Købmand N P Andersen
Fra : Tom H. Petersen

Dato : 24-03-03 13:05

Købmand N P Andersen--Sandved--Toxværd

Er i forbindelse med udarbejdelse af en historisk udredning
over den ejendom jeg bord i Nyvej 10 Sandved 4262
blevet et manglende led.
Han ejede en købmandsgård i Sandved fra 1940-57
mit hus er en gammel magasinbygning til købmandsgården
Mit spinkle håb er at nogen skulde kende noget til købmanden
og hans aktiviteter i ovennævnte periode.

mvh
Tom H Petersen

Fra : Leif Thor Olsen

Dato : 24-03-03 22:29

Hej Tom.

THP> From: "Tom H. Petersen" <tom.petersen@nypost.dk>

THP> K¢bmand N P Andersen--Sandved--Toxværd

THP> Er i forbindelse med udarbejdelse af en historisk udredning
THP> over den ejendom jeg bord i Nyvej 10 Sandved 4262
THP> blevet et manglende led.
THP> Han ejede en k¢bmandsgård i Sandved fra 1940-57
THP> mit hus er en gammel magasinbygning til k¢bmandsgården
THP> Mit spinkle håb er at nogen skulde kende noget til k¢bmanden
THP> og hans aktiviteter i ovennævnte periode.

Det mest oplagte sted at sp¢rge er på dit "lokale lokalarkiv". Jeg er ikke
klar
over om Næstved har strakt fangearmene så langt ud.

--
Mvh. Leif - leif@nightcall.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-03-03 23:17

On Monday, 24 Mar 2003 22:28:42 +100, "Leif Thor Olsen"
<Leif_Thor_Olsen@nightcall.dk> wrote:

>Det mest oplagte sted at sp¢rge er på dit "lokale lokalarkiv". Jeg er ikke
>klar over om Næstved har strakt fangearmene så langt ud.

Kun Holmegård, Næstved, og Suså kommuner, hører Toksværd til der?

http://home1.stofanet.dk/nestvedarkiv/

Sandved, måske Fuglebjerg ...

http://www.lokalhistorisk-fuglebjerg.dk/

Ellers oversigt på

http://www.lokalarkiver.dk/Arkivvejviser2000/Arkivvejviser.htm

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 25-03-03 13:24

Tak til Leif og PL

> Kun Holmegård, Næstved, og Suså kommuner, hører Toksværd til der?

Ja Toksværd hører under Holmegård.---Jeg ved ikke rigtigt hvorfor men
jeg tror han har været rentie (otium ) da han boede Toksværd.

> http://home1.stofanet.dk/nestvedarkiv/
>
> Sandved, måske Fuglebjerg ...
>
> http://www.lokalhistorisk-fuglebjerg.dk/

Ja det er Fuglebjerg, men desværre havde de hjælpsomme folk på arkivet
ikke meget omkring købmandsgården. Jeg har også besøgt komunen men
heller ikke her er der meget at hente, fordi Fuglebjerg er en sammenlagt en
komune går deres arkiver ikke ret langt tilbage.
Det er et besøg på tingbogskontoret i Slagelse der har gjort mig opmærksom
på at købmand N P Andersen i 1940 købte købmandsgården af Foderstof
foreningen for Sandved og omegn.

> Ellers oversigt på
>
> http://www.lokalarkiver.dk/Arkivvejviser2000/Arkivvejviser.htm

Ja jeg må nok en tur til København Jagtvej 10.
Jeg er endnu ikke klar over hvor Sandved hørte til før Fuglebjerg, måske
Hårslev?

> --
> hilsen pl
> http://huse-i-naestved.dk

De huse-i-naestved , har faktisk taget et par timer af min tid her i
fomidag----flot flot kvalitets side.

mvh
Tom H Petersen

Fra : Hanne Christensen

Dato : 25-03-03 21:57

"Tom H. Petersen" <tom.petersen@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er endnu ikke klar over hvor Sandved hørte til før
Fuglebjerg, måske
> Hårslev?

Kommunen hed Hårslev-Tingjellinge Kommune

Jeg husker kun at der var købmandshandel med indgang i hjørnet

PoulC
poulc@ofir.dk

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 27-03-03 07:40

> Tak til Poul C.

> Fuglebjerg, måske
>
> Kommunen hed Hårslev-Tingjellinge Kommune

Bravo såved jeg hvor de gamle arkivalier er at finde

> Jeg husker kun at der var købmandshandel med indgang i hjørnet

Ja det er helt korrekt.

mvh
Tom H Petersen