Hvordan overfører jeg en længere tekststre~
Fra : Thomas

Dato : 24-03-03 15:23

Jeg har en variabel ved navn titel som typisk vil bestå af en mindre tekst
f.eks. "Michael Jackson Greatest Hits".
Mit problem er at når jeg overfører den via querystring er det kun det
første ord som kommer med - altså i ovenstående tilfælde vil min
Request.Querystring("titel") resulterer i "Michael".

Fra : Torben Brandt

Dato : 25-03-03 00:01

Thomas wrote:
> [...]
> første ord som kommer med - altså i ovenstående tilfælde vil min
> Request.Querystring("titel") resulterer i "Michael".

Problemet ligger nok i opbygningen af linket:
minURL = "Michael Jackson Greatest Hits"

Her skal du huske gåseøjene (") omkring linket.

Det er ikke alle tegn man må skrive i en URL. De "forbudte tegn" laver
man så om til nogle koder. Fx skal mellemrum laves om til plus-tegn (+).
Det kan gøres af Server.URLEncode-funktionen:
minURL = "Michael Jackson Greatest Hits"

Der findes en funktion i JavaScript (vist nok escape(streng) ), der gør
det samme.

Hvis det ikke var problemet, så skriv igen. Evt med lidt relevant kode.
/Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-03-03 00:12

Thomas skrev:

> [...]
> kun det første ord som kommer med - altså i ovenstående
> tilfælde vil min Request.Querystring("titel") resulterer i

Har du anførselstegn om dine links? Der er ikke noget problem i at
overføre querystrings med mellemrum (men hvis du vil kan du escape
dem som "+"-tegn=).
--
Jens Gyldenkærne Clausen