Java
Fra : Michael Nielsen

Dato : 24-03-03 12:24

Er der nogle der ved hvordan man skaffer den "rigtige" vm til Java, altså
den fra microsoft, da den jeg bruger (Sun,coffecup) er rimelig ustabil..

--
Med venlih hilsen
Michael Nielsen

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 24-03-03 14:35

Den "rigtige" er faktisk dén fra Sun...den du leder efter er MS' egen,
modificerede udgave...

Mvh. Kristian Nejsum

Fra : Madsen

Dato : 24-03-03 15:22

Michael Nielsen skrev:

> Er der nogle der ved hvordan man skaffer den "rigtige" vm til
> Java, altså den fra microsoft, da den jeg bruger (Sun,coffecup) er
> rimelig ustabil..

Prøv <news:YyY7a.2$ch1.0@news.get2net.dk> men Kristian har ret.
MS's Java udgår før eller siden.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-03-03 17:47

In dk.edb.internet.software.browser, Madsen wrote:

> MS's Java udgår før eller siden.

Og det bliver så den dag jeg nægter at lade min browser
understøtte Java.

--
Lars Stokholm

Alchemy: silver silverMine = 1000;
gold goldMine = (gold) silverMine;

Fra : Madsen

Dato : 24-03-03 18:11

Lars Stokholm skrev:

> Og det bliver så den dag jeg nægter at lade min browser
> understøtte Java.

Jeg bliver nu også ved med at bruge MS's så længe som overhovedet
muligt. Den kører rigtig godt her, så jeg vil nødig skifte til noget
andet med faren for at skidtet bliver ustabilt.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-03-03 18:17

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>Jeg bliver nu også ved med at bruge MS's så længe som overhovedet
>muligt. Den kører rigtig godt her, så jeg vil nødig skifte til noget
>andet med faren for at skidtet bliver ustabilt.

Det gør Suns nu også her uanset browser (IE 6, Opera 7.03 og mest
brugt Mozilla 1.3).

Bruger ikke netbank, hvor der kan være problemer med at bruge
Suns.

Men ville nu foretrække at folk undload at bruge Java, men det er
en helt anden diskussion.

Fra : Madsen

Dato : 24-03-03 18:38

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Bruger ikke netbank, hvor der kan være problemer med at bruge
> Suns.

Det er også i den forbindelse at jeg har hørt om flest problemer med
Suns java. Man kan så selvfølgelig diskutere om det er netbankerne
der bare ikke er dygtige nok til at lave det ordentligt, men som
almindelig bruger ønsker man jo bare at skidtet skal fungere uden
videre vrøvl.

Madsen.

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 24-03-03 19:53

Jeg kan i hvert fald sige, at for min netbanks vedkommende, er deres
software skrevet til MS' JVM. Med Sun's JVM fungerer den overhovedet
ikke. Det er ikke fordi MS' udgave er teknisk bedre (den er faktisk fra
1997), end Suns udgave. MS' JVM er en del af MS' embrace-extend-let die
strategi. Først understøtter vi teknologien, så udvider vi den i form af
vores egen udgave, der kun kan køre på Windows, og så udbreder vi den så
meget at den originale teknologi uddør.
Microsoft er ikke ene om at benytte den slags lock-in strategier, men
deres dominans taget i betragtning er det meget bekymrende.

De gange jeg har spurgt mig for, har jeg fået at vide at man KUNNE lave
software til Sun's JVM, men man foretrækker at udvikle til den browser
brugerne benytter (typisk IE). Derigennem er man med til at forstærke
lock-in strategien.

SÅ bliver det interessant at se hvad der sker, hvis MS' gør alvor af
deres trusler om ikke at understøtte Java i deres næste Windows
version(Longhorn)....

Mvh. Kristian Nejsum

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-03-03 23:08

Kristian Nejsum wrote:

> SÅ bliver det interessant at se hvad der sker, hvis MS' gør alvor af
> deres trusler om ikke at understøtte Java i deres næste Windows
> version(Longhorn)....

Vel det samme som der skete, da de besluttede sig til ikke at
understøtte Java i XP. Bankerne har forhåbentligt lært en lektie og bør
være i fuld gang med at få lavet nye versioner af deres netbanker, der
virker med Suns JVM.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 25-03-03 09:32

Hej

Kim Ludvigsen wrote:
> Bankerne har forhåbentligt lært en lektie og bør
> være i fuld gang med at få lavet nye versioner af deres netbanker, der
> virker med Suns JVM.

Nu ved jeg ikke hvilke banker der snakkes om generelt. Men Danske Bank
(og dermed formodentlig også BGBank) virker med SUNs Java. Det er da i
hvert fald et par af de store.

(Man skal dog ikke tilmelde sig "Afstemning" hvis man bruger nyeste
1.4.1_02, men det virker i 1.4.0_01 så hut jeg hvisker)

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk