dk eller eng dato.
Fra : Andreas Hjordt

Dato : 07-12-00 13:51

http://www15.brinkster.com/andreas666/ vises datoen ved engelsk syntaks.
Dette påtrods af at mine lokale indstillinger er sat til dansk. På PWS
optræder datoen som dansk.
Jeg ønsker at datoen optræder efter lokal syntaks.

På forhånd tak,
Andreas Hjordt

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-12-00 18:19

"Andreas Hjordt" <ahj@trition.dk> wrote in message
> [...]
> optræder datoen som dansk.
> Jeg ønsker at datoen optræder efter lokal syntaks.

du kan ændre sprog/locale-settings på dine sider med:

<%
SetLocale(1033)

%>

Denne giver engelsk/us tid. Hvis du giver den 1030 i stedet, så skulle
den gerne give dansk. Se resten af listen på
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/appendix_d/localeid.asp

/Jesper

Fra : Christian Sundsdal

Dato : 10-12-00 11:30

<% session.LCID = 1030 %>

Viser det hele i dansk format..... også selvom at dit site ligger på en
Arabisk server :)

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90oh4h$pg1$1@eising.k-net.dk...

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-12-00 19:34

> [...]
> optræder datoen som dansk.
> Jeg ønsker at datoen optræder efter lokal syntaks.

hvis du har lyst til at lege videre med det, så har jeg lagt
lande-koderne ud på mit website i Access 2k-version. Det kan hentes fra
http://asp.stocholm.dk

/Jesper

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 08-12-00 02:14

Jeg ville ikke fratage nogen deres lokale syntaks. Jeg tænkte på om der var
en ASP funktion der gik ind, tog højde for de lokale indstillinger og
formaterede outputtet derefter?

Andreas Hjordt

Fra : N/A

Dato : 08-12-00 16:22

Fra : N/A

Dato : 08-12-00 16:22

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 08-12-00 16:22

Andreas Hjordt wrote:
> Jeg tænkte på den lokale syntaks i forhold til klienten. Surfer en englænder
> ind på min side ser han datoen efter engelsk syntaks men surfer jeg ind
> formateres datoen dansk syntaks.

Jamen, så skal du jo først finde klientens lokale syntax, og jeg surfer
f.eks. med en engelsk browser hvor min "Accept-Language" jo default er
sat til "en". Jeg vil da også se din side med danske datoer. Det ville
iøvrigt blive noget rod, hvis du ikke også skiftede alle teksterne til
engelsk-format.

--
Lauritz

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-12-00 23:04

"Lauritz Jensen" <lauritz2@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> sat til "en". Jeg vil da også se din side med danske datoer. Det ville
> iøvrigt blive noget rod, hvis du ikke også skiftede alle teksterne til

hmmm ... IIS5 skulle faktisk gøre det, som du beskriver - nemligt at
formattere fx tid i forhold til den pr. default valgte sprogkode på
klienten. Dette er faktisk ret smart. Så er man fri for at tyske klienter
får en engelsk dato smidt i hovedet på www.yabuu.de - blot fordi serveren
bagved tilfældigvis er engelsk konfigureret.

/Jesper