve at forstå andres frygt for store hunde. Hvad jeg ikke har fortalt her,
er at jeg selv har været udsat for et angreb fra to hunde vistnok
Staffordshire terriere, de mindede om pittbullterriere. Det var faktisk en
meget grim oplevelse der har mærket min ene tævehund, således at hun er
panisk angst for store hunde. Hvis nogen har et problem med det, ja så er
det bare ærgeligt for dem. Jeg skifter ikke holdning, store agressive hunde
hører ikke hjemme i danmark efter min mening.
P.N.

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 16-04-03 10:00

Hej P.N.

Det glæder mig usigeligt hvis vi skal til at føre en fornuftig debat! I samme
åndedrag vil jeg så endnu en gang gerne efterlyse en dokumentation på at
problemet er så stor som De siger. Som De måske erindre, har jeg flere gange
bedt Dem dokumentere eller blot sandsynliggøre at aggressive hunde er et stort
problem - hvilket hidtil er blevet mødt med en mur af tavshed fra Deres side.
Hører dette hjemme i en fornuftig og nuanceret diskussion?

En lille analog, og det på ingen måde for at forklejne Deres oplevelse med
terrierne, men min automobil blev forleden totalsmadret og min kæreste bragt i
livsfare, men det betyder da ikke at jeg vil forbyde alle biler. Forstå mig ret
- jeg blev da særdeles vred på uansvarlige bilister, men hovedparten af
bilisterne og hundeførerne er fornuftige mennesker, og derfor skal hverken biler
eller hunde forbydes.

Ser frem til Deres kommentarer.

/Kim

Fra : P.N.

Dato : 16-04-03 11:41

> [...]
side.
> Hører dette hjemme i en fornuftig og nuanceret diskussion?

Jamen hunde er i mine øjne ligesom mennesker der findes store , små, tykke,
tynde og der findes Muskuløse mennesker. Og ligesom der findes "rockertyper"
og karseklippede bodybuildertyper, så findes der osse hunde der er store
muskuløse hunde og som har en psyke der gør at den fra naturen har en
macho dominans på sine omgivelser. Jeg er blevet lidt klogere efter debatten
her. Jeg tror at det er rigtigt at det her ikke er det store
samfundsproblem.

Men omvendt ville jeg ikke blive overrasket hvis et opkald til postbudenes
fagforening ville gi en anden vinkel på denne sag. En anden sag som du/i
meget behændigt undgår at nævne er at der i socialt belastede kredse dvs
rockermiljøer og lign er gået mode i at holde kamphunde, dvs store muskuløse
hunde, der til forveksling ligner deres ejere. Hunde der i visse
sitiuationer kan være særdeles farlige for deres omgivelser. På Amager hvor
jeg bor fortæller dyrlægen mig at små hunderacer er i vækst. Men det er
visse hundetyper som foreks American bulldog osse. Jeg har iagtaget en del
af dem der har disse kamphunde/kamphundelignende racer. Nogle af disse,
jeg siger ikke alle, men nogle er bodybuildertyper . Dvs 2 meter granvoksne
mænd karseklippet. Og så er det lige det undrer mig, motivet ? hvorfor
holder sådanne mennesker lige netop den type hund.

Man skulle næppe tro at de havde behov for beskyttelse af et monster af en
hund. Men sandheden er den, at de holder den som en slags levende revolver.
Fordi de færdes i "voldsomt" miljø, hvor de har behov for beskyttelse.

Jeg tænker osse på de kriminelle andengenerations indvandrere der osse har
set en fordel i at holde de såkaldte kamphunde. Nu er det borgernes sag hvad
folk gør med deres hunde. Sålænge evt sagesløse ikke kommer tilskade. Mén er
jeg den eneste her der forudser at der i de socialt belastede miljøer fíndes
individer der omsorgsvigter eller mishandler disse hunde og at disse hunde
en dag går amok på foreks legende børn.

> [...]
> bilisterne og hundeførerne er fornuftige mennesker, og derfor skal hverken

Jamen analogen er da god nok, der findes idioter der ikke burde have et
kørekort. Og hvorfor skulle det være anderledes med foreks store hunde.

P.N.

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 16-04-03 14:31

En anden sag som du/i
> [...]
> mænd karseklippet. Og så er det lige det undrer mig, motivet ? hvorfor
> holder sådanne mennesker lige netop den type hund.

Det er vist det man kalder for en gang potensforlænger!!

> Jamen analogen er da god nok, der findes idioter der ikke burde have et
> kørekort. Og hvorfor skulle det være anderledes med foreks store hunde.
>
> P.N.

Såvidt jeg har hørt er "kørekort" til hund også ved at vinde indpas og det
burde sortere de uegnede fra! Hvornår det skulle træde i kraft ved jeg så
ikke, men det vil da være en start!

Hilsen Betina

Fra : P.N.

Dato : 16-04-03 14:54

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> wrote in message
> [...]
> burde sortere de uegnede fra! Hvornår det skulle træde i kraft ved jeg så

Kære Betina, jeg mener faktisk at det er lige lovligt drastisk med kørekort.
Men jeg mener at Politiet burde kunne gribe ind over for de uegnede i højere
grad end nu. Altså stoppe tumperne der ikke kan styre potens forlængeren.
P.N.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-04-03 17:25

Hej P.N.

Jeg syntes da du skulle prøve, at ringe til postbudenes fagforening.
Desværre er jeg bange for, at du ikke henter megen støtte der. Så vidt jeg
husker, så blev der for ikke længe siden, i TV sagt, at det sker ca 50 gange
om året, at et postbud bliver bidt. Her er alle former for bid medregnet.
Hvis vi så skal sammenligne, så er der ca 550.000 hunde i Danmark. 50 op i
550.000, hvad er det ???, Men i hvert er vi vist langt under promille
størrelsen. Der bliver taget flere spritbillister hver måned, end der sker
hundebid om året. Det var mere på sin plads du var bange for dem. Faktisk
er der vist flere postbude, som vælter uprovokeret med sin cykel, og kommer
så meget til skade, at de er sygemeldt bagefter. Så det med hundene er vist
et af postvæsenets mindste problemer. Desværre er postvæsenet så direkte
selv årsag til de enkelte problemer som de har. Man fik den gode ide, at
give postbudene hundekiks med ud, som de så kunne give hundene, og tro mig,
det virker søreme. Hundene elsker postbude, for de har kiks i lommen, og de
kommer stormende for at få deres kiks. Men så kan jeg ikke lade være med at
komme med en lille latter, for dem som stopper op, og giver hunden kiks, tja
det er de postbude som ikke havde problemer med hundene. Dem som tidligere
var bange for hunde, de er nu endnu mere bange, fordi nu kommer posten, og
nu kommer hunden, nu løber posten, og hunden tænker " Fedt nok manner, nu
skal jeg fange hende for at få min kiks ", og jo sjovere hunden har det, jo
mere skrækslagen er posten,,,,,,,,,Men lad os nu lige slå fast, hunden har
jo ikke gjort noget forkert.....Hvis der er en der skal bebrejdes, så er det
altså postbudet, og postvæsenet. Faktisk vil jeg sige, et postbud, som er
bange for hunde, har et forkert job. De ved når de søger jobbet, at de
kommer til alle døre, dem med hund, og dem uden hund, og postbudet skal
altså klare dem begge, kan man ikke det, kan man ikke udfylde sin plads.
Det er et job at være postbud, jeg tror ikke der findes noget job, som ikke
har nogle kedelige sider, men dem må man tage med. Du kan ikke være
parkeringsvagt, hvis du ikke kan give folk en parkeringsbøde, og helt
ærligt, jeg har mere ondt af dem, end af postbudene, for de skal da finde
sig i ikke så lidt mere. Hvis du så føler, at folk er lidt negative eller
agressive, så tror jeg altså det er fordi de føler, at du opdigter episoder
i den takt du får brug for dem, de første var så gamle, at enhver anden
ville have glemt dem. Den næste var en hund inde i en indhegnet gård, hvor
en eller anden stak hånden ind ( Well Ok ) nogle villa da måske være gale
nok til det, når hunden efter dit eget udsagn, var rasenden....Ja der var da
også TV reklamen om ham som pisser på elhegnet, bare for at få lidt
spænding. Nu er din eller dine tæver så blevet overfaldet. Ikke for at
sige noget, men havde jeg fortalt dig en tilsvarende historie, ville du så
helt ærligt ikke drage mine ord i tvivl ???.

M.V.H......Benny..

Fra : Winther

Dato : 16-04-03 13:50

> Se nu er jeg blevet bombarderet med agressive indlæg, fra læsere der mildt
> sagt ikke respekterer mine holdninger til store hunde.

Jeg kalder det nu fordomme til store hunde....

> [...]
> er at jeg selv har været udsat for et angreb fra to hunde vistnok
> Staffordshire terriere, de mindede om pittbullterriere.

Jeg troede du snakkede om store hunde? Altså, alt der er større end
papillion og gravhunde skal forbydes.... er det det du mener?

Vh. Winther, som stille tænker om ikke du har brug for psykologhjælp....

Fra : P.N.

Dato : 16-04-03 14:19

"Winther" <falk-petersen@adslhome.dk> wrote in message

> "P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg kalder det nu fordomme til store hunde....

Jamen vi kan jo ikke mene det samme allesammen.

> her,
>

> Jeg troede du snakkede om store hunde? Altså, alt der er større end
> papillion og gravhunde skal forbydes.... er det det du mener?

Jamen der er jo ingen grund til svare dig, du lever jo uden for pædagogisk
rækkevidde i din mentale førerbunker.

> Vh. Winther, som stille tænker om ikke du har brug for psykologhjælp....

VH P.N. der tænker på om du inderst inde er lidt psykopat.

Fra : P.N.

Dato : 16-04-03 14:44

"Winther" <falk-petersen@adslhome.dk> wrote in message

> "P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg kalder det nu fordomme til store hunde....

Jamen du aner ikke hvad fordomme er, det er du for evnesvag til at fatte.

> [...]

> Vh. Winther, som stille tænker om ikke du har brug for psykologhjælp....

VH P.N. der tænker på om du inderst inde er lidt psykopat
X-fut til dk.mudderkastning

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 16-04-03 14:22

> [...]
hunde
> hører ikke hjemme i danmark efter min mening.

Hej P.N.

Jeg vil ikke bombardere dig. Forstår udmærket godt at du ikke kan lide store
hunde når du er blevet angrebet, men derfor synes jeg nu ikke der er nogen
grund til at forbyde store racer.
Jeg ville så være tilbøjelig til at sige at man skulle forbyde visse små
racer eftersom jeg ikke bryder mig om de fleste! Jeg er ikke blevet angrebet
af en lille hund men det er deres temperament jeg ikke kan lide.

Jeg er nu bare af den opfattelse at folk har de hunde de har og det
respekterer jeg fuldt ud.
Selvfølgelig skal de have styr på deres hunde men det gælder også dem med de
små!

Men fordi du har haft en grim oplevelse betyder det stadig ikke at det er
alle store hunde der er aggressive og angrebslystne.

Men for at komme med et eks så er jeg ikke så god til Dalmatinere (ved godt
det er en af de store racer) fordi min hund er blevet groft overfaldet af to
af dem nu. Men det er bare ikke grund nok til at ville forbyde racen.

Hilsen Betina

Fra : P.N.

Dato : 16-04-03 14:49

> [...]
store
> hunde når du er blevet angrebet, men derfor synes jeg nu ikke der er nogen

Tror du jeg mener Sankt Bernhardshunde med begrebet "store hunde" ?

> [...]
>
> Men fordi du har haft en grim oplevelse betyder det stadig ikke at det er
> alle store hunde der er aggressive og angrebslystne.

Hvem har sagt det ?.

> [...]
> det er en af de store racer) fordi min hund er blevet groft overfaldet af
> af dem nu. Men det er bare ikke grund nok til at ville forbyde racen.

Jeg erindrer aldrig at have læst om dalmatinere der har dræbt nogen, der er
vel heller ingen der påstår at Dalmatinere er specielt farlige.
P.N.

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 16-04-03 14:42

> [...]
er
> vel heller ingen der påstår at Dalmatinere er specielt farlige.

Okay jeg prøvede på en pæn måde at få bare lidt ind i hovedet på dig at jeg
forstod din holdning...til en vis grad.
Som en anden foreslog: søg hjælp!!
Skal du absolut være fjendtlig mod alle eller hvad!!????

Betina

Fra : Highlander

Dato : 16-04-03 16:33

> er

så vidt jeg ved er der i racen Bullterrie noget dalmatiner .. og sådan en er
*satme farlig * er du da sindsyg man - hvis du bare sparker nok til den
gennem de første par 2 bliver det en dræber maskine .......

og det om racen står for et "drab" er vel ikke det der skal være afgørende
for om en specifik hun der farlig ... hvis du leder længe nok er der nok en
labrador der har ædt nogen / noget den ikke skulle ...

Highlander

Fra : P.N.

Dato : 16-04-03 19:10

> [...]
> forstod din holdning...til en vis grad.
> Som en anden foreslog: søg hjælp!!
> Skal du absolut være fjendtlig mod alle eller hvad!!????

Idiot.

**Plonk**
P.N.

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 16-04-03 21:37

> Idiot.
>
> **Plonk**
> P.N.

.....sagde anden!

Men tak. Tager jeg som et kompliment nu når det kommer fra dig!

Betina

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 18-04-03 14:57

Når man ikke har flere argumenter må man jo ty til skældsord!

/Kim

Fra : Winther

Dato : 17-04-03 08:49

> Idiot.
>
> **Plonk**
> P.N.

Tror sgu også der er nogle mennesker der har bidt dig hen af vejen. Så
hadefuld er det ikke normalt at være, hverken over for mennesker eller dyr.
Brug for hjælp, det har du, eller også er det bare "trolleri".

Vh. Winther

Fra : Winther

Dato : 17-04-03 09:28

"Winther" <falk-petersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dyr.
> Brug for hjælp, det har du, eller også er det bare "trolleri".

Kan se du har det på samme måde med jøder, negre, store hunde og andre
mennesker, vi burde have lugtet lunten med den E- mail du har!

Vh. Winther

Fra : René Kofoed

Dato : 16-04-03 21:01

Hej igen P.N
Er alle store hunde agressive?????????????????????????
Temmelig dumt spørgsmål!! men er nød til, at spørge da det åbenbart er din
mening!!??
MVH Susanne.

Fra : P.N.

Dato : 16-04-03 23:53

> Hej igen P.N
> Er alle store hunde agressive?????????????????????????
> Temmelig dumt spørgsmål!! men er nød til, at spørge da det åbenbart er din
> mening!!??

Ja men jeg orker ikke svare mere, da mine holdninger om at store bidske
hunde skal forbydes eller holdes i ave vha øget kontrol, kun medfører en
syndflod af indlæg fra hundejere. Desværre jeg stopper her, da jeg er træt
af man ikke vil respektere mine holdninger. Mit råd til jer skriv et
læserbrev til en avis, så skal i nok svar på tiltale fra alle de der ikke
deler jeres holdninger.

P.N.

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 17-04-03 00:50

> [...]
> af man ikke vil respektere mine holdninger. Mit råd til jer skriv et
> læserbrev til en avis, så skal i nok svar på tiltale fra alle de der ikke

Synes jeg er fint!
Den eneste der ikke lader til at forstå noget herinde er dig, specielt
eftersom du ikke har noget til overs for nogen herinde!!!
Du får masser af fornuftige indlæg tilbage men du ser simpelthen ikke
længere end til din egen næsetip, så for din egen skyld er det sgu nok bedre
at du stopper så vi ikke skal bruge mere krudt på dine såkaldte holdninger!

Betina

Fra : Claus

Dato : 17-04-03 06:01

> . Mit råd til jer skriv et
> læserbrev til en avis, så skal i nok svar på tiltale fra alle de der ikke
> deler jeres holdninger.

Hej P.N.

Og du mener altså at alle læserbrevs skribenter er experter på området.
Jeg har haft Rotweiler i over 20 år. Jeg har aldrig haft en bidskade selv om
jeg haft 3 børn i huset, efter din opfattelse skulle mine tøser jo nærmest
være skambidt flere gange.

Jeg har været brugshundetræner i menge år og har brugsprøver på alle mine
hunde, så jeg ved hvad jeg taler om, i modsætning til dig du har ikke mere
forstand hunde og hunde træning _end en pissemyre har på rumfart_, sæt dig
ind i tingende eller klap i.

Claus
Der er så træt af menesker der udtaler sig om ting de ikke har forstand på.

Fra : René Løwenneck

Dato : 20-04-03 13:04

Hej Claus !

"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>Jeg har aldrig haft en bidskade selv om jeg haft 3 børn i huset.....

Der har du godt nok været heldig, for de kan ellers være noget bidske ......
)))

René Løweneck
www.loweneck.dk
www.lowesite.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-04-03 08:59

> [...]
> af man ikke vil respektere mine holdninger. Mit råd til jer skriv et
> læserbrev til en avis, så skal i nok svar på tiltale fra alle de der ikke

Kære P.N.

Det som du her skriver, har jo aldrig været din mening, eller holdning. Nu
har du lige drejet den lidt igen. Din holdning var " At store hunde skulle
forbydes " nu er Bidske så kommet med. Der er da faktisk noget som du
åbenbart ikke har fattet. Bidske hunde, har da faktisk været forbudt i
mange år. Så de der drabelige hunde du snakker om, ville være blevet aflivet
ganske hurtigt. Men læg lige mærke til, det er ikke dig, der bestemmer om
hunden er bidsk. Træder du hårdt nok, eller længe nok, på selv en
Højesterets dommer, så ender det altså med at han slår dig. Det er derfor,
jeg siger, check de postbude der bliver bidt, giv ham en rute, med en hund,
og han bliver bidt, og det er uanset hundens størrelse / race, sød eller
arrig. Det er ikke hunden der er noget galt med, men postbudet. Tag så et
af de postbude som aldrig har nævnt den slags problemer. Giv ham en rute med
200 hunde, og han går den lige så naturligt, og hundene elsker ham over hele
ruten. Så vi kan som regel konstatere, det er ikke hunden der fejler, men
en post der kommer snigende, som en hel sæk tyvekoster, eller prøver på at
undgå hunden, beder om problemer. Vil man være post, så må man acceptere
hvordan verden ser ud. Alle jobs er farlige, på en eller anden måde, du kan
intet gøre, uden det er forbundet med en vis risiko. Har du problemer med
store hunde, hvad det tyder på du har, så er det dig, der skal under
behandling, ikke hundene. Ikke sagt i nogen ond mening, men du må jo
åbenbart udsende, hvad hunden betragter som en krigserklæring, og derfor får
du problemer med hunden, ikke fordi hunden er bidsk. Du opfatter hunden som
en trussel, men står selv og truer hunden, kan du se komikken. Du kalder
hunden bidsk, og hunden tænker, hvorfor fanden truer han mig, jeg kender ham
jo ikke engang. Jeg kender ikke dig, og jeg kender ikke de pågældende
hunde, men jeg kender situationen, og jeg må jo desværre indrømme, at i 99
procent af alle tilfælderne, var det altså menneskets fejl, og ikke
hundenes. Desværre er det som regel hunden der får lov at betale prisen.

M.V.H.....Benny..

Fra : René Kofoed

Dato : 16-04-03 21:01

Hej P.N
P.S : I så fald, hvor stor er en "stor" hund??
MVH Susanne.

Fra : Winther

Dato : 17-04-03 08:55

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej P.N
> P.S : I så fald, hvor stor er en "stor" hund??
> MVH Susanne.

Tja, det var staffordshire terrier hun brugte som skrækeksempel, og de er da
noget mindre end labrador så vidt jeg ved, så store hunde er vel det meste
over kattestørrelse, som jeg tolker det.

Vh. Winter

Fra : N/A

Dato : 08-04-03 13:44

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 08-04-03 13:44

Hej P.N.

Jeg kan ikke forstå at du mener det er uvedkommende om det er hundens eller
ejerens skyld hvis den gør skade. Svarer det ikke lidt til at jeg vil forbyde
køkkenknive fordi jeg en gang er blevet truet med en?

Jeg kan se at du retorisk forsøger at bortkaste al form for dokumentation, og i
stedet basere din mening på to - tre episoder du har oplevet. Det står dig
selvfølgelig også frit for - det er jo heldigvis demokratiets spilleregler, men
kan det ikke undre dig at forsikringsselskaberne ikke fører statistik på dette
og eventuelt klasseopdeler hundene hvis de store hunde vitterligt er sådan et
problem som du siger de er?

Lad mit så i øvrigt tilføje en af mine hundeanekdoter som vel er lige så gyldig
til dokumentation som dine anekdoter. De seneste år er jeg to gange næsten
blevet bidt - den ene gang af en lille hysterisk gravhund, den anden gang af en
lille kryds af en slags (Tilstået - jeg ved ikke meget om de små racer). Det
til trods for at jeg bor sammen med en Rottweiler, og som følge af dette flere
gang ugentlig kommer på brugshundetræningspladser bl.a. som figurant. Dette må
jo lyde mærkeligt i dine ører, men lad mig så lige understrege at alle de
brugshundefører (overvejende Rottweilerfører, men også mange schæferhundefører
samt enkelte dobermannførere og bokserførere) jeg kender og har kendt, var klar
over deres hunds potentialer. De vidste godt at det var et potentielt rovdyr
som de havde under deres kommando, og derfor handlede de derefter. De to
hundefører hvis hunde har snappet efter mig, havde ringe anelse om at det var
et rovdyr de havde i den anden ende af linen hvorfor jeg anser dem som
væsentlig farligere.

Tør man i øvrigt spørge hvorfor manden ikke anmeldte skaden?
Hvorfor stak han i første omgang hånden ind til en fremmed hund?

/Kim

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-04-03 18:16

Jeg synes efterhånden denne tråd minder om: Jeg er bange for edderkopper, så
alle edderkopper (også de vildtlevende) i Danmark skal/burde forbydes.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ella

Dato : 08-04-03 22:04

"P.N." <pip160@hotmail.com> wrote in message news:<b6uej3$7oh7a$1@ID-78557.news.dfncis.de>...

> [...]
> i statistikken.
> Det viser at hunden opleves forskelligt alt efter hvem du spørger.

Så vil jeg da også lige ha' lov at sætte spg. ved mandes
intelligens..... Finder det ikke videre klogt at stikke en hånd ind
til en fremmed hund - uanset størrelse og gørelse!

Mvh Ella

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 16-04-03 14:40

> [...]
og
> andre hunde ???
> Skal der ikke have været en påvirkning, af negativ karakter????

Hej Susanne

Et godt eksempel på det du skriver med påvirkning oplevede jeg til en
udstilling sidste år.
Jeg skulle over at se Bailey's forældre for at se om jeg ville have en hvalp
derfra, hvilket jeg jo så fik :0).
Der var så nogen af hvalpene fra hendes første kuld og en af dem var
simpelthen så aggressiv så du tror det er løgn!
INGEN kunne gå forbi den, bortset fra ejeren og opdrætteren, uden at den
knurrede, viste tænder og hvis ikke den havde været i snor var røget i
flæsket på både mennesker og hunde.
Grunden til at den var sådan, var fordi at den ikke var blevet socialiseret.
Det eneste sted den fik lov at være var i en aflukket gård og ikke fik den
tryghed og omsorg af sin ejer som den burde have haft!

Hilsen Betina